printlogo


کد خبر: 200376تاریخ: 1397/7/26 00:00
چهره‌ها

اتهام قتل  ساکاشویلی را تهدید می‌کند
«بدری پاتارکاشویلی» میلیاردر مشهور گرجی که در انگلیس ساکن بود در سال 2008 میلادی در حالی که بدن نیمه جانش نقش بر زمین شده بود پیدا شد. بدری جان خود را به علت حمله قلبی از دست داد و پس از آن این پرونده توسط پلیس انگلیس بسته شد اما گزارش‌های تازه نشان می‌دهد در سال 2007 میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری وقت گرجستان در حالی که قصد داشت توسط گروه‌های ترورش افراد مخالف خود را قتل‌عام کند، سناریوی‌های قتل بدری را بررسی کرده است. پلیس انگلیس می‌گوید به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد ساکاشویلی و نزدیکانش برای این اقدام سناریوهایی داشته‌اند و این شواهد می‌تواند حمله قلبی و مرگ طبیعی بدری پاتارکاشویلی را کاملا زیر سوال ببرد. پلیس انگلیس همچنین می‌گوید اطلاعات دقیقی درباره محافظان پاتارکوشیلی و همچنین سمومی که بدون اثر، فرد را به کام مرگ فرو برند به دست آورده‌ است. از سوی دیگر بدری پاتارکاشویلی از مخالفان جدی میخائیل ساکاشویلی به شمار می‌رفت به طوری که گروه‌های سیاسی داخلی گرجستان تلاش کردند این میلیاردر گرجی را به سوی خود جلب یا آن را از مسیر سیاسی‌اش دور کنند. در همین حال نباید از نظر دور داشت که ساکاشویلی به علت جنگ سال 2008 و جدا شدن 2 بخش مهم از خاک گرجستان در قفقاز جنوبی کماکان تحت فشار افکار عمومی گرجی است و در حال حاضر بیرون از گرجستان زندگی می‌کند. گروهی حتی تلاش داشتند ساکاشویلی را به عنوان رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد کنند؛ مادامی که وی تلاش داشت ملیت گرجی‌اش را مخفی کرده یا بعضا تغییر دهد.

سوءقصد مشکوک به جان زن رئیس جمهور آمریکا ناکام ماند!
هواپیمای حامل ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهوری آمریکا مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد. گفته می‌شود دود غلیظی که در کابین خلبان رویت شد و سپس به داخل بخش مسافران وارد شد علت اصلی این رویداد است. در همین حال گفته می‌شود برخی مقامات که خواستند نام‌شان فاش نشود، احتمال سوءقصد را رد نکرده‌اند اما به طور رسمی چنین احتمالی از سوی نهاد‌های مسؤول رد شده و گفته‌اند مساله بسیار ساده بوده است. گزارش‌های تکمیلی نشان می‌دهد 10 دقیقه از پرواز هواپیمای همسر ترامپ از مرکز هوایی اندورز گذشته بود که دود در کابین نمایان شد و این هواپیما مجبور شد به پایگاه هوایی اندورز باز گردد. در همین حال خبرنگارانی که همراه ملانیا بودند گزارش داده‌اند هواپیما زمانی که مامور امنیتی وحشت‌زده از کابین خلبان بیرون آمد، شرایط عادی نداشت و دودی که می‌آمد بسیار غلیظ بود.

استعفای ناگهانی وزیر خارجه یونان
«نیوکز کوتزیاس» معمار طرح مقدونیه شمالی که در حال حاضر تحت فشارهای شدید داخلی محافل سیاسی یونان قرار دارد، اعلام کرد از مقام خود به عنوان وزیر خارجه یونان استعفا کرده است. این خبر در حالی روز چهارشنبه به صدر اخبار خارجی آمد که کوتزیاس امیدوار بود در دولت الکسیس سیپراس موقعیت مستحکمی داشته باشد. خبر تایید شده‌ای درباره علت استعفای کوتزیاس منتشر نشده است اما محافل خبری می‌گویند درگیری او با وزیر دفاع یونان بر سر یک مساله مالی در کنار بحران مقدونیه عوامل اصلی این کناره‌گیری است. کوتزیاس اصلی‌ترین عامل گفت‌وگو‌ها میان اسکوپیه و آتن بود به همین جهت شکست این طرح تمام حیثیت او را در سیاست خارجی یونان به چالش می‌کشد. منابع یونانی می‌گویند در جلسه‌ای سری که به ریاست سیپراس برگزار شد، وزیر خارجه یونان خبر کناره‌گیری خود را اعلام کرده است.


Page Generated in 0/0053 sec