printlogo


کد خبر: 200484تاریخ: 1397/7/29 00:00
اخبار

در مراسم رونمایی از تازه‌ترین اثر  «به‌نشر»  عنوان شد
«به سفارش مادرم» روایتی از همراهی شعار و شعور حسینی
مراسم رونمایی از کتاب «به سفارش مادرم» با حضور جمعی از نویسندگان، عکاسان و چهره‌های شاخص ادبی در محل شهر کتاب دانشگاه تهران برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در ابتدای این مراسم محمدحسین رجبی‌دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام ضمن تقدیر از نویسنده کتاب «به سفارش مادرم» و گردآورندگان این اثر اظهار کرد: هرگونه خدمت و قدم برداشتن در راه معرفی فضایل و عظمت اهل‌بیت(ع) کاری بسیار بزرگ و ارزشمند است. در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که ارزش‌های جامعه با هجمه‌های فرهنگی بیگانگان مورد تهاجم قرار گرفته‌ است؛ تالیف چنین آثاری به دلیل کثرت مخاطبان تاثیرگذاری عمیقی در جامعه ایفا می‌کند. همچنین احسان حسینی‌نسب، نویسنده کتاب «به سفارش مادرم» با بیان اینکه سال گذشته به سفارش مادر خود راهی سفر کربلا شده است، اظهار کرد: در آن اجتماع پرشور حسینی، لحظات شورانگیزی را از عشق و ارادت به ساحت سیدالشهدا(ع) مشاهده کردم. وی با بیان اینکه همسفر شدن با افرادی که در یک مسیر و با یک هدف مشترک حرکت می‌کردند، نکته مهمی برای من محسوب می‌شد، افزود: در نگارش این اثر سعی کردم روایتگر زندگی افرادی باشم که شعور حسینی را با شعار حسینی همراه می‌کنند. نویسنده کتاب «به سفارش مادرم» با بیان اینکه مردم کشور عراق در پذیرایی از زائران اباعبدالله(ع) بی‌دریغ هر آنچه در توان دارند را نثار می‌کنند، گفت: تجربه تالیف این اثر، تجربه عینی از رویداد‌هایی است که در این سفر به واسطه حضور ملیت‌های مختلف مشاهده کردم.


تئاتر به فصل جدید «خندوانه» اضافه می‌شود
فصل جدید برنامه «خندوانه» یک بخش تازه خواهد داشت که حاصل همکاری مشترک رامبد جوان، مدیریت حمید پورآذری و برخی گروه‌های نمایشی خواهد بود. به گزارش فارس، این بخش‌ها در ژانرهای گروتسک تا کمدی روی صحنه می‌رود و قرار بر این شده نمایش‌ها زیر 20 دقیقه تولید و آماده اجرا شود. در همین زمینه برخی گروه‌های نمایشی فعالیت خود را با خندوانه آغاز کرده‌اند. شهاب‌الدین حسین‌پور، کارگردان تئاتر نیز در این باره به فارس گفت: با یک نمایش به نام «آهو» نوشته اسلاومیر مروژک و دراماتورژی محمدامیر یاراحمدی به این پروژه پیوسته و قرارداد بسته‌ام. به نظرم نخستین‌ گروهی هستم که با این پروژه همکاری کردم و مسلما برنامه آزمون و خطاهایی خواهد داشت که با مدیریت هر دو طرف بزودی به یک اتفاق بزرگ و خوب فرهنگی تبدیل خواهد شد.

انتخاب بازیگران «سلمان فارسی» آغاز شد
کارگردان مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» از آغاز انتخاب بازیگران این سریال فاخر خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، «سیدداوود میرباقری» که مدتی است عمل جراحی قلب انجام داده، این روزها دوران نقاهت خود را می‌گذراند ولی تازه‌ترین پروژه او یعنی سریال تلویزیونی «سلمان فارسی» مراحل پیش‌تولید خود را طی می‌کند. این کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با فارس درباره تازه‌ترین خبرها از این پروژه تلویزیونی گفت: بخشی از لوکیشن‌ها انتخاب شده‌ اما بخشی از آنها باقی مانده‌ است که به محض بهبود آنها را هم انجام خواهیم داد. وی همچنین درباره انتخاب بازیگران سریال سلمان فارسی نیز توضیح داد: ما فعلا کارمان را شروع کرده‌ایم و اگر مشکلی پیش نیاید، مسیر را ادامه خواهیم داد. بخشی از گروه پیش‌تولید مشغول بررسی و تست گرفتن از بازیگران هستند و در همین رابطه نیز به شهرستان‌ها سفر می‌کنند. ما در مجموعه «سلمان فارسی» علاوه بر بازیگران سرشناس حتما از بازیگران تئاتر هم بهره خواهیم برد و امیدوارم اگر مشکلی پیش نیاید طی چند ماه آینده کار فیلمبرداری را آغاز کنیم. براساس این گزارش، طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است دکورهای این سریال به صورت ماندگار تولید و ساخته شود و بخش‌هایی از دکور فیلم «محمد(ص)» نیز در سریال میرباقری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حقیقت بخش‌هایی از شهر مکه این فیلم به عنوان شهر مدینه بازسازی می‌شود که ساخت مسجدالنبی نیز یکی از این موارد است. مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» در ۳ بخش ایران، بیزانس و اسلام تولید خواهد شد و در 2 بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است که در 40 قسمت روی آنتن خواهد رفت.


Page Generated in 0/0062 sec