printlogo


کد خبر: 200483تاریخ: 1397/7/29 00:00
اخبار

در نشست نقدوبررسی «تنگه ابوقریب» مطرح شد
ده‌نمکی فضای سینمای دفاع‌مقدس را تغییر داد
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» با حضور پویان عسگری و پوریا ذوالفقاری 2 منتقد سینما در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این نشست ذوالفقاری در سخنانی در ارتباط با وضعیت فعلی سینمای دفاع‌مقدس گفت: ابتدای دهه ۹۰ آثاری به نام سینمای دفاع‌مقدس تولید شد که هیچ رنگ و بویی از واقعیت‌‌های جنگ نداشت، چرا که المان‌‌های فرهنگی، عقیدتی و اجتماعی حاکم بر دفاع‌مقدس از هیچ فیلم قابل ستایش جنگی هالیوودی قابل استخراج نبوده و نیست. بعد از آنکه نسل اول کارگردانان دفاع‌مقدس نظیر مرحوم ملاقلی‌پور و ابراهیم حاتمی‌کیا از این عرصه کنار رفتند یا محور فعالیت‌های خود را تغییر دادند، با تفکری روبه‌رو شدیم که گمان می‌کرد اگر بخواهیم یک فیلم دفاع مقدسی خوب بسازیم باید نگاه‌مان را به آثار جنگی هالیوود بدوزیم و اگر شبیه به آنها بسازیم فیلمساز دفاع‌مقدسی موفقی هستیم. اما واقعیت این است که پژوهش و تحقیق دقیق در جزئیات دفاع‌مقدس به فراموشی و محاق رفته بود و در سال‌‌های اخیر می‌‌بینیم که پژوهش دوباره جایگاه اصلی خود را در این سینما پیدا کرده که حاصل این نگاه فیلمی مثل «ایستاده در غبار» می‌شود که فرمش نیز از پژوهش‌های پیرامونی‌اش نشأت گرفته است. یا فیلم «تنگه ابوقریب» که قصه‌ای مهجور دارد و در گوشه‌ای تاریک از تاریخ جنگ قرار داشته است. همچنین در ادامه پویان عسگری نیز گفت: تا سال‌های سال در سینمای دفاع‌مقدس با شخصیت‌‌های تقریبا معصومی طرف بودیم که جنبه‌‌های ملکوتی داشتند اما کم‌کم این نگاه در سینما تغییر کرد که اوج این تغییر نگاه به شخصیت‌‌های دفاع‌مقدس در سه‌گانه اخراجی‌‌های مسعود ده‌نمکی قابل مشاهده است. در تنگه ابوقریب هم با شخصیت‌‌های زمینی طرف هستیم که حضورشان در جبهه باعث تغییر شخصیت‌شان می‌شود. یکی از وجوه مهم تنگه ابوقریب این است که ما در فیلم دشمن را نمی‌بینیم و این شخصیت‌‌های فیلم هستند که قرار است داستان‌های آنها را بشنویم و از طریق آنها قصه تعریف کنیم؛ قصه‌ای که تغییر شخصیت آنها را نیز در خود دارد.

یک رونمایی متفاوت برای پوستر جشنواره فیلم مقاومت
پوستر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت عصر امروز ۲۹ مهرماه با حضور خانواده شهیدان «محسن حججی» از شهدای مدافع حرم و «طاها اقدامی» کوچک‌ترین شهید حادثه تروریستی اهواز رونمایی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، این مراسم با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «به وقت شام»، دکتر احمدی‌فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان، جمعی از مدیران جشنواره و مسؤولان حوزه سینمای دفاع‌مقدس و مقاومت و همچنین هنرمندان و سینماگران اصفهان ساعت 16 در عمارت سعدی حوزه هنری اصفهان رونمایی می‌شود. در این خبر آمده است: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت پس از 10 دوره برگزاری، از دوره یازدهم با اتخاذ راهبردهای بین‌المللی و هدف‌‌گذاری سینمایی در عرصه بین‌الملل به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود که مورد توجه هنرمندان و سینماگران مستقل دنیا قرار گرفته است.


تازه‌ترین آمار فروش سینمای ایران اعلام شد
سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت فروش نسبتاً مطلوبی را تجربه کرد که از این بین فروش فیلم‌های سینمایی «لس‌آنجلس ‌‌تهران»، «مغز‌های کوچک زنگ‌زده» و «لازانیا» نسبت به سایر فیلم‌های در حال اکران بیشتر بود. به گزارش فارس، براساس آمار اعلام شده، تاکنون و در مجموع فیلم سینمایی «هزارپا» 37 میلیارد و 320 میلیون تومان، «مغزهای کوچک زنگ‌زده» 7 میلیارد و 100 میلیون تومان، «تنگه ابوقریب» 5 میلیارد و 300 میلیون تومان، «لس‌آنجلس تهران» 3 میلیارد و 100 میلیون تومان، «هشتگ» یک میلیارد و 700 میلیون تومان، «لازانیا» یک میلیارد و 500 میلیون تومان، «عرق سرد» یک میلیارد و 220 میلیون تومان، «پیشونی سفید2» 450 میلیون تومان و «سوفی ‌و دیوانه» 195 میلیون تومان فروش داشته‌اند.


Page Generated in 0/0064 sec