printlogo


کد خبر: 200361تاریخ: 1397/7/26 00:00
رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد
بازگرداندن مابه‌التفاوت هزینه ویزای زائران

گروه اجتماعی: رئیس سازمان حج و زیارت تنها کانال رسمی و قانونی ثبت‌نام ویزای اربعین را سامانه سماح دانست و گفت: قیمت ویزای اربعین ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان است و هر کس درخواست مبلغی بیشتر یا حتی کمتر از این را برای ویزای اربعین کند، غیرقانونی است و زائران باید مراقب افراد سودجو باشند. حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر به آخرین برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سازمان متبوعش برای ثبت‌نام و صدور ویزای اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح به آدرس
 samah.haj.ir  از چهارم مهرماه آغاز شده و این روند در روز‌های گذشته شتاب بیشتری گرفته است.  وی به کاهش هزینه ویزای اربعین اشاره کرد و گفت: پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر کاهش نرخ ارز، هزینه ثبت‌نام ویزای اربعین حسینی (شامل هزینه ویزا، بیمه و خدمات درمانی) از ۳۸۶ هزار تومان به ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان کاهش پیدا کرد. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مبنای ویزای اربعین در حال حاضر ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان است، گفت: مابه‌التفاوت مبلغی که زائران قبل از کاهش اخیر پرداخته‌اند، تا ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان (قیمت تعیین شده نهایی) به زائران عودت داده می‌شود. وی افزود: بر اساس توافقی که با بانک ملی شده، مکانیزمی در حال طراحی است که زائران با ارائه شماره ملی به بانک ملی، مبلغ مابه‌التفاوت را دریافت کنند، البته این برنامه‌ریزی در روز‌های آتی انجام می‌شود که شرایط آن را به صورت کامل اعلام خواهیم کرد.
ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در سامانه
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز اظهار داشت: مشکلی در صدور رواید در دفاتر نداریم و ظرف ۲۴ ساعت رواید صادر می‌شود. شهریار حیدری افزود: در حالی که در روز‌های گذشته روزانه ۳۲ هزار روادید صادر می‌شد، از روز سه‌شنبه روزانه  ۴۲ هزار رواید صادر شده است. وی گفت: ارز همراه به صورت دینار به اندازه کافی در اختیار بانک مرکزی گذاشته شده است. جلسه‌ای با بانک مرکزی در جریان است و تکلیف ارز همراه زائران اربعین در این جلسه مشخص می‌شود.  حیدری اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 50 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و ۸۰۰ هزار روادید صادر شده است. 140 دفتر پلیس +۱۰ در تهران با دفتر موقت صدور روادید اربعین همکاری دارند و به محض دریافت مدارک لازم جهت صدور روادید، آن را به دفتر موقت روادید ارسال می‌کنند و روادید زائران در کمتر از ۲۴ ساعت صادر می‌شود.
حذف وجه ضمانت برای دانشجویان
علاوه بر این جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: وجه ضمانت 100 هزار تومانی مشمولان دانشجوی ثبت‌نامی در ستاد اربعین، حذف خواهد شد. کمتر از 2 هفته دیگر به راهپیمایی میلیونی اربعین باقی‌ مانده و علاقه‌مندان و عاشقان آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) از هرکجای دنیا سر و سینه‌زنان رهسپار کربلایند. در این باره، سازمان وظیفه عمومی ناجا چند سالی است جهت تشرف دانش‌آموزان و دانشجویان مشمول به عتبات عالیات در اربعین حسینی تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا این عاشقان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند مجوز خروج از کشور را دریافت کنند. سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام این خبر که تاکنون 35 هزار مشمول دانشجو برای شرکت در اربعین حسینی در سامانه نظام وظیفه ثبت‌نام کرده‌اند، به فارس اظهار داشت: برای 30 هزار نفر از متقاضیان،  مجوز خروج از کشور صادر شده است. سردار کریمی به اتفاق جدیدی که در ثبت‌نام مشمولان دانشجو به وقوع می‌پیوندد پرداخت و اعلام کرد: از دانشجویانی که توسط ستاد اربعین ثبت‌نام می‌شدند ضمانت 100 هزار تومانی دریافت می‌شد که با هماهنگی انجام شده و اصلاحات سامانه، ان‌شاءالله این وجه از دانشجویان دریافت نمی‌شود. وی درباره دانشجویانی که این وجه را به عنوان ضمانت پرداخته و مجوز خروج را دریافت کرده‌اند، گفت: هیچ فرقی ندارد؛ این افراد به محض ورود به کشور طبق قانون وجه خود را دریافت خواهند کرد.
 


Page Generated in 0/0052 sec