printlogo


کد خبر: 200520تاریخ: 1397/7/29 00:00
اخبار

آمریکا با رب و روغن ما چه کار دارد؟!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی دولتمردان علت گرانی‌ها را به تحریم‌های آمریکا ربط می‌دهند که باید از این آقایان پرسید: آمریکا با رب و روغن ما چه کار دارد؟! سیدحسین نقوی‌‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، با انتقاد از عملکرد دولت بویژه در حوزه اقتصادی اظهار داشت: گرانی‌های بیدادکننده بخوبی عملکرد ضعیف دولت را نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور کاملا داخلی است، ادامه داد: با وجود این، برخی دولتمردان علت گرانی‌ها را به تحریم‌های آمریکا ربط می‌دهند که باید از این آقایان پرسید: آمریکا با رب و روغن ما چه کار دارد؟! سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با یادآوری اینکه هنوز تحریمی اعمال نشده که تاثیرش را بر بازار داخلی ما بگذارد، تصریح کرد: به‌رغم دسیسه‌های دشمن، ما نفت‌مان را همچنان می‌فروشیم. نقوی‌‌حسینی با بیان اینکه ما در حال حاضر حدود 5/2 میلیون بشکه نفت‌خام در روز می‌فروشیم، اظهار داشت: حتی در صورت اعمال تحریم‌ها، فروش نفت کشور به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد و به این ترتیب تحریم‌ها هم نمی‌تواند برای ما مشکل چندانی ایجاد کند. وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند تا اعتماد عمومی را جلب کنند، گفت: بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارز در خانه‌ها و در اختیار مردم است که باید اعتمادسازی شود تا مردم دلارهای خود را به بازار بیاورند و این نقدینگی وارد چرخه تولید شود.

ارائه گزارش دستاوردهای هوافضای سپاه به مجلس
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران برای ارائه گزارشی درباره اقدامات و برنامه‌های این نیرو، به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود. به گزارش مهر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در جلسه روز سه‌شنبه اول آبان‌ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر می‌شود. سردار حاجی‌زاده قرار است در این جلسه، گزارشی از دستاوردها و برنامه‌های آتی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهد.

تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی کارآمد نیست
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت:‌ تصمیمات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیمات کارآمدی نبوده و ما چشم‌انداز مثبتی را برای حل مشکلات ایجادشده در کشور با تصمیمات این شورا مشاهده نمی‌کنیم. احمد علیرضا‌بیگی در گفت‌وگو با فارس گفت: امروز بیشتر علامت سؤال‌ها و خطاب‌ها متوجه شورای هماهنگی اقتصادی سران قواست. وی افزود: ‌با توجه به اختیاراتی که مقام معظم رهبری به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با محوریت رئیس‌جمهور دادند علی‌القاعده انتظار می‌رفت خروجی کار این شورا بتواند روند نامتعارف تضعیف پول ملی را مهار کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و این نشان می‌دهد این شورا، شورای موفقی نبوده و تصمیماتش تصمیمات سودمندی نبوده است. وی افزود: چشم‌انداز مثبتی را برای حل مشکلات ایجاد شده در کشور با تصمیمات این شورا مشاهده نمی‌کنیم. انتظار این است که بعد از گذشت حدود یک ماه و نیم از زمان تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ثمرات ملموس تصمیم‌گیری این شورا را ببینیم.

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور ظریف و عراقچی درباره CFT
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس از برگزاری نشست غیرعلنی خانه ملت با حضور مسؤولان مربوط برای بررسی آخرین مذاکرات درباره CFT خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با مهر، از برگزاری جلسه امروز یکشنبه (۲۹ مهرماه) مجلس به صورت غیرعلنی خبر داد و اظهار داشت: قرار است یکشنبه (امروز) با حضور آقایان ظریف و عراقچی درباره آخرین مسائل مربوط به الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT)  گزارشی به مجلس ارائه شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا در این جلسه درباره ربوده شدن نیروهای مرزی کشورمان در مرز پاکستان هم بحثی صورت می‌گیرد، گفت: خیر! دستورکار جلسه غیرعلنی یکشنبه صرفا بررسی آخرین وضعیت الحاق ایران به CFT است. سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی دولت تصریح کرد: تا این لحظه نامه‌ای مبنی بر معرفی وزرا از سوی دولت به مجلس واصل نشده است.
 


Page Generated in 0/0068 sec