printlogo


کد خبر: 200362تاریخ: 1397/7/26 00:00
نبض جامعه

رئیس بنیاد شهید اعلام کرد
کارت ایثارگری برای جانبازان  زیر 25 درصد
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کارت شناسایی ایثارگری برای جانبازان زیر 25 درصد در سراسر کشور صادر می‌شود. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بر اساس مصوبه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانبازان زیر 25 درصد نیز برای نخستین‌بار کارت شناسایی هوشمند دریافت می‌کنند. وی افزود: در حال حاضر حدود 330 هزار جانباز زیر 25 درصد در کشور هستند که با در نظر گرفتن جانبازان دارای سایر نسبت‌های ایثارگری، 322 هزار نفر از این افراد واجد دریافت کارت شناسایی ایثارگری هستند. نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به زمان در نظر گرفته شده در برنامه صدور کارت‌‌های شناسایی جانبازی اظهار داشت: ثبت درخواست کارت‌‌های جانبازان
20 درصد در نیمه دوم آبان ماه، جانبازان 15 درصد در آذر، جانبازان 10 درصد در دی و جانبازان 5 درصد در بهمن ‌ماه انجام می‌شود و تا پایان سال جاری نسبت به صدور کارت همه متقاضیان اقدام خواهد شد. معاون رئیس جمهوری درباره نحوه ثبت‌نام و دریافت این کارت‌‌ها ادامه داد: جانبازانی که پیش از این نام کاربری و رمز ورود را برای سامانه خدمات الکترونیک ایثار (isaarit.isaar.ir)  دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را برای دریافت کارت ثبت کنند.

رد رشوه ۵۰۰ یورویی توسط افسر پلیس
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از رد رشوه ۵۰۰ یورویی توسط افسر پلیس خبر داد. سرهنگ علی شریفی به ایسنا اظهار داشت: این افسر پلیس، ستوان سوم میلاد مددی، در حین گشتزنی در محور آزادگان با یک دستگاه خودروی ۲۰۶ در حال ارتکاب تخلفات سرعت غیرمجاز و حرکات مارپیچ مواجه شده که در ادامه خودروی یاد شده را متوقف کرده است. وی با بیان اینکه پس از متوقف کردن خودرو و انجام تست الکل مشخص می‌شود راننده خودروی 206 شرب خمر کرده است، گفت: سرنشین خودرو در این هنگام پیشنهاد رشوه ۵۰۰ یورویی به افسر پلیس را می‌دهد که توسط وی رد می‌شود و در ادامه این افسر پلیس راننده خودرو را به همراه مبلغ رشوه پیشنهادی به عوامل کلانتری ۱۵۴ چیتگر تحویل داده است.

هواشناسی هشدار داد
احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در ۱۲ استان
سازمان هواشناسی کشور برای ۱۲ استان کشورمان، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد موقتی شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی کرد. به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد موقتی شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در روز پنجشنبه 26 مهر در استان های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان، شمال خوزستان، شرق لرستان، جنوب و غرب اصفهان، شمال چهارمحال‌وبختیاری، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد و روز جمعه 27 مهر در استان‌های فارس، غرب کرمان، شمال هرمزگان، لرستان، جنوب کهگیلویه‌وبویراحمد، غرب خوزستان، غرب چهارمحال‌وبختیاری، جنوب کردستان و شرق کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
 


Page Generated in 0/0055 sec