printlogo


کد خبر: 200364تاریخ: 1397/7/26 00:00
فرمانده کل سپاه: اشرار و تروریست‌ها در حادثه مرز میرجاوه، پس از بیهوش کردن نیروهای مرزبانی، آنها را ربودند
پاسخ دندان‌شکن سپاه در راه است

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اعلام جزئیاتی از ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور، تاکید کرد ربایندگان مرزبانان با پاسخ سخت و دندان‌شکن ایران روبه‌رو خواهند شد.
شامگاه دوشنبه 23 مهرماه در پی حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی ربوده شدند. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه روز سه‌شنبه ساعاتی پس از وقوع این موضوع، در بیانیه‌ای در این باره نقش عامل یا عوامل نفوذی را در این حادثه مهم دانست و تاکید کرد: عوامل گروهک‌های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه‌روی یکی از پاسگاه‌های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.
در همین راستا دیروز فرمانده کل سپاه گفت: اشرار و تروریست‌ها در حادثه اخیر در مرز میرجاوه، پس از بیهوش کردن نیروهای مرزبانی، آنها را ربودند.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه سفر به سمنان، با حضور در جمع خبرنگاران درباره ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور، اظهار داشت: دشمنان هر بار تلاش می‌کردند با درگیری یکی از برجک‌ها یا پاسگاه‌های مرزی ما را اشغال کنند ولی با توجه به ناکامی در این زمینه، این بار با وارد کردن یک نیروی نفوذی توانستند عمل خود را انجام دهند.
سرلشکر جعفری افزود: آنها که مطمئن بودند تا زمانی که رزمنده و مدافع هوشیار باشد نخواهند توانست به هدف خود برسند، با بی‌هوش کردن این افراد توانستند آنها را بربایند.
وی گفت: این عمل، هنر نیست و ان‌شاءالله با پاسخ سخت و دندان‌شکن ما روبه‌رو خواهند شد.
فرمانده کل سپاه ایجاد ناامنی در ایران را هدف مهم دشمنان کشور و در راس آنها آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود توصیف کرد و گفت: ما از این برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری آنها اطلاع داریم ولی با آمادگی‌ها و تسلطی که وجود دارد، اکثر این برنامه‌ریزی‌ها خنثی می‌شود.
واکنش پاکستان
روز گذشته «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با ابراز نگرانی از ربوده شدن مرزبانان ایران اعلام کرد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. وی افزود: مقامات نظامی 2 کشور در حال یافتن مخفیگاه تروریست‌هایی هستند که مرزبانان را ربوده‌اند.
فیصل تأکید کرد: همکاری نیروهای نظامی پاکستان و ایران در چارچوب سازوکار مشترکی است  که سال گذشته شکل گرفت. وی افزود: مدیران کل وزارت‌خارجه ایران و پاکستان نیز در حال انجام هماهنگی درباره ربوده شدن مرزبانان ایرانی هستند.
تاکید این مقام پاکستانی بر همکاری نیروهای نظامی ایران و پاکستان در حالی است که روز سه‌شنبه سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از آمادگی این نیرو برای عملیات مشترک با ارتش پاکستان برای آزادی مرزبانان ربوده‌شده ایرانی خبر داده بود.
هیأتی از کمیسیون امنیت ملی به میرجاوه می‌رود
علاوه بر مقامات نظامی، مسؤولان وزارت امور خارجه و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز بر پیگیری سرنوشت مرزبانان ایرانی که در میرجاوه ربوده شدند، تاکید کردند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیاتی از این کمیسیون به ریاست خودش به میرجاوه برای بررسی اتفاق رخ داده در این شهر و به دنبال آن ربایش تعدادی از نیرو‌های مرزی ایران خبر داد.
به گزارش فارس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفت: بنده به همراه هیاتی از کمیسیون امنیت ملی برای بررسی اتفاق رخ داده در میرجاوه و مسائل کلی این شهر و همچنین رسیدگی به وضعیت مرز‌های شرقی به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهیم کرد. در این سفر علاوه بر شرکت در جلسه شورای تامین و حضور در مرز، پیگیری‌های لازم نیز انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه پاکستان در اجرای تفاهمنامه با ایران تعلل می‌کند، گفت: پاکستان براحتی می‌توانست جلوی این اقدام تروریستی را بگیرد. تعداد نیرو‌هایی که پاکستان در مرز ایران گذاشته، کم است، چون خیالش از تامین امنیت در مرز توسط ایرانی‌ها راحت است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز شامگاه سه‌شنبه ضمن محکومیت و ابراز انزجار از این اقدام تروریستی، اظهار داشت: دستیار وزیر امور خارجه در امور غرب آسیا از سفیر پاکستان خواست دولت آن کشور در چارچوب روابط دوجانبه و اصل حسن همجواری و تعهدات ناشی از قراردادهای دوجانبه و مقررات حقوق بین‌الملل، بی‌درنگ تمام امکانات و اقدامات لازم را برای آزادسازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست‌های شرور به کار گیرد. به گفته قاسمی، همچنین از سفیر پاکستان خواسته شد مراتب را هر چه سریع‌تر به دولت خود در اسلام‌آباد منعکس کرده و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را از نتایج اقدامات به عمل آمده مطلع کند.


Page Generated in 0/0052 sec