printlogo


کد خبر: 200479تاریخ: 1397/7/29 00:00
چهره‌ها

جیمز متیس: رزمایش نظامی با کره‌جنوبی در دستور کار است
جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا که این روزها اوقات خوشی ندارد، می‌گوید قرار است برگزاری رزمایش‌‌های نظامی با کره‌جنوبی در دستور کار قرار بگیرد. این خبر در حالی منتشر شد که پیش از این ترامپ به کره‌شمالی وعده داده بود در صورت ادامه مذاکره دیگر خبری از فشارهای نظامی و تهدید‌‌هایی که همواره از سوی کره‌جنوبی و آمریکا روانه پیونگ‌یانگ می‌شود، نخواهد بود. البته متیس دیروز در کره‌جنوبی با ادعای تلاش برای پایان دادن به مناقشه شبه‌جزیره کره، گفت رزمایشی که درباره آن برنامه‌‌ریزی شده است را برگزار نخواهند کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. دانا وایت، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم به منظور کمک به فرآیند دیپلماتیک در حل‌وفصل موضوع کره‌شمالی اتخاذ شده است. سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که وزرای دفاع 2 کشور همچنان متعهد به بهینه‌‌سازی تمرینات آموزشی برای نیروهای نظامی آمریکا و کره‌جنوبی به منظور حفظ آمادگی نیروها هستند. در همین حال متیس و همتای روسش سرگئی شویگو قرار است در سنگاپور درباره مسائل مورد علاقه طرفین دیدار کنند. این دیدار در حاشیه نشست وزرای دفاع کشورهای عضو آسه‌آن برگزار خواهد شد.

میهمانان ویژه بشار اسد در دمشق
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه میزبان هیاتی بلندپایه از روسیه بود. وزارت خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نمایندگانی از وزارت دفاع و وزارت خارجه روسیه در این دیدار با رئیس‌جمهوری سوریه حضور داشته‌‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. در این بیانیه آمده است رئیس جمهور سوریه «الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه را به حضور پذیرفت و تاکید کرد سوریه همچنان با هر طرفی که اراده واقعی برای نابودی تروریسم و بازگرداندن ثبات داشته باشد، همکاری می‌کند. این ملاقات درباره پاکسازی مناطقی بود که پیش‌‌‌‌‌‌تر توسط تروریست‌ها اشغال شده یا در حال حاضر آلوده به خطر تروریسم هستند. بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه همچنین تاکید کرد ادامه روند پاکسازی باید در دستور کار باشد. سوریه طی 7 سال گذشته درگیر جنگ و مبارزه با گروه‌‌های تکفیری- سعودی بوده است که در موقعیت‌‌هایی توانسته بودند با حمایت‌‌های خارجی بخش‌‌هایی از این کشور را تحت اشغال خود قرار دهند اما با حمایت‌‌های روسیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ایران و حزب‌الله لبنان عملا فتنه سعودی- صهیونیستی- آمریکایی نتوانست به اهداف خود دست یابد. قرار است درباره وضعیت ادلب به عنوان آخرین جبهه تروریست‌ها، اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه میزبان سران فرانسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، آلمان و روسیه باشد.

بولتون سراسیمه وارد روسیه شد
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سراسیمه به روسیه سفر کرده است. این سفر که روز گذشته شنبه انجام شد در حالی است که گفته می‌شود آمریکا قصد دارد از پیمان منع سلاح‌‌های هسته‌ای خارج شود. این سراسیمگی در چهره بولتن زمان ورود به روسیه کاملا مشهود بود. بولتون که در آستانه تولد 70 سالگی‌‌‌‌اش است، در دیدار با وزیر خارجه روسیه هم نتوانست نگرانی خود را از به‌هم‌ریختن معادلات ذهنی‌‌‌‌اش مخفی کند. ایده خروج از پیمان 30 ساله منع سلاح‌‌های هسته‌ای در حالی از سوی آمریکایی‌ها مطرح می‌شود که بولتون در مسکو با نیکلای پاترشوف، همتای روسش نیز دیدار خواهد کرد. این مرد 69 ساله اخبار سفر مسکوی خود را که در راستای دیدار رهبران روسیه و آمریکا در هلسینکی است توسط توئیتر منتشر کرده است. نیویورک تایمز اما درباره خروج آمریکا از پیمان منع گسترش سلاح‌‌های هسته‌ای بدون ذکر اظهارنظر می‌گوید واشنگتن قصد خروج از یک پیمان 30 ساله را در دوران ترامپ دارد.


Page Generated in 0/0134 sec