printlogo


کد خبر: 200478تاریخ: 1397/7/29 00:00
گزارش

65 کشته در حمله آمریکا  به 2 مسجد در دیرالزور
 ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش قتل عام جدیدی علیه سوری‌ها مرتکب و موجب کشته و زخمی شدن چندین غیرنظامی در استان دیرالزور در شرق سوریه شده است. گزارش‌ها حاکی ا‌ست که جنگنده‌های این ائتلاف آمریکایی طی 2 روز گذشته 2 مسجد در شهر السوسه در استان دیرالزور (که تحت اشغال داعش است) را هدف قرار گرفتند که طی آن 65 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. منابع پزشکی وابسته به معارضان سوری اعلام کردند طی حملات روز جمعه این ائتلاف به مسجد «عثمان بن عفان» حین اقامه نماز 35 نفر جان خود را از دست دادند و حدود 60 نفر دیگر زخمی شدند.
بر اساس این گزارش اجساد کشته شدگان همچنان زیر خرابه‌های مسجد که به صورت کامل تخریب شده، قرار دارد و اهالی در تلاشند آنها را بیرون بکشند. حمله به این مسجد تنها ساعاتی پس از حمله دیگر ائتلاف به مسجد عمار بن یاسر در همین شهر بود که منجر به کشته شدن 30 نفر از جمله 2 کودک شد. روز گذشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم تأیید کرد بر اثر حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به روستاهای السوسه و البوبدران دیرالزور، بیش از 60 غیرنظامی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند. شهرک السوسه و 3 شهرک دیگر در منطقه شرقی فرات قرار دارند و آخرین پایگاه‌های داعش هستند که از بیش از 2 ماه پیش نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا علیه این گروه در این مناطق وارد درگیری شده‌اند. ائتلاف بین‌المللی تاکنون به قربانی شدن بیش از ۱۱۰۰ غیرنظامی در حملات خود به سوریه و عراق اعتراف کرده اما سازمان‌های قانونی احتمال می‌دهند تعداد قربانیان بیشتر از رقم اعلامی باشد و منابع قانونی سوریه کشته شدن ۳۳۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف آن هم تنها در سوریه را گزارش داده‌اند. عملیات ائتلاف بین‌المللی اخیرا در سوریه پس از شکست‌های مکرر داعش کمتر شده که در حال حاضر تنها بر مناطق محدودی در مرکز البادیه سوریه و شرق دیرالزور کنترل دارد.

کشته‌شدن 3524 کودک  از آغاز جنگ سعودی علیه یمن
 وزارت بهداشت یمن با انتشار آماری گزارش داد که جنایات ائتلاف عربی تحت رهبری رژیم صهیونیستی به شهادت 3524 کودک، مجروحیت 3710 کودک و معلولیت 700 کودک یمنی انجامیده است. طبق این بیانیه، از هر 3 کودک زیر 5 سال یمنی یک نفر دچار سوءتغذیه است که تعدادشان 2 میلیون و 200 هزار نفر است که 400 هزار نفر آنان دچار سوءتغذیه شدید هستند. 3259 نفر به وبا مبتلا شده‌اند که 1200 نفر آنان کودک هستند و 2572 نفر مبتلا به دیفتری هستند که 1491 نفر آنان کودک هستند. 8 هزار نفر دچار نارسایی کلیوی هستند که 1200 نفر آنان کودکند و 392 هزار نفر به مالاریا تب دنگی مبتلا شده‌اند. حمله نظامی ائتلاف سعودی به یمن که معمار آن شاهزاده محمد بن‌سلمان است، در قالب ائتلاف منطقه‌ای-عربی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن، وارد چهارمین سال خود شده است؛ حمله‌ای که جز نابودی زیرساخت‌های یمن و کشته و زخمی شدن‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور دستاوردی نداشته است. این ائتلاف بعد از 3 سال تهاجم و حمله بی‌امان به یمن، طی ماه‌های گذشته با هدف اشغال بندر الحدیده که در واقع تنها راه ارتباطی نیروهای انقلابی یمن با خارج از کشور بوده و بیشتر کمک‌های بشردوستانه از این بندر وارد یمن می‌شود، عملیاتی را تحت عنوان «پیروزی طلایی» آغاز کرد که با مقاومت شدید ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون شکست خورده است. نیروهای یمنی در جدیدترین عملیات، یک اتاق عملیات امارات را در جبهه ساحل غربی هدف قرار دادند. پایگاه خبری شبکه المسیره با انتشار این خبر، همچنین از ادامه مقاومت نیروهای یمن در جبهه‌های دیگر از جمله استان مأرب خبر داد و به نقل از یک منبع آگاه نظامی نوشت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، طی چندین عملیات علیه مواضع نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در نزدیکی هیلان واقع در شهرستان صرواح واقع در مأرب، خسارات جانی و مالی زیادی به متجاوزان وارد کردند.


Page Generated in 0/0077 sec