printlogo


کد خبر: 200291تاریخ: 1397/7/25 00:00
اخبار

نرخ‌گذاری بلیت پرواز  با ارز ۸ هزار تومانی
چند روزی است قیمت بلیت پروازهای خارجی بر اساس ارز نیمایی محاسبه می‌شود. شرکت‌های هواپیمایی نیز قیمت‌های بلیت خود را بر اساس سامانه نیما در بازار عرضه کرده‌اند که تا چند روز آینده نرخ آن از ۹۷۰۰ تومان هم کمتر شده و به بیش از ۸ هزار تومان خواهد رسید. علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره گفت: این ارز به شرکت‌ها تعلق می‌گیرد و می‌توانند از طریق بانک‌های عامل آن را دریافت کنند ولی اجرای این فرآیند بسیار کند است. وی ادامه داد: بخش زیادی از هزینه شرکت‌های هواپیمایی معادل بیش از ۵۵‌درصد آن به صورت ارزی است که برای تامین این ۵۵ درصد نیاز به ارز دارند و عدم تامین آن در آمادگی ناوگان اثرگذار خواهد بود.


وزیر نفت:
حال قاچاق سوخت خوب و در همه مرز‌ها در جریان است!
وزیر نفت از در جریان بودن قاچاق سوخت از همه مرزهای کشور خبر داد و گفت: «از من پرسیدند وضع قاچاق چطور است؟ گفتم الحمدلله خیلی خوب است، از تمام مرزها با موفقیت در جریان است». به‌گزارش تسنیم، بیژن نامدارزنگنه درباره قاچاق سوخت بویژه بنزین و گازوئیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: تا زمانی که اختلاف قیمت در سوخت عرضه داخل و اطراف ایران ادامه دارد، قاچاق سوخت هم ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: «گفتند قاچاقچیان چه کسانی هستند، چکار می‌کنند؟ قاچاقچی در کار نیست. اینها را باید بهشان برسیم، وظیفه ما است به اینها برسیم». زنگنه با ارائه اطلاعاتی درباره مذاکرات نفتی با روسیه و اروپا و همچنین تشریح وضعیت بازار نفت درباره احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع در دولت در حال بحث و بررسی است. وی تاکید کرد: کارت سوخت امر پیچیده‌ای است و سهمیه‌بندی یکی از روش‌هایی است که فواید و مشکلاتی دارد. این موضوع در دولت در حال بررسی است تا ببینیم به چه تصمیمی می‌رسیم. وی درباره عرضه نفت‌خام به بازار اظهار داشت: هیچ‌کدام از تولیدکنندگان توان تولید بیشتر ندارند. عربستان از ذخایر خود استفاده می‌کند و در حال حاضر هم دچار چالش سیاسی با آمریکا شده است. وزیر نفت با بیان اینکه نمی‌توان کمبود عرضه در بازار را با گردن‌کلفتی حل کرد،‌ گفت: ترامپ فکر می‌کند می‌تواند با گردن‌کلفتی قیمت نفت را کاهش دهد.


هشدار بانک مرکزی
سکه‌ها را نگیرید قرارداد لغو می‌شود
دارندگان سکه‌های پیش‌فروش اگر در مهلت 6 ماهه تعیین‌شده برای تحویل سکه‌ها به بانک مراجعه نکنند، بانک مرکزی تعهدی برای تحویل سکه ندارد و قرارداد لغو و مبلغ اولیه پرداخت شده از سوی ثبت‌نام‌کننده به وی پرداخت خواهد شد. به‌گزارش ایسنا، در حالی بیش از 5 ماه از اولین دور تحویل سکه با سر رسید یک‌ماهه (۱۹ اردیبهشت) گذشته و ۱۹ آبان‌ماه مهلت 6 ماهه تعیین شده برای این گروه تمام می‌شود که پیگیری جریان تحویل سکه از بانک مرکزی نیز تاییدکننده این موضوع است که اگر صاحب سکه مراجعه نکند دیگر تعهدی برای تحویل وجود ندارد. در این حالت قرارداد لغو و به فرد ثبت‌نام‌کننده پول پرداخت می‌شود، آن هم همان مبلغی که در ابتدای ثبت‌نام پرداخت کرده است نه اینکه معادل قیمت روز سکه به وی پرداخت شود. بر این اساس دارندگان سکه‌های پیش‌فروش لازم است در زمان سر رسید یا مهلت 6 ‌ماهه تعیین‌شده برای دریافت سکه مراجعه کنند و سکه‌شان را تحویل بگیرند یا اینکه به عنوان امانت در بانک بگذارند. گفتنی است، بانک مرکزی برای سکه‌های پیش‌فروش در مرحله سررسید 6 ماهه قیمت قطعی را یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین کرد و مدتی بعد با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد آن را به یک‌میلیون و ۴۷۵ هزار تومان افزایش داد.


Page Generated in 0/0047 sec