printlogo


کد خبر: 200541تاریخ: 1397/7/30 00:00
اخبار

بررسی جریان شعر و ادب معاصر در «شب شعر» شبکه 4
شبکه 4 سیما در «شب شعر» این هفته به ارتباط شعر با مرثیه و تئاتر می‌پردازد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، برنامه دوشنبه‌‌های «شب‌‌های هنر» که به حوزه شعر اختصاص دارد، این هفته به موضوع ارتباط جریان شعر معاصر با جریان‌های ادبی و هنری امروز می‌پردازد. محمود اکرامی‌فر، مجری «شب شعر» دوشنبه‌شب میزبان دکتر محمدمهدی منصف‌پور پژوهشگر حوزه فرهنگ، دکتر محمد مهدی سیار شاعر و استاد دانشگاه و دکتر عطاءالله کوپال استاد دانشگاه و پژوهشگر تئاتر می‌شود. در این برنامه سعی بر این خواهد بود به ارتباط شعر با مرثیه تعزیه و خط پرداخته شود و به این سوالات پاسخ دهد که شعر در تقابل با این هنرها چه جایگاهی دارد؟ آیا این ارتباط به رشد سایر هنرها حتی تئاتر کمکی کرده است و تاثیر متقابل این هنرها بر شعر چگونه بوده است. «شب‌های هنر» برنامه جدید شبانه گروه ادب و هنر شبکه 4 سیما است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 هر شب با یک تیم تهیه و با اجراهای مختلف سراغ «تئاتر»، «موسیقی»، «شعر»، «کتاب» و «سینما» می‌رود.


بازیگران نمایش بزرگ «رسول» مشخص شدند
حمیدرضا نعیمی، کاظم هژیرآزاد و حبیب دهقان ‌نسب بازیگران اصلی نمایش «رسول» هستند که قرار است همزمان با اربعین حسینی و ماه صفر در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اجرا شود. به گزارش «وطن‌امروز»، این نمایش را سعید اسماعیلی کارگردانی کرده است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های میدانی چند سال اخیر روی صحنه می‌رود. حمیدرضا نعیمی که به عنوان بازیگر نقش اصلی روی صحنه می‌رود، نمایشنامه این کار را بر اساس داستان «باران فصل پنجم» محمد سادات‌اخوی نوشته است و به عنوان مشاور کارگردان در این نمایش میدانی حضور دارد. نمایش «رسول» روایت دلباختگی خلافکاری قدیمی به نام رسول دادخواه خیابانی به امام حسین(ع) است که در بستری دراماتیک در زمانه شخصیت اصلی و رخدادهای صحرای کربلا روی صحنه می‌رود. این نمایش محصول تازه‌ای از گروه نمایشی فصل شیدایی است که در سال‌های گذشته با محوریت دفاع‌مقدس در نقاط مختلف شهر تهران و در ۱۲ استان کشور روی صحنه رفت و مخاطبان بسیاری در سراسر کشور داشته است.


ماتریکس بعد از 15 سال هنوز خبرساز است!
جت لی، بازیگر و متخصص هنرهای رزمی اخیرا در مصاحبه‌ای با یک وب‌سایت چینی از دلایل خود برای عدم حضور در پروژه «ماتریکس» و دست رد زدن به پیشنهاد واچوفسکی‌ها گفت. به گزارش مهر به نقل از ایندی‌وایر، جت لی اوایل هزاره دوم میلادی فرصت آن را داشت که در پروژه «ماتریکس» ساخته برادران واچوفسکی و یکی از بزرگ‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما حضور داشته باشد. در حقیقت به لی شخصیت «سراف» در «ماتریکس: بارگذاری مجدد» (۲۰۰۳) پیشنهاد شده بود، ولی لی از حضور در این فیلم انصراف داد. حالا سال‌ها بعد از آن ماجرا لی از دلایل خود برای آن تصمیم گفته است. جت لی اخیرا گفته دلیل حضور نیافتن او در آن پروژه، دقیقا همان هشدار و احتیاط تکنولوژیکی بود که داستان «ماتریکس» حول آن می‌گشت. او گفت: این تصمیم برای من یک جدال تجاری بود. آمریکایی‌ها از من درخواست کرده بودند برای ۹ ماه در کنار تیم تولید حضور داشته باشم در حالی که فیلمبرداری سکانس‌های مربوط به من تنها ۳ ماه به طول می‌انجامید. آنها می‌خواستند در آن ۶ ماه اضافه حرکات رزمی من را ضبط و به آرشیو دیجیتالی خود اضافه کنند؛ آرشیوی که مالکیت قانونی آن بعد از اتمام فیلمبرداری به آنان تعلق داشت. جت لی که نمی‌خواست مالکیت حقوقی این حرکات رزمی در اختیار تهیه‌کننده‌های هالیوودی قرار گیرد و احتمالا در آینده با تکنیک‌های دیجیتالی روی بازیگران و شخصیت‌های دیگر بارگذاری شود از حضور در پروژه «ماتریکس» انصراف داد.
 


Page Generated in 0/0138 sec