printlogo


کد خبر: 200372تاریخ: 1397/7/26 00:00
اخبار

خروج ایران از سوئیفت تا قبل از 13‌ آبان
«در حوزه پیام‌رسان مالی با توجه به مشکلاتی که ممکن است سوئیفت برای ایران به وجود بیاورد، به دنبال جایگزین کردن این سامانه با سامانه‌ای دیگر هستیم». یک مقام آگاه در بانک مرکزی از تلاش بانک مرکزی برای خروج از سوئیفت و انتقال پیام‌رسانی مالی بین بانکی به سامانه‌ای دیگر تا قبل از اعمال تحریم‌های آبان خبر داد. وی در گفت‌وگو با فارس، درباره برنامه بانک مرکزی برای ادامه ارتباطات بانکی بعد از اعمال تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت: بانک مرکزی در حال فراهم کردن زمینه فعالیت سیستم بانکی برای دوران پس از اعمال تحریم‌های آمریکاست و امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه برسد و نگرانی از بابت ابزار پیام‌رسان مالی پس از ۱۳ آبان وجود نداشته باشد. گفتنی است، مقامات اروپایی بارها از برنامه‌ریزی برای جایگزین کردن سامانه‌ای جدید برای پیام‌رسانی‌های بین‌بانکی صحبت کرده‌اند.


شکست «صفر شدن صادرات نفت ایران»
با وجود حضور نفت ایران بازار با کمبود شدید عرضه روبه‌رو است و ترامپ و همپیمانانش نتوانسته‌اند این کمبود عرضه را به‌‌رغم بلوف ماه‌های گذشته خود جبران کنند، از این ‌رو می‌توان گفت برنامه ترامپ برای «صفر شدن صادرات نفت ایران» با شکست زودهنگام روبه‌رو شده است. به گزارش تسنیم، 4 نوامبر 2018 تاریخی است که ترامپ برای صفر شدن صادرات نفت ایران اعلام کرده بود و برای رسیدن به این هدف، در 5 ماه اخیر از هیچ کوششی برای کاهش صادرات نفت ایران فروگذار نکرد. در حالی که در میانه ماه اکتبر قرار داریم، آمریکا هم شاهد افزایش قیمت نفت به بیش از 80 دلار و هم شاهد عدم توانایی عربستان برای جبران کاستی‌های عرضه نفت در بازار جهانی است. طبق اعلام رویترز، ایران بیش از یک‌میلیون و 300هزار بشکه نفت در روز فقط به مشتریان آسیایی خود می‌فروشد.


پیش‌فروش ایران‌خودرو از ۲۹ مهر
معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش ایران‌خودرو از اجرای طرح پیش‌فروش جدید محصولات این شرکت از ساعت 10 صبح یکشنبه ۲۹ مهرماه خبر داد. مصطفی خان‌کرمی درباره این طرح اظهار داشت: شرایط ثبت‌نام برای متقاضیانی که در طرح قبل موفق به ثبت‌نام نشده‌اند فراهم شده است. خان‌کرمی تاکید کرد: فروش محصولات ایران‌خودرو همواره بر مبنای پیش‌بینی برنامه تولید و مجوزهای گرفته‌شده از مراجع ذی‌صلاح انجام می‌شود و نمی‌توان بیشتر از درصد مشخصی از برنامه تولید، پیش‌فروش انجام داد. گفتنی است، در طرح پیش‌فروش جدید همه محدودیت‌های پیش‌فروش قبل از جمله عدم امکان ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی، خودرواولی‌ها، داشتن گواهینامه در زمان ثبت‌نام و عدم خرید محصولات ایران‌خودرو طی 18 ماه گذشته اعمال می‌شود و ثبت‌نام در این روش فروش با توجه به محدودیت ظرفیت در طول یک روز انجام خواهد شد.

با تصویب هیأت وزیران خودروهای 10 ساله فرسوده محسوب می شوند
هیات وزیران سن فرسودگی خودروهای شخصی اعم از سواری، استیشن (ون) و سواری کار را ۲۰ سال و خودروهای عمومی سواری دوگانه‌سوز را ۱۰ سال تعیین کرد. به گزارش شاتا، هیات وزیران سن فرسودگی خودروهای عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دوگانه‌سوز بودن ۱۰ سال، پایه گازسوز ۱۲ سال و برقی و هیبریدی و نیز تاکسی‌هایی را که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان ملی استاندارد همچنان کیفیت ارائه خدمات مناسبی دارند ۱۵ سال تعیین کرد. بر این اساس، وانت پایه گازسوز ۱۵ سال و بنزینی و دوگانه‌سوز دیزلی ۱۴سال تعیین شد. همچنین بر اساس این مصوبه، سن فرسودگی اتوبوس درون‌شهری نیز بر حسب دیزلی بودن ۱۰ سال، پایه گازسوز ۱۲ سال و ‌ اتوبوس برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال در نظر گرفته شده است. با ابلاغ این مصوبه، سن فرسودگی مینی‌بوس و میدل‌باس درون‌شهری و برون‌شهری دیزلی ۱۰ سال، ‌پایه گازسوز ۱۲ سال و برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال مقرر است. بر اساس این مصوبه، سن فرسودگی اتوبوس برون‌شهری ۱۵ سال و کشنده، کامیون و کامیونت ۲۲ سال، موتوسیکلت بنزینی کاربراتوری ۶ سال، بنزینی انژکتوری ۸ سال، برقی ۱۲ سال و سواری دولتی ۱۵ سال خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0054 sec