printlogo


کد خبر: 200573تاریخ: 1397/7/30 00:00
اخبار

امسال یک کیلو پسته هم  صادر نکرده‌ام
رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه بخشنامه‌های دولت و کارت‌های بازرگانی صوری راه را برای کسانی که ارز را برنمی‌گردانند، باز کرده، گفت: از آنجا که نمی‌دانم چگونه ارز صادراتی‌ را بازگردانم، امسال حتی یک کیلو پسته هم صادر نکرده‌ام. به گزارش فارس، محسن جلال‌پور در بیست‌ودومین سالروز ملی صادرات بیان داشت: به عنوان یک صادرکننده نمونه، امسال هنوز یک کیلو پسته هم صادر نکرده‌ام، زیرا نمی‌دانم چطور و چگونه ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانم و این در حالی است که ما نمی‌توانیم مسیری را طی کنیم که بعدها به عنوان قاچاقچی ارز دستگیر و دچار مشکلاتی شویم. جلال‌پور با تاکید بر اینکه ممنوعیت صادرات کاملا غیرقانونی است، گفت: این امر کشورهای دنیا را در خرید محصولات ایرانی دچار تردید می‌کند. رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران گفت:‌ کشورهایی که پسته ایران را خریداری می‌کردند، امروز حاضر نیستند محصول مورد نیاز خود را از ایران خریداری کنند، زیرا توقف صادرات محصولات مختلف را مشاهده کرده‌اند، پس بیم دارند مبادا صادرات پسته هم متوقف شود. جلال‌پور با بیان اینکه فضای رانتی نباید در کشور وجود داشته باشد، گفت: تولید‌کننده باید بدون سرکوب در بازار حضور داشته باشد.

مجلس به وزیر نیرو کارت زرد داد
وکلای ‌ملت از پاسخ‌های وزیر نیرو درباره مشکلات حقابه کشاورزان قانع نشدند و به او کارت زرد دادند. به گزارش تسنیم، وکلای ‌ملت در جلسه علنی دیروز قوه مقننه، در جریان بررسی طرح سوال از رضا اردکانیان، وزیر نیرو، درباره مشکلات حقابه کشاورزان شرق اصفهان و عدم جاری شدن حقابه آنها در رودخانه زاینده‌رود طی سال جاری با 114 رأی موافق، 96 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه علنی از توضیحات وزیر قانع نشدند. پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در این رابطه گفت: پس از بررسی آرا در هیأت‌رئیسه مشخص شد برای قانع‌کننده بودن توضیحات وزیر، نیاز به نصف به علاوه یک رای نمایندگان است، بنابراین نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند.

برادر کرباسیان هم از دولت رفت
شریعتمداری در آخرین روز کاری خود به‌عنوان وزیر صنعت با استعفای مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران موافقت کرد.
به گزارش مهر، محمد شریعتمداری، وزیر سابق صنعت در آخرین روز کاری خود طی نامه‌ای خطاب به مهدی کرباسیان، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی نوشته است: در مدت خدمت مشترک جز خیر و تلاش و خوبی از شما ندیدم، لذا قلباً با استعفای شما مخالفم اما اگر به دلیل قانون اخیرالتصویب اصرار به استعفا دارید، ضمن آرزوی سلامت و سعادت برای جنابعالی در همه شؤون زندگی، با استعفای شما موافقت می‌کنم.

معاون اسبق وزیر اقتصاد مطرح کرد
90 درصد نقدینگی کشور در اختیار کمتر از 10 درصد مردم
معاون اسبق وزیر اقتصاد با انتقاد از افزایش نقدینگی گفت:  نقدینگی در حال حاضر به یکهزار و 700 هزار میلیارد تومان رسیده است و 90 درصد از این رقم در اختیار کمتر از 10‌درصد قرار دارد، در حالی که این نقدینگی باید در خدمت تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال قرار گیرد. حیدر مستخدمین‌حسینی اظهار داشت: دولت باید برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی از افزایش نقدینگی جلوگیری کند که یکی از عوامل جلوگیری از افزایش نقدینگی اصلاح سود بانکی است، زیرا همین مقدار نقدینگی که در اختیار بانک‌ها به عنوان سپرده قرار دارد اگر به طور متوسط 20 درصد سود بانکی به آن اضافه شود، پایه پولی بانک مرکزی را افزایش می‌دهد و در نتیجه افزایش تورم به وجود می‌آید. مستخدمین‌حسینی افزود: با شرایط موجود نقدینگی همچنان اضافه می‌شود و روند سابق ادامه دارد. این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه بعد از اصلاح سود بانکی که اتفاقا این موضوع در حال تبدیل شدن به بهمنی است که نظام بانکی را می‌تواند دچار مشکلات عدیده‌ای کند، گفت: باید به موازات آن اصلاح نظام بانکی مدنظر قرار گیرد و در این مساله باید اولویت دولت باشد.


Page Generated in 0/0127 sec