printlogo


کد خبر: 200218تاریخ: 1397/7/24 00:00
اخبار

اجرای «خورشید از حلب طلوع می‌کند» در زینبیه
پس از استقبال مردم، هنرمندان و علمای حلب از نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند»، این نمایش به دمشق  می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، «خورشید از حلب طلوع می‌کند» نمایشی به کارگردانی کورش زارعی است که طی روزهای گذشته در مشهدالحسین شهر حلب و با حضور بازیگران سوری روی صحنه رفت. طیف‌های گسترده‌ای از مردم، شیعیان، علمای اهل سنت، علمای مسیحی و گروه‌های مختلف با حضور در این نمایش از آن استقبال کردند. مسؤولان وزارت فرهنگ سوریه، پیش از این درخواست اجرای این نمایش در شهر دمشق را داشتند. «خورشید از حلب طلوع می‌کند» از 28 مهرماه به مدت 7 شب در مصلای حرم حضرت زینب(س) در دمشق روی صحنه خواهد رفت. این نمایش به همت مرکز «مهاد» در راستای تبادلات فرهنگی و هنری و توجه به اشتراکات مذهبی میان 2 ملت ایران و سوریه، به اجرا درمی‌آید.


«رویای نیمه شب»  به چاپ هفتادویکم رسید
کتاب «رویای نیمه شب» به قلم مظفر سالاری که از سوی کتابستان معرفت منتشر شده است با استقبال مخاطبان به چاپ هفتاد و یکم رسید. به گزارش فارس، این اثر داستانی است عاشقانه با زمینه‎ مذهبی که حکایت از دلدادگی جوانی پاک‌سیرت از اهل سنت به دختری شیعه‌مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است. جذابیت قلم نویسنده به اندازه‎ای است که مخاطب را تا انتهای داستان با خود همراه می‎کند.


وکیلی که پرونده‌های تروریسم اسلامی را برائت می‌داد!
مستند «آقای وکیل» که درباره یک وکیل متخصص در حوزه تروریسم اسلامی است، در خانه مستند انقلاب اسلامی در حال نهایی شدن است. به گزارش «وطن‌امروز»، این مستند ماجرای اقدامات کارلو کوروچی را روایت می‌کند که با تمرکز بر پرونده‌هایی با عنوان تروریسم اسلامی در اروپا، توانسته است برای تمام متهمان این پرونده‌ها حکم برائت بگیرد. کوروچی که خود نیز یک مسلمان است، بعد از ماجرای 11 سپتامبر و مشکلات پیش آمده برای مسلمانان، تلاش داشته است با قبول وکالت متهمان این پرونده‌ها مشکلات به‌وجود آمده را رفع کند. مجید عزیزی، کارگردان مستند مسابقه ضد گلوله، در این اثر نقش تهیه‌کننده را دارد و کارگردانی مستند «آقای وکیل» را طه فروتن بر عهده دارد.


بردلی کوپر در تعقیب تام هاردی در گیشه هالیوود
گزارش‌ها از آمار فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد «ونوم» همچنان در صدر باکس‌آفیس آمریکا قرار دارد و «ستاره‌ای متولد شده‌ است» نیز همچنان مورد علاقه مخاطبان است. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «ونوم» با بازی تام هاردی برای دومین هفته متوالی با فروشی بیش از ۳۵میلیون دلار صدر جدول باکس آفیس ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرد تا مجموع فروش خود را به ۱۴۲ میلیون دلار برساند. در رده دوم درام عاشقانه و موزیکال «ستاره‌ای متولد شده ‌است» با بازی و کارگردانی بردلی کوپر نیز آخر هفته با فروشی ۲۸ میلیون دلاری و مجموع ۹۴ میلیون دلار در تعقیب جایگاه نخست باکس آفیس است. «نخستین انسان» رایان گاسلینگ که این هفته روی پرده‌ها آمد و زندگی نیل آرمسترانگ فضانورد را به تصویر می‌کشد با شروعی5/16 میلیون دلاری در بیش از ۳۶۰۰ سینما که کمتر از حد انتظار تعبیر می‌شود، خود را در جایگاه سوم و کمی بالاتر از دیگر فیلم تازه به صحنه آمده سونی یعنی «مورمور۲: هالووین جن‌زده» می‌بیند که با 2/16 میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم قرار دارد.
 


Page Generated in 0/0051 sec