printlogo


کد خبر: 200481تاریخ: 1397/7/29 00:00
برای آنها که به دنبال خواندن دیگر آثار صادق کرمیار هستند

نامیرا/ کتاب نیستان
نامیرا همان «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است که در داستان تاریخی کرمیار تبلور یافته است. این کتاب با نقل قول رهبر انقلاب مورد توجه قرار گرفت که فرمودند هر که می‌خواهد فتنه را بشناسد «نامیرا» را بخواند. این اثر درباره دختر و پسر جوانی است که بین سرداران بزرگ برای حمایت از امام حسین(ع) و یزید تردید دارند؛ در ادامه، این 2 جوان طی استدلال‌های مختلف به حقانیت امام حسین(ع) پی می‌برند.
درد / انتشارات علمی فرهنگی
این کتاب از جمله آثار برجسته کرمیار و روایتگر تلاش‌های همزمان اطلاعات - عملیات ایران و بخشی از استخبارات عراق برای غلبه بر یکدیگر است و در کنار آن مروری است بر خاطرات جانبازی که هنوز درد می‌کشد، درد جسمی ناشی از جراحات جنگ و درد اجتماعی. در کتاب «درد» نباید به دنبال زنده ماندن یا نماندن شخصیت‌ها بود. این کتاب قرار است از نحوه مدیریت جنگ بگوید و آنچه بر سر گروه اطلاعات عملیات آمده است.
حریم / کتاب نیستان
حریم قبل از مستوری، تازه‌ترین اثر کرمیار محسوب می‌شد که کلیشه‌های مرسوم را در ژانر اجتماعی شکست. این رمان که نگاشتن آن 10 سال زمان برد در خود موضوعاتی مانند خیر و شر و نفس و نیت اعمال انسانی را مطرح کرده است و داستان آقای «شمس» در پی بیان این نکته است که رفتار انسان‌ها و زیست آنها بر یکدیگر اثر داشته و جزء بر کل جامعه تاثیرگذار است. این رمان برخاسته از متن اجتماع امروز و شخصیت‌هایی از واقعیت زیستی جامعه ایرانی است.
فریاد در خاکستر / کتاب نیستان
این کتاب دیگر اثر مرتبط با دفاع‌مقدس کرمیار بوده که در واقع مشتمل بر مجموعه داستان‌های کوتاه حول این موضوع است. این مجموعه داستان‌ها از ابعاد گوناگون به دفاع‌مقدس می‌پردازند. خشونت جنگ در عین تاثیرگذاری، روایت اجتماعی از جنگ، واقع‌گرایی و... از جمله ابعادی است که کرمیار در این مجموعه داستان‌ها به آن پرداخته است. توصیف‌های دقیق و عبارات بی‌پیرایه نیز فریاد در خاکستر را خواندنی‌تر کرده است.


Page Generated in 0/0063 sec