printlogo


کد خبر: 200219تاریخ: 1397/7/24 00:00
تیم ملی فوتبال ایران امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف بولیوی می رود
شروعی برای جام ملت‌ها

تیم‌ملی فوتبال ایران امروز سه‌شنبه ساعت ۱۹:۳۰ در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی بولیوی می‌رود؛ تیمی از آمریکای جنوبی که در رده ۵۸ رده‌بندی فیفا قرار دارد. این مسابقه دوستانه در فضای پرخاشگرانه فوتبال ایران برگزار می‌شود. در روزهای گذشته بیش از هر چیز شاهد جنگ و جدل رسانه‌ای کی‌روش و دستیارش با مدیر و مربیان تیم ملی فوتبال امید بودیم! البته برای فوتبال‌دوستان ایرانی این رفتار کی‌روش غیرقابل پیش‌بینی نبود زیرا سرمربی تیم‌ملی معمولا قبل از هر تورنمنتی با یکی از اهالی فوتبال ایران درگیری رسانه‌ای پیدا می‌کند! به هر حال تیم‌ملی که خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند مقابل تیمی قرار می‌گیرد که در کارنامه‌اش سابقه تساوی با برزیل و همچنین پیروزی مقابل شیلی را هم دارد، بنابراین بولیوی حریف تمرینی خیلی راحتی برای ملی‌پوشان نخواهد بود بویژه اینکه این تیم خودش را برای رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می‌کند. این بازی در روز فیفا غنیمتی برای تیم‌ملی ما محسوب می‌شود و اگر چه نتیجه بازی به هیچ عنوان اهمیتی ندارد اما قطعا دستاوردهای فنی مسابقه برای کی‌روش و همکارانش مهم خواهد بود. این نخستین‌ مسابقه تیم‌ملی در ورزشگاه آزادی بعد از جام‌جهانی است و کارلوس کی‌روش از هواداران فوتبال ایران دعوت کرده به ورزشگاه بروند و در یک عصر پاییزی دلپذیر از دیدن این بازی دوستانه لذت ببرند. دیدن بازی تیمی که بازیکنانش در جام‌جهانی از جان مایه گذاشتند و نتایج قابل قبولی مقابل حریفان درجه اول دنیا به دست آوردند قطعا می‌تواند لذتبخش باشد به شرطی که دیگر شاهد مصاحبه‌های پرخاشگرانه مربیان نباشیم. تیم‌ملی نسبت به جام‌جهانی برخی بازیکنانش از جمله رضا قوچان‌نژاد و رامین رضاییان را در اختیار نخواهد داشت البته رضاییان بدون دعوت در تمام مراحل تمرینی تیم‌ملی حضور داشته است. تیم‌ملی اگر بازی قابل تحسینی مقابل بولیوی انجام بدهد شاید بتواند دوباره مردم را به خود نزدیک‌تر کند در جام ملت‌های آسیا در امارات فوتبال‌دوستان ایرانی منتظرند تیم‌ملی با هدایت کارلوس کی‌روش بعد از ۴۰ سال جام قهرمانی آسیا را برای فوتبال ایران به ارمغان بیاورد.
کی‌روش: در تیم‌ملی به روی بازیکنی مثل سیدجلال همیشه باز است
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: چرا در 40 سال قبل قهرمان نشدیم، بدون غرور و خاضعانه و سر به زیر باید به اشتباهات‌مان اشاره کنیم. کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار با بولیوی اظهار داشت: همه دلایل حضور ما را می‌دانید چون سه‌شنبه (امروز) می‌خواهیم با بولیوی بازی کنیم. مطمئنا بازی خوبی خواهیم داشت و آنها بازیکنان خوبی دارند و 2 بازیکن خیلی خوب در این تیم حضور دارند ولی این بازی فرصت خوبی برای آماده‌سازی در راه جام ملت‌ها خواهد بود. سرمربی تیم‌ملی در پاسخ به این سوال که آیا سیدجلال حسینی و رامین رضاییان شانس بازگشت به تیم‌ملی را دارند یا نفرات