printlogo


کد خبر: 200517تاریخ: 1397/7/29 00:00
آخرین روزهای وزارت آخوندی با حاشیه‌سازی او درباره مدرک سیدمهدی هاشمی و اظهارات نسنجیده درباره لوایح FATF همراه شد
پایان یک تلخی!

گروه سیاسی: سیدمهدی هاشمی، نماینده مردم تهران در مجلس نهم و رئیس سابق نظام مهندسی در واکنش به مسائل مطرح‌شده از سوی وزیر مستعفی راه‌وشهرسازی و وزیر علوم، استیضاح در مجلس نهم را ریشه کینه آخوندی عنوان و مدارک تحصیلی خود را منتشر کرد.
ماجرا از این قرار بود که آخوندی و مجموعه همراه او در وزارت راه‌وشهرسازی از چند هفته پیش و در آستانه برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصمیم به حذف رقبا و نامزدهای غیرهمسو گرفته و در این راه حتی ردصلاحیت‌های گسترده نامزدها را در دستورکار قرار دادند به گونه‌ای که حتی ترکان، مشاور رئیس جمهور در نامه‌ای به روحانی به صراحت از رد صلاحیت‌های گسترده، غیرقانونی و غیراخلاقی منتقدان و مخالفان توسط آخوندی و وزارت راه‌وشهرسازی انتقاد کرد.
نکته جالب توجه در این میان نوع برخورد آخوندی با یک نماینده حامی دولت روحانی بود. رجبی، نماینده شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس که اتفاقا هم‌خط و همراستا با دولت بود و حکم او را هم خود رئیس‌جمهور زده بود، صرفا به خاطر 2 انتقاد سطحی و کوچک، مورد غضب آخوندی قرار گرفته و با اینکه رئیس نظام مهندسی کشور بود، پروانه فعالیتش تعلیق شد! آخوندی همچنین حکم رئیس‌جمهور را هم زیر سوال برده و برای رجبی در نظام مهندسی جایگزین معرفی کرد!  در کنار این برخوردهای حذفی و ردصلاحیت‌های گسترده، آخوندی و تیم همراهش در وزارت راه اقدام به جوسازی و تخریب برخی نامزدهای انتخابات نظام مهندسی کردند که سیدمهدی هاشمی، نماینده مردم تهران در مجلس نهم از جمله آنها بود. آخوندی 7 مهرماه گذشته در نامه‌ای به معاون امور مسکن و ساختمان خود، مدعی شد مدرک تحصیلی رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور جعلی است. هاشمی در پاسخ به این موضوع در گفت‌وگویی تاکید کرد: آقای آخوندی نمی‌تواند مسائل مدیریتی خودش را حل کند و پاسخگو نیست و شروع به تخریب افراد می‌کند. آقای آخوندی که امروز بر سر کار نیامده‌اند؛ چطور در این هفته‌ای که انتخابات نظام مهندسی است این موضوع باید مطرح شود؟ نمی‌توانست قبل یا بعد از این باشد؟
وی ادامه داد: ایشان در دوره مدیریتی خود کاری انجام نداده است؛ این کار را هم بکند برای مردم مسکن، ایمنی و راه می‌شود؟! فرض کنید من و دوستان من هم به نظام مهندسی راه پیدا نکنیم، ایشان فردا روز باید پاسخگوی این اتهامات و این برخوردها و رفتارها باشد. با این اتهام‌زنی‌ها مشکل مدیریتش حل می‌شود؟!
با این حال، هاشمی در آن مقطع جزئیات مدارک تحصیلی خود را منتشر نکرد تا روند شکایت او از آخوندی وزیر مستعفی دولت فرآیند خود را طی کند. 2 هفته بعد یعنی روز گذشته اما وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میدان آمد و مدعی جعلی بودن مدارک تحصیلی سیدمهدی هاشمی شد. این وزارتخانه در نامه‌ای خطاب به وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده در حوزه معاونت آموزشی وزارت متبوع و همچنین نامه مدیرکل امور آموزشی دانشگاه امام حسین(ع) مدرک تحصیلی دوره کارشناسی نامبرده مورد تایید نیست و بالطبع ادامه تحصیل ایشان در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی که مهم‌ترین شرط آن داشتن مدرک دوره تحصیلی پایین‌تر است، محقق نبوده و جای اشکال دارد. همچنین تحصیل نامبرده در دوره دکترا که مهرماه سال تحصیلی ۹2-۹1 شروع و در تاریخ ۷/۱۱/۹۲ به اتمام رسیده، هم به لحاظ مقررات آموزشی دوره‌های تحصیلات تکمیلی و هم به لحاظ محل تحصیل نامبرده (پژوهشگاه منحله شاخص‌پروژه) که بدون مجوز شورای گسترش آموزش عالی انجام شده غیرقانونی است. لذا مدارک تحصیلی ارائه شده درباره نامبرده از اعتبار لازم برخوردار نیست. اقدام عجیب وزارت علوم موجب شد سیدمهدی هاشمی در نهایت مدارک دانشگاهی خود را منتشر و به این وسیله دروغ آخوندی را افشا کند. هاشمی در بخشی از جوابیه خود که به همراه تصاویر مدارک تحصیلی‌اش منتشر شد، نوشت: به نظر می‌رسد هنوز کینه وزیر راه‌وشهرسازی که ریشه در استیضاح این وزیر عصبی در مجلس گذشته دارد باقی مانده و باعث شده در روزهای اخیر آن هم در آستانه تغییر به دلیل ناکارآمدی به فرافکنی و افترا و تهمت بپردازد.
هاشمی همچنین دخالت آخوندی در انتخابات نظام مهندسی را پیش کشید و نوشت: برگزاری انتخابات غیرقانونی نظام مهندسی ساختمان حتی از سوی مشاور محترم ریاست‌جمهوری نیز مورد انتقاد قرار گرفت، چرا که در این عرصه با بی‌اخلاقی و مغرضانه عمل کردن وزیر راه‌وشهرسازی، خیل عظیمی از منتقدان به ایشان از صحنه انتخابات حذف گردیدند که از جمله نامه شماره 97/03/ ک م مورخ 14/3/97 بیش از 12000 مهندس مبنی بر برگزاری انتخابات غیرقانونی که تحویل دفتر ریاست محترم جمهوری نیز گردید و وزیر هم به جای پاسخگویی به مطالبات این قشر متخصص و کارآمد با فرافکنی و از جمله نشر اکاذیب و پرداختن به موضوع مدرک اینجانب و خدشه وارد کردن به آن و مسؤولیت‌های گذشته اینجانب آن را به طرز خارق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت. هاشمی در ادامه تصریح کرد: پرداختن ناشیانه، مغرضانه و ناجوانمردانه به مدرک تحصیلی اینجانب مایه تعجب همگان بوده، لکن تاسف بیشتر آنکه وزیر علوم و تحقیقات با اطلاعات نادرست که افراد کارنابلد یا مغرض به ایشان داده‌اند، حوزه پاک علمی کشور را آلوده به تسویه‌حساب‌های سیاسی کرده و در این گرداب تهمت و افترا فرو رفته و به فرافکنی‌ها دامن زده است.
شاید خوش‌رقصی آقایان برای یکدیگر جای دیگری محاسبه و مورد معامله قرار می‌گیرد! جای تاسف است که وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به اقدامی که دور از شأن وزارت آن هم در عالی‌ترین سطح مقام علمی کشور به صورت یک فرد که دانش‌آموخته این آب و خاک است، شخصا ورود کرده در حالی که باید در صیانت از مدارک علمی و رسمی کشور اقدام نماید طی نامه شماره 177196 مورخ 24/7/1397 وزیر اطلاعیه‌ می‌دهد و نسبت به تکمیل پازل برخورد سیاسی اقدام می‌نماید هر چند قاعدتا شخصیتی در این جایگاه تفاوت بین مدارک پیوسته و ناپیوسته را می‌داند.

