printlogo


کد خبر: 200150تاریخ: 1397/7/23 00:00
اخبار

حسن عباسی با شکایت دفتر رئیس‌جمهور به زندان‌‌‌‌ می‌رود
وکیل حسن عباسی از سخنرانان معروف کشور از ابلاغ حکم قطعی حبس موکلش به مدت ۷ ماه خبر داد. وکیل حسن عباسی از سخنرانان معروف کشور در گفت‌وگو با فارس، از ابلاغ حکم قطعی حبس موکلش به مدت ۷ ماه خبر داد. سال ۱۳۹۵ دفتر ریاست‌جمهوری تحت 2 عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسؤولان» از حسن عباسی شکایت کرد. وی از اتهام نشر اکاذیب برائت گرفت اما در اتهام توهین مجرم شناخته شد. حسن عباسی از سخنرانان و تحلیلگران برجسته کشور است که انتقاداتی به رئیس‌جمهور مطرح کرده است.

شفافیت آرای نمایندگان منجر به تقویت پیگیری مطالبات مردم می‌شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: وقتی نماینده با مطالبات مردمی مواجه شود و آنها از عملکرد او آگاه باشند، دیگر نخواهد توانست به مسائلی رأی دهد که ناظر به مطالبات مردمی نیست. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به ابعاد مختلف طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: یکی از جهات مثبت این طرح  آن است که مردم از عملکرد کسی که به عنوان نماینده خودشان انتخاب کرده‌‌‌‌اند، مطلع می‌شوند. وی با تأکید بر اینکه طرح شفافیت آرا ارتباط مردم با مسؤولان و نمایندگان را روشن و شفاف می‌کند، ابراز داشت: اگر نقطه نظرات وکلای ملت شفاف نباشد، مردم به عنوان موکلان هیچ‌گاه سراغ نمایندگان خود نخواهند رفت و اساساً از رفتار و عملکرد نماینده خود در مجلس مطلع نخواهند شد. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این طرح اجرایی شود، نمایندگان تحت فشار افکار عمومی قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند بر اساس مطالبات موکلان خود به مسائل رأی دهند.

علت کوتاهی در انتخاب  برخی سفرا را نمی‌فهمیم!
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه علت کوتاهی در انتخاب برخی سفرا را نمی‌فهمیم، تاکید کرد: برای بی‌اثر کردن تحریم خرید نفت، باید تولید و فروش فرآورده‌های نفتی و پتروشیمیایی در دستور کار قرار گیرد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با مهر، با تأکید بر ضرورت توجه دولت به بازار نفت ایران بویژه در ارتباط با کشورهای چین و هند اظهار داشت: درخواست ما این است رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، هر چه سریع‌تر سفرای جدید ایران در چین و هند را منصوب کنند. وی با انتقاد از طولانی شدن روند انتخاب سفیران ایران در کشورهای چین و هند گفت: علت کوتاهی دولت در این زمینه را متوجه نمی‌شویم! مگر قحط‌الرجال است که مدتی طولانی در چین و هند به عنوان 2 شریک مهم اقتصادی کشور سفیر نداریم؟ جای شگفتی است که این دولت حتی توانایی انتخاب هم ندارد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: متاسفانه گاهی اوقات برخی ارکان دولت با کم‌کاری‌های خودشان که بعضا تعمدی است، اقداماتی انجام می‌دهند که منجر به از بین رفتن پویایی اقتصاد کشور می‌شود.

اعتبار گذرنامه ایرانی  در چند سال اخیر پایین‌تر آمده
برخی نمایندگان مجلس پایین آمدن اعتبار گذرنامه ایرانی را تایید کرده و معتقدند وزارت امور خارجه باید فکری به حال ارتقای جایگاه آن کند. در این زمینه، علیرضا ابراهیمی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه اعتبار گذرنامه ایرانی در چند سال اخیر پایین‌تر آمده، به مهر گفته است: سختگیری‌های سایر کشورها برای ورود ایرانیان به کشورشان بسیار است. نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت امور خارجه باید با دیپلماسی قوی راهی برای ارتقای اعتبار گذرنامه ایرانی بیابد؛ رایزن‌های فرهنگی، سفرا و کاردارها باید علاوه بر مسائل سیاسی به مسائل اقتصادی، فرهنگی و... نیز توجه کنند ولی کم‌کاری مسؤولان باعث شده چهره ایران بدرستی در جهان نمایش داده نشود.
 


Page Generated in 0/0055 sec