printlogo


کد خبر: 200243تاریخ: 1397/7/24 00:00
اخبار

در آستانه خداحافظی شریعتمداری  از وزارت صنعت
مدیرعامل سایپا تغییر کرد
گروه اقتصادی: با حکم هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا، محمدرضا سروش جانشین قاسم جهرودی در مدیریت عامل این شرکت شد تا شایعات تغییرات ناگهانی مدیریتی صنایع در آستانه رفتن شریعتمداری از وزارت صنعت رنگ واقعیت به خود بگیرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، خبرگزاری‌ها گزارش دادند مدیران سایپا موضوع تغییرات مدیریتی را تا زمان معارفه مدیرعامل جدید مخفی کردند. منصور معظمی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سایپا با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد نارضایتی هستند و تا به امروز دست به هر کاری زده‌‌‌‌اند، گفت: چهارم نوامبر زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد اتفاق افتاد و به‌طور قطع آمریکا قادر نخواهد بود صادرات نفت ایران را صفر کند. مدیرعامل جدید سایپا از سال 90 تا 94 مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره گروه بهمن، 76 تا 86 مدیرعامل گروه بهمن و 74 تا 76 معاون توسعه ساخت داخل گروه بهمن بوده است. سروش در پرونده کاری خود 2 دوره مدیرعاملی هلدینگ بهمن، نایب‌رئیس بورس کالا و عضویت در هیات مدیره شرکت‌‌های بزرگی در سطح ملی را نیز داشته است.

روحانی در جلسه با اقتصاددانان:
  دولت می‌تواند نرخ دلار را به ۶ هزار تومان هم کاهش دهد
دیروز روحانی در جلسه با اقتصاددانان اعلام کرد دولت توانایی کاهش نرخ ارز تا 6 هزار تومان را هم دارد. به گزارش مهر، حسن روحانی از اقتصاددانان در این جلسه درخواست کرد در تحلیل‌ها و قضاوت‌‌های خود نسبت به دولت به همه فشارهای خارجی و تحریم‌‌‌هایی که از دید او بی‌سابقه بوده و هیچ زمانی جمهوری اسلامی ایران چنین حجمی از فشارهای خارجی را تحمل نکرده است، توجه داشته باشند و با قضاوت عادلانه، دولت را به نقد بکشند.
او به این نکته نیز اشاره کرد که مسیر فعلی اقتصاد ایران اگر چه فراز و نشیب‌‌‌هایی دارد و برخی مشکلات را با خود به همراه می‌کشد اما بزودی سامان خواهد یافت و به مسیری باز خواهد گشت که طی چند سال گذشته در ریل آن قرار داشته است. او اظهار امیدواری کرد بتواند خطرات جدی کشور را بزودی مرتفع ساخته و اقتصاد را هم به سامان برساند. نرخ ارز از جمله موضوعاتی بود که بسیاری از اقتصاددانان حاضر در جلسه نسبت به آن گلایه داشتند و سایه سنگین آن را بر اقتصاد کاملا گسترده می‌دانستند اما رئیس‌جمهور در پاسخ به آنها به این نکته اشاره کرد  که به هر حال گروهی در دولت هستند که برای مسائل اینچنینی از آنها نظرخواهی شده و به صورت جمعی تصمیم گرفته می‌شود، پس نظر جمع بر این بوده که سیاست‌‌های ارزی چند ماه گذشته اعمال شود. رئیس‌جمهور به این نکته نیز اشاره کرد که دولت در شرایط کنونی حتی می‌تواند نرخ دلار را به ۶ هزار تومان هم کاهش دهد اما با توجه به وضعیت پیش رو و مواردی که نیاز حفظ ذخایر ارزی کشور را بیش از هر زمان دیگری دوچندان می‌کند، اقدامات سنجیده در این وضعیت صورت می‌گیرد و بیشترین مدیریت با منابع ارزی کشور هم‌اکنون صورت می‌گیرد. در عین حال برخی اقتصاددانان به وضعیت کنونی تیم اقتصادی کابینه اشاره کرده و غیبت برخی اعضا را یکی از دلایل نابسامانی این تیم می‌دانستند که گویا فرصت پاسخگویی از سمت رئیس‌جمهور در این مجال ۱۸۰ دقیقه‌ای فراهم نشده است.

سفیر چین در آمریکا:
پاسخ جنگ تجاری آمریکا را می‌دهیم
«ما هرگز خواستار یک جنگ تجاری نبودیم ولی اگر کسی علیه ما جنگ تجاری راه بیندازد، باید پاسخش را بدهیم و از منافع خود دفاع کنیم». به گزارش تسنیم، سفیر چین در آمریکا با بیان این مطلب گفت پکن چاره‌ای ندارد و باید جواب جنگ تجاری‌ای را که آمریکا شروع کرده بدهد. چویی تیانکایی افزود: «آمریکا در مسائل تجاری برخورد خوبی با چین نداشته است. مواضع آمریکا مدام در حال تغییر است بنابراین نمی‌دانیم دقیقاً اولویت‌های آمریکا چیست». سخنان  وی در بحبوحه تنش‌های سیاسی و اقتصادی بین دو اقتصاد بزرگ دنیا بیان شد. موسسات بین‌المللی و دیگر کشورها هشدار داده‌اند در صورت حل نشدن این درگیری، رشد اقتصاد جهانی ضربه خواهد خورد. وی همچنین اتهام مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تلاش چین برای دخالت در امور داخلی آمریکا را بی‌اساس خواند. پنس در سخنرانی 4 اکتبر گفت که پکن قصد دارد با جاسوسی، وضع عوارض، اقدامات اجباری و کمپین‌های تبلیغاتی افکار عمومی مردم آمریکا را گمراه کند. اظهارنظرهای او سخت‌ترین انتقادی بوده که تاکنون یک مقام عالیرتبه آمریکا علیه چین داشته است.


Page Generated in 0/0229 sec