آخوندی به جای دخالت درباره FATF پیگیر حل مشکلات کامیون‌داران باشد
علاوه بر موضوع مدارک تحصیلی سیدمهدی هاشمی که در نهایت خلاف‌واقع‌گویی آخوندی در آن مشخص شد، وزیر پرحاشیه کابینه روز گذشته با ورود خود به حیطه‌ای غیرتخصصی و بی‌ارتباط با وزارت راه، انتقادها را برانگیخت. به دنبال بحث‌ها میان موافقان و مخالفان لوایح مرتبط با FATF که فعلا در انتظار رای و نظر شورای نگهبان به سر می‌برند، آخوندی نیز ناگهان به این موضوع ورود کرد!
وزیر راه‌وشهرسازی در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار ورود مجلس به اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان درباره 2 لایحه پالرمو و مبارزه با پولشویی شد. در این نامه آخوندی آمده است: گویا هیأت نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام جانشین مقام رهبری است و اختیارات ایشان و اقتدار لازم برای توقف لوایح مصوب را با وجود نظر دولت و مجلس و پس از اعلام عدم مغایرت آنها با شرع و قانون اساسی از سوی شورای نگهبان  دارد. عباس آخوندی تأکید کرده است: در واقع با این اعلام رکن جدیدی در ارکان حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران فراتر از قانون اساسی تعریف شده است که مسبوق به سابقه نیست! اظهارنظر عجیب آخوندی البته بی‌پاسخ نماند به طوری که عباسعلی کدخدایی در صفحه توئیترش خطاب به وزیر راه با هشتگ مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: اطلاع از وظایف و اختیارات #مجمع_تشخیص_مصلحت نیازمند نامه‌نگاری به رئیس مجلس نیست. کافی است با تماس با دبیرخانه مجمع درخواست شود‌ آیین‌نامه اصلاحی ارسال شود. قطعا همه ابهامات برطرف خواهد شد. از وزیر راه انتظار آن است که بیراهه نرود.همچنین احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم و عضو هیأت‌رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود درباره نامه آخوندی به رئیس مجلس درباره FATF نوشت: آقای آخوندی، وزیر راه بهتر است به جای دخالت در کار وزرای اقتصاد و خارجه (نامه‌نگاری به رئیس مجلس درباره FATF) پیگیر حل مشکل کامیون‌داران و مهندسان و حمل‌ونقل زائران اربعین باشد!


Page Generated in 0/0149 sec