printlogo


کد خبر: 200311تاریخ: 1397/7/25 00:00
اخبار

«جام جهانی در جوادیه» پرفروش‌‌‌‌‌ترین کتاب تابستان 97
کتاب «جام جهانی در جوادیه» که سوژه کتابخوانی نوجوانانه «بخون قهرمان شو!» بود، عنوان پرفروش‌‌‌‌‌ترین کتاب در تابستان سال 97 را کسب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «جام جهانی در جوادیه» نوشته داوود امیریان، با حال و هوایی فوتبالی تلاش کرده بود به مسائل و دغدغه‌‌های اخلاقی در قالب یک داستان نوجوانانه بپردازد و مرکز اوج کودک و نوجوان با توجه به همزمانی تابستان امسال با مسابقات فوتبال جام‌جهانی در روسیه، از این کتاب به عنوان سوژه یک کمپین کتابخوانی استفاده کرد. این کمپین که با مشارکت گروه‌‌های مردم‌نهاد، شبکه دوم سیما و شبکه امید برگزار شده بود، توانست طیف متعددی از نوجوانان را به خواندن این کتاب جلب کند. نکته جالب توجه اینکه رتبه‌‌های بعدی کتاب‌‌های پرفروش نوجوانانه به اثر‌‌های مطرح و شاخصی از مرحوم صمد بهرنگ، هوشنگ مرادی‌کرمانی و مرحوم نادر ابراهیمی اختصاص داشت که نشان از اقبال نوجوان‌ها به کمپین‌‌های کتابخوانی دارد.

به یاد شهید محسن حججی انجام می‌شود
رونمایی از «سربلند» در یک روستای محروم
در آستانه اربعین حسینی، کتاب سربلند (روایت زندگی شهید مدافع حرم محسن حججی) توسط خانواده شهید، دوستان و همرزمانش در مسجد فاطمه الزهرا(س) روستای محروم دورک رونمایی می‌شود. به‌گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «سربلند» به قلم محمدعلی جعفری نوشته و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده و قرار است خانواده و همرزمان شهید حججی برای رونمایی از این کتاب طی 2 روز به روستایی سفر کنند که مردمش این شهید و دوستان جهادگرش را به تلاش و کوشش برای برپایی یک مسجد می‌شناسند. روستای دورک که در پشت کوه فریدونشهر اصفهان قرار دارد همان روستایی است که شهید حججی با دوستانش در موسسه شهید کاظمی چند تابستان را در قالب اردوهای جهادی برای ساخت مسجد فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها درآنجا سپری کردند و 3 تابستان پیش از تابستان سرخ زندگی‌اش کار ساخت مسجد فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها به پایان رسید. بخشی از خاطرات شیرین جهادی شهید حججی که در کتاب «سربلند» به چاپ رسیده است از سفرهای جهادی او به روستاهای آن منطقه است و دوستانش به یاد خاطراتش در جمع مردان و زنانی حاضر می‌شوند که جهاد محسن حججی را به چشم دیده‌‌اند. در این برنامه 2 روزه که در روزهای 26 و 27 مهرماه اجرا می‌شود درآمد حاصل از فروش کتاب سربلند جهت ساخت مسجد روستای کمرون که سال قبل کار ساختش آغاز شده، هزینه خواهد شد.


تازه‌ترین خبرها از «قسم» محسن تنابنده
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده گفت: این روزها در حال فیلمبرداری در شهر گرگان هستیم و بعد از اتمام سکانس‌های این لوکیشن، به شهر شاهرود می‌رویم. به گزارش فارس، جلیل شعبانی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قسم»، درباره تولید این فیلم سینمایی گفت: چند وقتی است که فیلمبرداری فیلم سینمایی «قسم» آغاز شده است و در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از این فیلم جلوی دوربین رفته و تدوین همزمان آن در حال انجام است. وی ادامه داد: این روزها در حال فیلمبرداری در لوکشین شهر گرگان هستیم و بعد از اتمام سکانس‌های گرگان، به شهر شاهرود می‌رویم و مابقی سکانس‌ها را در شاهرود جلوی دوربین می‌بریم. این تهیه‌کننده سینمای ایران درباره بازیگران فیلم «قسم» اظهار کرد: بازیگران اصلی فیلم همچنان مهناز افشار، سعید آقاخانی و حسن‌ پورشیرازی هستند اما در کنار آنها از برخی بازیگران تئاتری نیز استفاده کرده‌ایم. شعبانی درباره حضور این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر، اعلام کرد: حتماً فرم حضور در سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر را پرخواهیم کرد و ان‌شاءالله با موافقت هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر، این فیلم در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود.


Page Generated in 0/0050 sec