printlogo


کد خبر: 200155تاریخ: 1397/7/23 00:00
اخبار

قیمت واقعی دلار در بازار آزاد حدود 8 هزار تومان است
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برابر واقعی شدن نرخ دلار مقاومت وجود دارد، گفت: با تدبیر مناسب می‌توان از ظرفیت دلارهای خانگی در بخش تولید استفاده کرد. معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره کاهش قیمت دلار گفت: در حال حاضر مقاومت‌هایی در برابر منطقی شدن قیمت دلار در بازار وجود دارد که از توجیه اقتصادی برخوردار نیست. وی با تاکید بر لزوم تقویت ارزش پول ملی افزود: با توجه به دلایل اقتصادی قیمت واقعی دلار در بازار آزاد حدود 8 هزار تومان است بنابراین قیمت‌ها در بازار باید کاهش یابد و در نرخ منطقی ثبات ایجاد شود.
آقاپور علیشاهی در ادامه با بیان اینکه برخی صرافی‌ها در برابر واقعی شدن نرخ دلار مقاومت می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به اجرای تعهدات برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران و ادامه مذاکرات با گروه 1+4 و همچنین تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با FATF پیش‌بینی می‌شود برقراری ارتباطات بانکی با کشورهای اروپایی بتواند شرایط مبادلات ارزی را تسهیل کند. وی یادآور شد: دلارهای خانگی قابل توجهی وجود دارد که با طراحی و تدبیر مناسب می‌توان از این ظرفیت در بخش تولید استفاده کرد و با انجام این مهم به اشتغالزایی کمک کرد.

بلیت پروازهای اربعین  به پایان رسید
در شرایطی که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری سفرهای اربعین امسال از ۲ تا ۱۲ آبان‌ماه انجام خواهد شد، بخش قابل توجهی از ظرفیت بلیت پروازهای اربعین به پایان رسیده است. به گزارش ایسنا، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌های داخلی، در اربعین امسال نیز یک نرخ مصوب برای پروازهای مستقیم میان شهرهای مختلف ایران و فرودگاه‌های 2 شهر نجف و بغداد در عراق در نظر گرفته شد تا بدین ترتیب مسافران بتوانند با پرداخت 2 میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در مسیر تهران- نجف- تهران و تهران- بغداد-تهران بلیت پروازهای مدنظر خود را تهیه کنند. در شرایطی که حدود 2 هفته تا آغاز رسمی سفرهای اربعین باقی‌ مانده بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از ظرفیت پروازهای رفت از ایران به سمت عراق در روزهای منتهی به مراسم اربعین به پایان رسیده و تنها تعداد معدودی بلیت برخی پروازهای یکطرفه به سمت عراق باقی ‌مانده است.

پرداخت مالیات شرکت‌های دولتی  ۴۵ درصد افت کرد
عملکرد ۵ ماهه بودجه سال جاری نشان می‌دهد شرکت‌های دولتی با افت ۴۵ درصدی پرداخت مالیات روبه‌رو بوده‌اند. به‌گزارش فارس، براساس آمارهای منتشرشده از وضعیت درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه سال 97، مالیات اشخاص حقوقی در 5 ماهه امسال با کاهش 1/15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 96 به رقم 10 هزار و170 میلیارد تومان رسیده است. در زیربخش‌های این نوع مالیات اشخاص حقوقی دولتی بالغ بر 1040 میلیارد تومان مالیات علی‌الحساب پرداخت کرده‌‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 45‌درصد کاهش یافته است؛ همچنین شرکت‌های دولتی 1200 میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند که آن هم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 46 درصد تنزل دارد. بنابراین گزارش، ‌زنگ خطر رکود اقتصادی و زیان‌ده بودن بسیاری از شرکت‌های دولتی به صدا درآمده است که نیازمند اصلاحات و تغییر مدیریت خواهد بود. طبق برآورد صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی کشورمان منفی خواهد بود.

کاهش  قیمت گوشت گوسفندی
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۳ هزار تومانی قیمت این نوع گوشت در بازار خبر داد و گفت: قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف‌کنندگان بین ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان است. علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با مهر، از کاهش ۳ هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی طی 2 هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف‌کنندگان به ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان رسیده است. وی افزود: رکود بازار از جمله دلایل این امر است ضمن اینکه عرضه گوشت تنظیم بازاری و  دام زیاد شده است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره وضعیت قیمت طی روزهای آینده، پیش‌بینی کرد: باید کمی پیش برویم و ببینیم شرایط به چه صورت خواهد شد، با این حال برای هفته آینده پیش‌بینی افزایش قیمت نداریم.
 


Page Generated in 0/0052 sec