printlogo


کد خبر: 200508تاریخ: 1397/7/29 00:00
اخبار

معاون قوه قضائیه:
قضات با اذن رهبری مشمول قانون بازنشستگی نمی‌شوند
معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: قضاتی که اذن رهبری را دارند، مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند. ذبیح‌الله خدائیان درباره ابهامات مطرح شده در ارتباط با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در قوه قضائیه و اینکه آیا قضات هم مشمول این قانون می‌شوند؟ به مهر گفت: فردی که بازنشسته شده باشد اما دوباره به کار بازگشته باشد، مشمول این قانون است. وی افزود: اما ممکن است کسی به سن بازنشستگی رسیده باشد اما هنوز بازنشسته نشده باشد که مشمول این قانون نمی‌شود. معاون حقوقی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود قضاتی که اذن رهبری دارند، مشمول این قانون نمی‌شوند، مگر همه قضات با واسطه منصوب رهبری نیستند؟ گفت: اذن رهبری در هر جایی که مطرح باشد چه در قوه قضائیه و چه در دولت، مافوق قانون است، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم وقتی این قانون آمده است اذن دیگر معنی ندارد. خدائیان تصریح کرد: قاضی‌ای که اذن رهبری داشته باشد به این معنی است که بازنشسته شده باشد اما با اذن مطروحه از سوی رهبری، دوباره به کار گرفته شده و بازگشته باشد که در این صورت است که مشمول قانون نمی‌شود.

با حکم رئیس اوقاف انجام شد
تعیین مدیر روابط عمومی  سازمان اوقاف
با حکم رئیس سازمان اوقاف، مدیران کل روابط‌عمومی و حوزه ریاست این سازمان منصوب شدند.
به گزارش فارس، با حکم رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه، عباس لهراسبی به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و صابر کرمی به عنوان مدیر‌کل حوزه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه منصوب شدند. در حکم لهراسبی آمده است: «باتوجه به تجربیات مفید و سازنده جنابعالی و با عنایت به صلاحیت‌های شما به موجب این حکم به عنوان مدیر‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منصوب می‌شوید تا به امور محوله در چارچوب سیاست‌های ابلاغی و مقررات سازمانی اقدام نمایید». دیروز همچنین حجت‌الاسلام خاموشی طی مراسمی به عنوان رئیس جدید سازمان اوقاف معرفی شد و چند ساعت پس از آغاز کارش نخستین تغییرات را در این سازمان اعمال کرد.

عضو ستاد اقامه نماز مطرح کرد
فعالیت بیش از 50 هزار مسجد در کشور
 مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور عترت و نماز اظهار داشت: «ماموریت اصلی تمام پیامبران دعوت به بندگی خداوند بود، به طوری که موسی بن عمران(ع) زمانی که ماموریت پیدا کرد تا با فرعون مبارزه کند، فرمود بنا داریم جامعه‌ای سرشار از یاد و تسبیح خدا بسازیم».
به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی در بیست‌وششمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع «مساجد و نماز» با بیان این مطلب گفت: پیامبر(ص) کار رسالت خود را با اقامه نماز آن هم به جماعت آغاز کردند و زمانی که وارد مدینه شدند نیز به ساخت مسجد به عنوان نخستین کار پرداختند و سال‌ها بعد با گسترش اسلام، برای دعوت دیگر حاکمان جهان به اسلام در نامه‌نگاری‌های‌شان آنان را دعوت به نماز و تسبیح خدا کردند. بهشتی گفت: جمهوری اسلامی ایران که امروز 40 سالگی عمر خود را جشن گرفته است، براساس یاد، نام و ذکر خدا کار خود را از مساجد آغاز کرد و بر لبان انقلابیون ما ذکر‌ الله اکبر بود. عضو ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه اهتمام به نماز در سند جامع نظام جمهوری اسلامی مطرح شده است، تصریح کرد: سال 76 سند جامع نماز در کشور تدوین شد و تمام دستگاه‌ها و ارکان اجرایی کشور مامور شدند تا ذیل آن سندی پیرامون نماز برای دستگاه خود تدوین کنند. بهشتی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز به صورت سالانه گفت: رهبر انقلاب علاوه بر صدور پیام سالانه برای حج، هر سال پیامی به اجلاس نماز ارائه می‌کنند که نشان از اهمیت نماز نزد ایشان دارد. مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور عترت و نماز گفت: امروز بیش از 50 هزار مسجد در کشور فعال است که در ایام عادی سال برخی از آنان دارای 500 نمازگزار و در ایام خاص شاهد حضور بیش از هزار نمازگزار هستند.
 


Page Generated in 0/0079 sec