printlogo


کد خبر: 200388تاریخ: 1397/7/26 00:00
اخبار

اعلام نظر درباره CFT به جلسات آینده شورای نگهبان موکول شد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعلام نظر درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، به جلسات آینده شورای نگهبان موکول شد. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با مهر، درباره بررسی لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» (CFT) افزود: هیأت دولت از ما خواسته بود نمایندگانش در شورا حاضر شوند و توضیحاتی ارائه دهند که بر این اساس، دیروز آقایان جهانگیری، ظریف و همتی در جلسه شورا حضور یافتند و توضیحاتی دادند و اعضای شورا نیز سوالات‌شان را مطرح کردند. کدخدایی تصریح کرد: قرار شد در جلسات آینده شورا با حضور کارشناسان دیگر، ابعاد دیگر این لایحه را بررسی کنیم تا نظری که شورا می‌دهد، نظر دقیق و همه‌جانبه‌ای باشد. سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر این اساس اعلام نظر درباره لایحه CFT به جلسات آینده شورا موکول شد. همچنین آیت‌الله جنتی در جلسه دیروز شورای نگهبان، به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لوایح اف‌ای‌تی‌اف (FATF) اشاره و خاطرنشان کرد: معیار و ملاک شورای نگهبان شرع مقدس و قانون است و امیدواریم نتیجه عملکرد ما به نفع اسلام و انقلاب و تضمین‌کننده عزت کشور باشد.

تطبیق قوانین توسط هیأت عالی مجمع ضرورت دارد
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: ضرورت دارد مجمع قوانین مصوب مجلس را با سیاست‌‌های کلی و قانون برنامه ششم تطبیق دهد و مجلس نیز تبعیت می‌کند. عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با مهر، با تأکید بر لزوم شکل‌‌‌گیری شورای عالی نظارت بر اجرای سیاست‌‌های کلی نظام گفت: طبق قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان تطبیق قوانین با شرع و قانون اساسی است و در حوزه تطبیق قوانین با سیاست‌‌های کلی نظام وظیفه‌ای ندارد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: باید نهادی بررسی تطبیق قوانین با سیاست‌‌های کلی نظام را بر عهده بگیرد. این سیاست‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام آماده شده و توسط رهبر انقلاب ابلاغ می‌شود. قرار نیست مجمع تنها یکسری سیاست‌ها را تعریف کند و بعد آن سیاست‌ها را بگذارد روی طاقچه، مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط هیات عالی باید بر اجرای سیاست‌ها نیز نظارت کند و مجلس شورای اسلامی نیز از مجمع تشخیص تبعیت دارد. وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام با تدوین سیاست‌‌های کلی نظام مسیر حرکت را روشن می‌کند و وسیله حرکت در مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.

جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین دموکراسی غرب آسیاست
دبیر ستاد حقوق‌بشر از استانداردهای دوگانه غرب در موضوع حقوق‌بشر انتقاد کرد. محمدجواد لاریجانی در نشست صمیمی با دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم قضایی تهران اظهار داشت: جاوید رحمان که بتازگی گزارشگر ویژه ایران شده عملاً بلندگوی غرب صهیونی است. یک بلندگو که از طرف آنها برای ما صحبت می‌کند. او یک حرفی می‌زند بقیه کف می‌زنند و این سیکل باطل ادامه دارد.به گزارش میزان، مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه‌قضائیه همچنین درباره استاندارد دوگانه در موضوع حقوق‌بشر گفت: باید هر کسی کار بد حقوق‌بشری کرد، دنبالش کنیم. تفاوت هم نباید باشد. جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین دموکراسی غرب آسیا است. عربستان اصلا بویی از دموکراسی نبرده است. شما چرا درباره آنها یا بحرین و بقیه کشورها هیچ حساسیتی ندارید؟ آمریکایی‌ها در یمن جنایت می‌کنند. به گفته لاریجانی، گزارشگر اسبق «احمد شهید» مثل هنرپیشه از یک کانال به کانال تلویزیونی دیگر می‌رفت و علیه ما موضع‌‌‌گیری می‌کرد. آدمی بود غرق در شهوات انسانی و 2 چیز بیشتر مدنظرش نبود زن و پول. در کشور مالدیو به علت تعدد زوجات غیرقانونی مورد پیگرد بود. صحبت‌‌های او همواره با بیانیه‌‌های لندن یا کاخ سفید بود. این سندسازی و پروفایل‌‌سازی علیه ما بود. در حالی که پرونده‌‌سازی محکوم است. اسناد سازمان ملل باید واقعیت را کشف کنند نه اینکه پرونده بسازند.


Page Generated in 0/0060 sec