printlogo


کد خبر: 200461تاریخ: 1397/7/28 00:00
از تحقیقات ژنتیکی تا دیدار ترامپ
رئیس‌جمهوری روسیه درباره آینده جهان چه می‌گوید؟

گروه بین‌الملل:  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مرکز والدای سخنرانی کرد. پوتین که در حال حاضر یکی از قدرتمند‌ترین رهبران سیاسی جهان محسوب می‌شود، در ادامه به مباحث متنوعی پاسخ داد. مواردی که به 5 محور اصلی تقسیم می‌شود. پوتین در مرکز والدای به موضوعاتی پاسخ گفت که از سوی حاضران در این جلسه به عنوان محورهای چالش‌برانگیز روسیه و جهان مطرح بود. اجلاس والدی هر ساله در سوچی برگزار می‌شود و شخصیت‌های برجسته جهان نیز در این اجلاس شرکت می‌کنند و همواره صحبت‌های رئیس‌جمهوری روسیه در این اجلاس خبرساز است. رئیس‌جمهوری روسیه درباره گروگانگیری ۷۰۰ تن از سوی گروه تروریستی داعش در مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه گفت: ما شاهد تحولاتی در سمت چپ رودخانه فرات هستیم و همکاران ما این تحولات را می‌دانند. این منطقه تحت کنترل شرکای آمریکایی ما است. آنها در آنجا به نیروهای مسلح کرد تکیه دارند اما مشخص است که در این کنترل موفق نبودند و اعضای داعش در چندین منطقه باقی مانده‌اند.
پوتین تاکید کرد که اخیرا داعش حضورش را گسترش داده و ۱۳۰ خانواده متشکل از حدود ۷۰۰ نفر را به گروگان گرفته که شامل اتباع اروپایی و آمریکایی می‌شوند؛ این اتفاق در بخشی از سوریه که تحت کنترل نیروهای مورد حمایت آمریکا بوده، رخ داده است.
سلاح هسته‌ای
رئیس جمهور روسیه درباره سیاست‌گذاری‌های دفاعی و تسلیحات هسته‌ای روسیه گفت: دکترین هسته‌ای روسیه دربردارنده یک حمله پیش‌دستانه نیست اما مسکو مصمم به پاسخ به هرگونه حمله نخست از جانب هر متجاوز بالقوه است. پوتین گفت: درباره مساله آمادگی ما برای استفاده از تسلیحات تحت اختیارمان از جمله تسلیحات انهدام وسیع برای محافظت از منافع‌مان، به شما یادآوری می‌کنم که قبلا گفتم ما در مفهوم در نظر گرفته شده برای تسلیحات هسته‌ای خود ایده حمله پیش‌دستانه را نداریم. وی اظهار کرد: ما به عنوان «شهید» به بهشت می‌رویم و متجاوزها به سادگی کشته خواهند شد.
دیدار با ترامپ
پوتین خاطرنشان کرد که او و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدگاه‌های متفاوتی درباره مسائل مختلف دارند اما این در گفت‌وگوی دوجانبه اختلالی ایجاد نمی‌کند. وی گفت: ما گفت‌وگوی حرفه‌ای و عادی داریم و او مطمئنا صحبت‌های من را می‌شنود و صرفا شنونده نیست و به استدلال‌های مخاطبش واکنش نشان می‌دهد و من می‌توانم آن را ببینم. او ممکن است با یکسری چیزها مخالف باشد همانطور که خود من با یکسری چیزها درباره او موافق نیستم.
چین و ژاپن
پوتین اظهار داشت ما با چین معاهده دوستی امضا کرده و به سطح بالایی از تفاهم دوجانبه بین دو طرف رسیده‌ایم که این مسأله بی‌سابقه است. وی همچنین درباره روابط دوجانبه کشورش با ژاپن گفت که 2 کشور باید اعتماد دوجانبه میان خود را تقویت کنند.
تحقیقات آمریکا در گرجستان
پوتین همچنین درباره یکسری تحقیقات علمی آمریکا در حوزه ژنتیکی در گرجستان اظهارنظر کرد و گزارش‌ها درباره آن را نگران‌کننده خواند، چرا که به گفته او این حوزه تحقیق و توسعه خیلی خطرناک است. وی گفت: این تحقیقاتی که گزارش شده واقعا در دست اجراست و خیلی خطرناک بوده و مرتبط با جدیدترین دستاوردها در حوزه ژنتیکی است.
عملیاتی شدن موشک مافوق صوت آوانگارد
به گفته پوتین، روسیه در ماه‌های آینده سیستم‌های موشکی مافوق صوت آوانگارد را مستقر خواهد کرد. او گفت: ما در پاسخ به سیستم دفاع موشکی آمریکا موشک‌های خودمان را ارتقا می‌دهیم که برخی از این موشک‌ها به خدمت گرفته شده و برخی هم در ماه‌های آینده مستقر می‌شود که منظور من سیستم آوانگارد است.
خارج کردن دلار از اقتصاد روسیه
پوتین همچنین گفت که روسیه در مسیر خارج کردن دلار از اقتصادش و قطع وابستگی اقتصاد خود به دلار قرار دارد، البته نه به خاطر تضعیف دلار آمریکا بلکه به خاطر امنیت خود روسیه.


Page Generated in 0/0048 sec