printlogo


کد خبر: 200322تاریخ: 1397/7/25 00:00
اخبار

تکلیف انگلیس و اروپا  امروز مشخص خواهد شد
انگلیس و اتحادیه اروپایی امروز در بروکسل تشکیل جلسه می‌دهند. وزیر بریگزیت انگلیس می‌گوید مسائل حل نشده بسیاری میان طرفین وجود دارد و از سوی دیگر اروپایی‌ها می‌گویند یک توافق با انگلیس بهتر از توافق نکردن با آن است. اروپای متحد عزمش را برای خروج انگلیس از اتحادیه جزم کرده است اما به نظر می‌رسد جلسه امروز نتواند بخش مهمی از چالش‌های طرفین را حل کند. نخست‌وزیر انگلیس بر این باور است که بریتانیا و اتحادیه اروپایی نباید اجازه دهند اختلافات‌شان بر سر مرز ایرلند منجر به عدم توافق بر سر بریگزیت شود. ترزا می روز دوشنبه در سخنانی در پارلمان این کشور تاکید کرد: اتحادیه اروپایی و بریتانیا نباید اجازه دهند اختلافات آنها بر سر مرز ایرلند موجب شود 2 طرف به هیچ توافقی بر سر بریگزیت دست پیدا نکنند. وی افزود: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اختلافات کنونی به چشم‌انداز مربوط به دستیابی به یک توافق خوب لطمه بزند و در نهایت منجر به عدم توافق بر سر بریگزیت شود که هیچ کسی خواستار آن نیست.  اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در شرایطی است که مقام‌های ارشد لندن و بروکسل قرار است طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دور جدیدی از مذاکرات بریگزیت را آغاز کنند.

وزیر جدید خارجه جمهوری چک معرفی شد
موقعیت مبهم جمهوری چک درباره بحران مهاجران حزب چپ‌گرا را در این کشور به چالش کشیده است به طوری که دولت این کشور در حال حاضر با معرفی توماژ پتریک تلاش خواهد کرد مساله مهاجران و بحران ارتباط با دیگر اعضای اتحادیه اروپایی را وارد مرحله جدیدی کند. افراد زیادی برای تصدی پست وزارت خارجه در جمهوری چک معرفی شده بودند اما در برآیندی که در حزب چپ میانه رخ داد در نهایت توماژ پتریک به عنوان وزیر جدید خارجه جمهوری چک معرفی شد. جمهوری چک از اعضای اتحادیه اروپایی است که در بحران مهاجران با چالش موج گسترده‌ای از افرادی که قصد عبور از این کشور را داشتند روبه‌رو شده بود. در کنار جمهوری چک، مجارستان قرار دارد که از سوی اتحادیه اروپایی با تحریم‌‌های جدیدی روبه‌رو است. علت این تحریم‌ها سیاست‌‌های مستقل ویکتور اوربان، رئیس‌جمهوری مجارستان است که حاضر به پذیرش مهاجران جدید نیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. آندره بابی، نخست‌وزیر جمهوری چک از ماه ژوئن گذشته بر مسند قدرت تکیه زده است. بابی تلاش کرد افراد متعددی را برای پست وزارت خارجه معرفی کند اما میلوش زیمان، رئیس‌جمهوری چک با گزینه‌‌های مورد نظر نخست‌وزیر موافق نبود.

چه کسی جایگزین جیمز متیس خواهد شد؟
جیمز متیس از جمله نخستین افرادی است که از دولت ترامپ خارج خواهد شد. ترامپ هم مانند دیگر رهبران سیاسی که ثبات رفتاری ندارد برای چندمین مرتبه دست به تغییر تیم خود خواهد زد. ترامپ گفته است افرادی را به کابینه‌‌‌‌اش اضافه می‌کند که همگان آنها را تحسین کنند! جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا است که طی یک سال گذشته تلاش کرده است خود را ترامپیزه و همانند نیکی هیلی در سازمان ملل بعضا جملات خلاف عرف را بیان کند. سال گذشته زمانی که متیس برای رای اعتماد به مجلس آمریکا معرفی شد تنها یک نفر با حضور او به عنوان وزیر مخالف بود! اما اکنون ترامپ قصد دارد متیس را تغییر دهد و به نظر می‌رسد دیوید مک کورمیک گزینه ترامپ برای جایگزینی متیس باشد. از سوی دیگر، نشریه فارین‌پالیسی می‌گوید جیم تلند و جک کین افراد دیگری هستند که ممکن است جایگزین متیس در وزارت دفاع آمریکا شوند.
 


Page Generated in 0/0065 sec