printlogo


کد خبر: 200253تاریخ: 1397/7/24 00:00
اخبار

آیت‌الله صدیقی  رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد
آیت‌الله کاظم صدیقی جایگزین آیت‌الله جنتی در ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد. به گزارش تسنیم، آیت‌الله صدیقی روز گذشته با حضور در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن تقدیر از زحمات بی‌دریغ آیت‌الله جنتی، گفت: آیت‌الله جنتی یک عنصر مقاوم نستوه و به روز است که در این سن و سال به همه ابعاد انقلاب و جامعه توجه کافی داشته و سمت‌‌های بزرگی بر دوش ایشان بوده و یکی از حسنات ایشان نیز همین ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که در نهایت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر محقق شده است.

قانون انتخابات باید فوراً اصلاح شود
سخنگوی شورای نگهبان بر ضرورت اصلاح فوری قانون انتخابات تاکید کرد. عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود نوشت: «2 سال پیش سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ شد. در بند ۱۰ این سیاست‌ها آمده است: ارتقای شایسته‌گزینی، همراه با زمینه‌سازی مناسب در انتخاب داوطلبان تراز شایسته جمهوری اسلامی ایران و دارای ویژگی‌هایی متناسب با جایگاه مربوط. اصلاح فوری قانون انتخابات ضرورتی است انکارناپذیر».

تکذیب حمله انتحاری به سفارت ایران در ترکیه
رسانه‌های ترکیه روز گذشته ادعا کردند سفارت ایران در ترکیه در پی تهدید به بمب‌‌گذاری تعطیل شده است. یکی از مقامات سفارت در گفت‌وگو با تسنیم با رد هرگونه حمله انتحاری یا بمب‌‌گذاری در سفارت گفت: برخلاف شایعات و مطالب مطرح شده هیچگونه حمله‌ای انجام نشده و هیچ تهدیدی متوجه سفارت نشده و پلیس ترکیه بیرون سفارت تدابیر امنیتی ایجاد کرده است. وی با اشاره به فعالیت عادی سفارت اظهار داشت: همه کارکنان و سفیر در سفارتخانه حضور دارند و بخش کنسولی نیز فعالیت عادی و روتین خود را دنبال می‌کند. این مقام سفارت اظهار داشت: پلیس هنوز توضیحی به ما درباره افزایش تدابیر امنیتی در خارج از سفارت و بستن خیابان نداده و ما منتظر توضیح پلیس هستیم.

پیش‌بینی‌۶ لایه حفاظتی و امنیتی برای تأمین امنیت زائران اربعین
سردار حسن کرمی پیش از ظهر روز گذشته در بازدید از مرزهای شهرستان دهلران اظهار داشت: یگان ویژه پاسداران ‌مانند اربعین سال‌های گذشته با استقرار در مرز مهران به وظایف عملیاتی خود عمل کرده و محیطی امن و به‌دور از هرگونه تنش در ابعاد مختلف امنیتی و انتظامی برای زائران اربعین امسال فراهم می‌کند. فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی گفت: استقرار 6 لایه حفاظتی و امنیتی برای برقراری امنیت زائران و پوشش پل زائر در مهران به ‌طول 11 کیلومتر زیرپوشش عملیاتی یگان ویژه ناجا بوده که در این لایه‌های پیش‌بینی‌شده و 11 کیلومتر پل زائر علاوه بر استفاده از تجهیزات روز، عوامل آموزش‌دیده نیز مستقر می‌شوند و خدمات‌دهی به زائران را انجام می‌دهند. به‌گزارش تسنیم، وی هدف از بازدید از شهرستان دهلران را برآورد توانایی عملیاتی در موقع اضطرار دانست و یادآور شد: در  راستای حفظ نظم، امنیت و خدمات‌رسانی مطلوب به زائران همه پیش‌بینی‌های قبل، حین و بعد انجام شده و شهرستان دهلران برای موقعیت اضطراری بهترین نقطه خدمات‌دهی است.

انهدام باند قاچاق سوخت  توسط وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای از انهدام باند قاچاق سوخت خبر داد. با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس چند باند فعال قاچاق سوخت شناسایی و 6 نفر از عوامل اصلی آن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. قاچاقچیان با استفاده از جاسازی و افزایش ظرفیت باک اتوبوس‌ها سوخت قاچاق را در مسیر شیراز به زاهدان،‌ ایرانشهر و بندر چابهار به فروش می‌رساندند. سربازان گمنام امام زمان(عج) همچنین تعدادی از عوامل تهیه و فروش کارت‌های سوخت خودروهای غیرفعال و اسقاطی به قاچاقچیان و کارگران جایگاه‌ها را شناسایی و دستگیر کردند.
بر اساس تحقیقات به عمل آمده تاکنون قاچاق حدود 5 میلیون لیتر سوخت نفت‌گاز خودروهای دیزلی توسط این باند اثبات شده است.


Page Generated in 0/0100 sec