printlogo


کد خبر: 200299تاریخ: 1397/7/25 00:00
آوای شهر

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تأکید کرد
ضرورت تعجیل در انتخاب شهردار جدید
عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان‌ اینکه تغییر مدیران در حوزه شهری معضلاتی را به همراه دارد، گفت: برداشت‌های حقوقی نشان می‌دهد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران هم می‌شود. داوود محمدی در واکنش به انتشار خبری مبنی‌بر اینکه پایتخت از تغییر مدیران خسارت می‌بیند، به خانه ملت گفت: بی‌تردید این تغییر در پی اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ایجاد می‌شود و این نه‌تنها شامل شهرداری می‌شود، بلکه تمام دستگاه‌ها باید از آن تبعیت کنند. نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: برداشت‌های حقوقی نشان می‌دهد اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل شهرداری هم می‌شود و سایر نهادهای مسؤول همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی هم اعلام کرده‌اند شهردار تهران در این قانون مستثنا نمی‌شود. عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان ‌اینکه شورای شهر نباید در انتخاب گزینه جایگزین شهردار تهران تاخیر داشته باشد، تاکید کرد: هم‌‌اکنون باید شورای شهر بررسی‌های خود برای انتخاب شهردار جدید پایتخت را انجام دهد و این تغییر به‌گونه‌ای صورت بگیرد که تغییرات گسترد‌ه‌ای را در حوزه مدیریت شهری تهران به همراه نداشته باشد، ضمن اینکه پیش از این هم نجفی و هم افشانی تغییراتی را ایجاد کرده‌اند و فرد جدید نباید تغییر زیادی در این حوزه ایجاد کند، چرا که نتیجه آن آسیب به شهر خواهد بود.

تکذیب «شنود» در شهرداری تهران
مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران طی اطلاعیه‌ای «شنود» در شهرداری تهران را تکذیب کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این اطلاعیه آمده است: «در پی فضاسازی‌های رسانه‌ای غیراخلاقی اخیر، به اطلاع عموم می‌رساند اتهام واهی اعمال شنود از طرف شهردار و عوامل شهرداری تهران قویاً تکذیب می‌شود. در این راستا، حوزه حقوقی شهرداری تهران به منظور صیانت از منافع و مصالح جامعه و برخورد با چنین رفتارهای غیرقانونی و خلاف اخلاق، نشر اکاذیب، توهین و افترای وارده را از طریق طرح شکایت در مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد و تا حصول نتیجه از پای نخواهد نشست».

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس انتقاد کرد
تلاش‌های بی‌نتیجه برای ساماندهی کودکان کار
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گروهی در تهران باندهای تبهکاری و تکدی‌گری را ایجاد کرده‌اند که خطرناک بوده و باید سازمان‌ها نظارت بیشتری داشته باشند. علیرضا محجوب با اشاره به بحث وجود مافیای تکدی‌گری در تهران، به خانه ملت گفت: هر امکانی در شهر تهران وجود دارد، در بحث تکدی‌گری هم که بدترین نوع آن کودکان خیابانی است با وجود کمرنگ شدن هنوز در شهر تهران جریان دارد و تا این لحظه کوشش‌های ما برای ساماندهی این اوضاع نتیجه‌ای نداشته است. وی گفت: شنبه گذشته گزارشی درباره کودکان کار به من ارائه شد که بسیار ناامید‌کننده بود، معتقدیم این نابسامانی اجتماعی نیازمند اقدامات جدی‌تری است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: تهران شهری است که درآمد در آن 10 تا 15 برابر بیش از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها جریان دارد و این موضوع جاذبه بزرگی برای هر فقیر یا سوءاستفاده‌گری را ایجاد می‌کند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تصریح کرد: افرادی به دنبال کسب درآمد آسان و بالا هستند و گروهی هم با سوءاستفاده از این شرایط باندهای تبهکاری و تکدی‌گری را ایجاد کرده‌اند که اینها  خطرناک هستند و باید دستگاه‌ها مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشند. وی گفت: ما هم در حال پیگیری این موضوعات هستیم، هر چند وظیفه مجلس نظارت است اما تلاش داریم با نزدیک کردن بخش‌های گوناگون اجرایی به یکدیگر تصمیمی جدی در این باره اتخاذ کنیم.


Page Generated in 0/0060 sec