مد نظر وی محدود شده‌اند، گفت: شما گفتید برخی از بازیکنان از تیم‌ملی کنار گذاشته شده‌اند ولی این کلمات مناسب نیست. مطمئنا این کلمات نمی‌تواند منعکس‌کننده احترام یا حقایق باشد. شما تنها زمانی می‌توانید از کلمه کنار گذاشتن استفاده کنید که کسی صاحب پیراهن، مکان یا جنسی باشد. اینجا کسی صاحب پیراهن یا پستی نیست. در تیم‌ملی شرایط اینگونه نیست و این نگرش اشتباه است. تیم‌ملی و پیراهن‌های تیم‌ملی تنها چیزهایی است که تا ابد باقی خواهد ماند. در برهه‌های مختلف زمانی برخی بازیکنان این فرصت را دارند که این پیراهن‌ها را بر تن کنند. در همین جا که نشسته‌ام فرصت داشتم با آن بازیکنان چشم در چشم حرف بزنم، وظیفه اصلی من تصمیم‌گیری است، اگر برای من مقدور بود به جای 23 بازیکن 46 بازیکن انتخاب می‌کردم. وقتی من مجبورم 23 نفر انتخاب کنم برخی‌ها بیرون می‌مانند ولی این موضوع به هیچ عنوان نشانه احترام کمتر نیست. شما درباره بازیکنی حرف می‌زنید که تصویرش بالای سر من است (سیدجلال حسینی). او 7 سال تاریخ‌سازی کرده است، من در یک لحظه حس کردم برخی دیگر از بازیکنان گزینه‌های من هستند ولی هیچکس تصمیم نگرفته او را کنار بگذارد یا به او بی‌احترامی کند. در هر لحظه اگر احتیاج باشد در تیم‌ملی به روی بازیکنی مثل سید جلال همیشه باز است مخصوصا با جایگاهی که این بازیکن دارد.
آشنایی با بولیوی
در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال تیم بولیوی در جایگاه 58 دنیا ایستاد تا از این حیث ضعیف‌ترین تیم در آمریکای جنوبی قلمداد شود. با این جایگاه بولیوی بعد از اکوادور بدترین جایگاه ممکن در تمام تاریخ خود را به دست آورد، در حالی که این کشور بهترین جایگاه را در سال 1997 به دست آورده بود که رتبه 11 دنیا را برای مقطعی با درخشش ستاره‌های آن روزهای خود در اختیار داشت. در فهرست بازیکنان دعوت‌شده به اردوی بولیوی تنها 3 بازیکن هستند که به عنوان لژیونر خارج از باشگاه‌های این کشور بازی می‌کنند؛ نفراتی که نه در باشگاه‌های اروپایی بلکه در فوتبال آرژانتین، چین و عربستان آن هم در تیم‌های درجه دومی عضویت دارند که سرشناس‌ترین آنها کارلوس کمپه دروازه‌بان 24 ساله این تیم است که به عنوان دروازه‌بان دوم بوکاجونیورز روی نیمکت این تیم پرطرفدار بوئنوس‌‌آیرس می‌نشیند. دومین لژیونر مارسلو مورنو بهترین و باتجربه‌ترین مهاجم بولیوی است که در تیم دسته دومی ووهان زال در لیگ دسته دوم چین به میدان می‌رود. دیگر مهاجم این تیم یعنی گیلبرتو آلوارز هم برای باشگاه الحاضم عربستان توپ می‌زند. ستاره اصلی تیم‌ملی بولیوی بعد از سونامی که فاریاس در فهرست نفرات این تیم ایجاد کرد مهاجمی 31 ساله از آن سوی دیوار چین است. مارسلو مارتینز مورنو با سابقه‌ای درخشان در رقابت‌های باشگاهی و پوشیدن پیراهن باشگاه‌های شاختار دونتسک اوکراین، وردربرمن آلمان، ویگان آتلتیک انگلیس، گرمیو، فلامینگو، کروزیرو برزیل و همین طور چانگچان یوتای تایلند از سال 2016 راهی لیگ دسته اول چین شد تا پیراهن «ووهان زال» را برتن کند و این روزها با 16 بار گلزنی برای بولیوی در 68 بازی ملی نقشی کلیدی در ساختار تهاجمی این تیم در اختیار دارد.
 


Page Generated in 0/0141 sec