printlogo


کد خبر: 200154تاریخ: 1397/7/23 00:00
اخبار

ترک شغل 1/8 میلیون نفر  در 5 سال گذشته
طی 5 سال گذشته، بالغ بر یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۰۰ نفر شغل خود را ترک کرده‌اند که در این میان، «موقتی بودن شغل» نخستین عامل‌ترک شغل محسوب می‌شود. به گزارش مهر، جدیدترین آمار از علت ترک شغل مربوط به کل سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد، در طول سال گذشته یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۴۷ نفر شغل خود را ترک کرده‌اند. بر اساس جدیدترین اطلاعات، نتایج آمارگیری نیروی کار، افراد بیکاری که در 5 سال گذشته شاغل بوده‌اند، عمدتا به ۱۳ دلیل مجبور به ترک شغل خود شده‌اند که «موقتی بودن کار» بیشترین عامل ترک شغل بوده است؛ به این ترتیب که ۴۵۱ هزار و ۵۵۷ نفر به دلیل موقتی بودن کار، شغل خود را ترک کرده‌اند. «پایین بودن درآمد» همچنین طی 5 سال گذشته دومین عامل ترک شغل بوده است؛ از کل جمعیت 8/1 میلیونی بیکار شده، ۲۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر به دلیل درآمد پایین، همکاری خود را قطع کرده‌اند. پس از آن «اخراج یا تعدیل نیرو» سومین عامل ترک شغل اعلام شده است؛ به طوری که ۲۵۲ هزار و ۹۵۵ فرد شاغل طی ۵ سال گذشته با تعدیل نیرو از سوی کارفرما مواجه شده‌اند. چهارمین عامل ترک شغل افراد شاغل، «تعطیلی دائمی محل کار» بوده است که ۱۲۶ هزار و ۹۸۶ نفر به این دلیل به زمره بیکاران پیوسته‌اند. علت ترک شغل ۹۳ هزار و ۷۵۸ نفر از شاغلان نیز، «فصلی بودن کار» بوده است که بیشترین عامل ترک شغل را به خود اختصاص می‌دهد. از مجموع جمعیت 8/1 میلیونی بیکار شده، طی 5 سال گذشته، ۸۹۰ هزار و ۸۱۵ نفر در مشاغل خدماتی، ۷۹۰ هزار و ۴۹ نفر در مشاغل صنعتی و ۱۱۹ هزار و ۹۲ نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار بوده‌اند.

افت ۱۰۸ واحدی شاخص  در روز نیمه‌تعطیل بورس
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه ۱۰۸واحد افت کرد. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد یک‌میلیارد و 309میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ ارزش 323میلیارد تومان در 55 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 108 واحدی در ارتفاع 174هزار و 924 واحد قرار گرفت. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم دیروز روز منفی را پشت سر گذاشتند به ‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 31 واحد، کل (هموزن) 291واحد، قیمت (هموزن) 205 واحد، آزاد شناور 285 واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 74 و 243 واحد افت کردند. این گزارش می‌افزاید: افت شاخص، حجم و ارزش معاملات در حالی دیروز در تالار شیشه‌ای رقم خورد که تکرار اختلال در سامانه معاملاتی موجب شد برای ساعاتی معامله‌گران با سردرگمی در بازار سهام مواجه شوند.

استعلام پیامکی سوابق چک برگشتی امکان‌پذیر شد
از این پس افراد با ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک‌های صیادی به سامانه استعلام پیامکی بانک مرکزی می‌توانند از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شوند. به گزارش میزان، براساس اعلام بانک مرکزی در راستای تکمیل خدمات سامانه صدور یکپارچه الکترونیک دسته چک (صیاد) و با هدف ایجاد شفافیت در فضای کسب‌و‌کار از طریق ارائه خدمت استعلام مربوط به سوابق چک برگشتی مشتریان، سامانه استعلام پیامکی صیاد به عنوان خدمت ارزش افزوده قابل بهره‌برداری است. بر این اساس، افراد می‌توانند با ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک‌های صیادی به سامانه استعلام پیامکی این بانک با سرشماره ۷۰۱۷۰۱ از وضعیت اعتباری صادرکننده چک از نظر تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی ثبت شده نزد بانک مرکزی مطلع شوند.


Page Generated in 0/0068 sec