printlogo


کد خبر: 200160تاریخ: 1397/7/23 00:00
اخبار

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد
پرداخت ارز زائران به قیمت آزاد
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: ارز همراه زائران اربعین به صورت دینار و به قیمت بازار آزاد در باجه‌های بانک مرکزی در کشور عراق پرداخت می‌شود. شهریار حیدری درباره آخرین وضعیت تامین ارز همراه زائران اربعین به میزان گفت: درنتیجه مذاکرات با مقامات عراق، دینار به باجه‌های بانک مرکزی در عراق تعلق گرفته که در مذاکرات قبلی طرف عراقی با این موضوع موافقت نکرده بود. دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار داشت: زائران اربعین دینار را از باجه‌های بانک مرکزی به قیمت آزاد دریافت خواهند کرد و اینگونه نیست که این دینار به قیمت دولتی عرضه شود و برخی دینار را در کشور عراق به قیمت دولتی تهیه کنند و اقدام به فروش آن در بازار آزاد کنند. ارز مورد نیاز زائران ایرانی در عراق هم‌اکنون به مقدار قابل توجهی تامین شده و زائران بدون هیچ نگرانی می‌توانند دینار را با مراجعه به شعب دریافت کنند، البته تامین دینار در ایران هم به دلیل شلوغ بودن عراق در ایام اربعین توصیه می‌شود. حیدری افزود: بانک مرکزی در کربلا و نجف اقدام به افتتاح باجه‌هایی برای پرداخت ارز می‌کند. دبیر ستاد مرکزی اربعین از ایجاد توافقی بین بانک پارسیان و بانک تعاون اسلامی که بانکی مشترک بین ایران و عراق است خبر داد و بیان داشت: این دو بانک نیز قرار است چند شعبه در عراق برپا و ارز به زائران ارائه کنند.

فرمانده ناجا:
تردد از مرز خسروی امکان‌پذیر نیست
فرمانده ناجا گفت: دولت‌های ایران و عراق هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که زائران بتوانند به صورت کاروانی در مرز خسروی تردد کنند اما اگر روزی به این توافق رسیدند، نیروی انتظامی آمادگی برای ارائه خدمات به زائران را دارد. به گزارش تسنیم، سردار حسین اشتری درباره اقدامات انجام شده ناجا در محرم و برنامه‌های پیش‌رو برای اربعین حسینی‌(ع) اظهار کرد: بیش از 100 هزار حسینیه و تکایا در ایام محرم مراسم برگزار کردند که به لطف خدا و همت همکاران در نیروی انتظامی، مراسم در امنیت کامل برگزار شد. اشتری در ادامه درباره باز بودن مرز خسروی نیز گفت: مرز خسروی همیشه باز بوده و زائران در آن تردد دارند اما دولت‌های ایران و عراق هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که زائران بتوانند به صورت کاروانی در این مرز تردد کنند اما اگر روزی به این توافق رسیدند، نیروی انتظامی این آمادگی را برای ارائه خدمات به زائران دارد و به نظر می‌رسد این توافق امسال حاصل نشود اما 3 مرز شلمچه، چذابه و مهران آمادگی استقبال از زائران عزیز را دارند؛ تقسیماتی انجام شده و مشخص شده کدام استان‌ها از کدام مرزها تردد داشته باشند، زائرانی که از اتباع خارجی هستند از مرز شلمچه تردد خواهند کرد و اگر این موضوعات رعایت شود با هماهنگی خوبی می‌توانیم از زائران عزیز استقبال کنیم.

معاون وزارت علوم خبر داد
موجه شدن غیبت دانشجویان حاضر در پیاده‌روی اربعین
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها مبنی بر موجه بودن غیبت دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم پیاده‌روی اربعین ۹۷ خبر داد. مجتبی شریعتی‌نیاسر به مهر افزود: غیبت دانشجویان دانشگاه‌‌های سراسری که متقاضی حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین هستند موجه است. معاون آموزشی وزارت علوم افزود: قرار است بخشنامه‌ای مبنی بر موجه بودن غیبت دانشجویان متقاضی شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین به تمام دانشگاه‌‌های سراسری ابلاغ شود. غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز بتازگی مصوبات ستاد ملی اربعین دانشگاهیان برای اجرا در سطح دانشگاه‌های کشور را ابلاغ کرد. پیش از این دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ابلاغ بخشنامه‌ای از تمام واحدهای این دانشگاه درخواست کرده بود ضمن همکاری با دانشجویان متقاضی شرکت‌کننده در مراسم پیاده‌روی اربعین، غیبت این دانشجویان را موجه به حساب آورند.


Page Generated in 0/0057 sec