printlogo


کد خبر: 200248تاریخ: 1397/7/24 00:00
اخبار

رئیس ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد
حذف عوارض خروج از مرزهای زمینی
رئیس ستاد مرکزی مراسم اربعین حسینی از حذف عوارض خروج از مرزهای زمینی کشور برای زائران خبر داد. به گزارش  ایرنا، حسین ذوالفقاری افزود: با توجه به موافقت انجام شده با مسؤولان مربوطه، آن گروه از زائرانی که مرز خروجی خود را زمینی انتخاب کرده‌اند تا پایان آیین اربعین از پرداخت مبلغ 12هزار و 500 تومان عوارض خروج از کشور معاف هستند و عوارض خروجی از این دسته زائران دریافت نمی‌شود. وی اظهار کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده هزینه کارگزاری زائران در شرایط عادی 100 هزار تومان است که با حذف مبلغ 85 هزار تومان، این هزینه به 15‌هزار تومان کاهش یافت. ذوالفقاری تصریح کرد: در این ارتباط تاکنون 550 هزار نفر از زائران اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد تاکنون توسط سفارت عراق برای 464 هزار نفر ویزا صادر شده است. وی گفت: با توجه به کاهش هزینه ویزا به مبلغ 199 هزار و 875 تومان، بقیه اضافه دریافتی از زائران که قبلا به دریافت ویزا اقدام کرده بودند پس از پایان مراسم اربعین حسینی به حساب آنان عودت داده خواهد شد.

باز شدن صحن حضرت زهرا(س) برای زائران
صحن حضرت زهرا(س) امروز با حضور حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به روی زائران گشوده می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات و تولیت و خادمان حرم مطهر علوی در روز‌های گذشته، بخش زیارتی صحن و شبستان حضرت زهرا(س) آماده میزبانی زائران اربعین شد. علیرضا فداکار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف‌اشرف با بیان اینکه تعدادی از زائران هم‌اکنون خود را به شهر نجف که مبدا پیاده‌روی اربعین است رسانده‌اند، افزود: با بازگشایی صحن مطهر حضرت زهرا (س) از امروز (ششم صفر ۱۴۴۰) پذیرای زائران حرم مولای متقیان خواهیم بود. وی با اشاره به افزایش شمار زائران اربعین در شهر نجف اشرف گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و همت خادمان موکب‌های ایرانی و همکاری برادران عراقی، مشکلی در پذیرایی از زائران نداریم. رئیس کمیته اسکان و تغذیه نجف‌اشرف تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با روند کنونی ورود زائران به شهر نجف اشرف، ظرفیت اسکان و تغذیه ایجاد شده با همت برادران عراقی و موکب‌های ایرانی پاسخگوی نیاز‌ها باشد.

تکذیب شایعات درباره پرونده مرگ یک دانش‌آموز
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده «دنیا ویسی» را تشریح و تاکید کرد: آنچه از قول پزشک پزشکی قانونی مطرح شد، به هیچ عنوان صحت ندارد. احمد شجاعی درباره وضعیت پرونده «دنیا ویسی» به ایسنا اظهار داشت: پزشکی قانونی هنوز چیزی در این باره اعلام نکرده است. وی با اشاره به حواشی و شایعات پیش‌آمده، گفت: با توجه به اینکه ذهنیتی در جامعه ایجاد شد، ما از پزشکی قانونی استان خواستیم آزمایش‌ها را دوباره و با دقت لازم انجام دهد که این اقدامات در حال انجام است. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره آنچه از قول یک پزشک درباره وضعیت این دانش‌آموز نقل شده بود نیز گفت: آنچه از قول پزشک پزشکی قانونی مطرح شد، به هیچ عنوان صحت ندارد. گفتنی است هفته گذشته خبر مرگ کودک دبستانی بر اثر ریزش دیوار مدرسه منتشر شد اما چندی بعد برخی منابع ادعای تجاوز به این کودک و قتل وی را مطرح کردند.


Page Generated in 0/0046 sec