printlogo


کد خبر: 200577تاریخ: 1397/7/30 00:00
اخبار

ورود حسن عباسی  به دانشگاه تهران ممنوع است؟!
مسؤول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با بیان اینکه آقای نیلی رئیس دانشگاه تهران، آقای حسن عباسی را در لیست ممنوعه برای ورود به دانشگاه قرار داده‌ است، گفت: از سال 95 ورود حسن عباسی به دانشگاه تهران ممنوع شده است. سیدمحمدمهدی بنی‌رضی در گفت‌وگو با فارس، درباره عدم مجوز به برگزاری سخنرانی حسن عباسی در این دانشگاه گفت: همان‌طور که حضور آقای عباسی در هر جایی جنجال‌برانگیز است، حضور وی در دانشگاه تهران هم بی‌حاشیه نبود. علت و ریشه این جنجال‌ها و حواشی این است که خیلی از افراد و جریان‌ها که در جمهوری اسلامی دارای مناصبی هستند، تاب و تحمل گفته‌ها و نقدهای وی را ندارند و طبیعتا به مقابله با او و ایجاد حاشیه می‌پردازند. وی درباره حواشی برگزاری برنامه در دانشگاه تهران اظهار داشت: آقای نیلی احمدآبادی و البته کل جریان نیاوران، هیچ وقت تاب تحمل آقای حسن عباسی را که در تقابل و مبارزه با نحله لیبرالیسم و نحله تحت نفوذ و سیطره فکری غرب است نداشتند. تا آنجا که بنده اطلاع دارم، آقای نیلی، حسن عباسی را در لیست ممنوعه برای ورود به دانشگاه قرار داده‌اند. بنی‌رضی ادامه داد: لازم است جویا شویم چرا دکتر عباسی نمی‌تواند در دانشگاه تهران که دانشگاه مادر کشور است حضور پیدا کند. جالب است که مجوز حضور ایشان به دانشگاه‌های دیگر داده می‌شود اما از سال 95 ورود ایشان به دانشگاه تهران ممنوع شده است. وی گفت: اینها البته همگی در راستای امنیتی کردن فضای دانشگاه است که تحمل حضور منتقد را ندارند. گویا دانشگاه تهران، میراث پدری برخی آقایان است که برای ورود و خروج افرادی با فضای گفتمانی امام و رهبری، تصمیمات اینگونه اتخاذ می‌شود.  بنی‌رضی اظهار داشت: با همه این مسائل برنامه «افول رویای آمریکایی» با همکاری بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و بسیج دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، روز دوشنبه (امروز) ساعت 12 در حسینیه هنر واقع در خیابان 16 آذر برگزار می‌شود و حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

معطل برجام و FATF نمانیم
محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان اظهار داشت: دولت باید از نگاه به بیرون پرهیز کند و با امیدآفرینی و تکیه بر ظرفیت‌‌های درون، مسیر الگوی پیشرفت ایران اسلامی را طی کند. به گزارش مهر، وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ نتیجه نگاه به غرب جز معطلی و منت نیست، لذا ما نباید معطل برجام و FATF شویم و آبی از این دو برای سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد کشور برای دولت گرم نمی‌شود. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به فراخوان رهبری برای تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت گفت: نخبگان جامعه بویژه احزاب و گروه‌‌های سیاسی مخاطب اصلی این فراخوان هستند.

تقدیر نمایندگان مجلس از رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج
نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای از رزمایش اخیر بسیج تحت عنوان اقتدار عاشورایی حمایت خود را از این نهاد انقلابی اعلام کردند. در این بیانیه آمده است: «حماسه‌آفرینی جدید بسیجیان سلحشور در برگزاری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج تحت عنوان سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله(ص) که یادآور اعزام غرورآفرین سپاهیان حضرت محمدرسول‌الله در دوران دفاع‌مقدس است، برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان بسیج است که با حضور ده‌ها هزار نیروی بسیجی فداکار و داوطلب در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، خدمات‌رسانی،‌ محرومیت‌زدایی، بهداشتی و درمانی و غیره جلوه‌ای از همدلی، ایمان، قدرت و عمل انقلابی را به نمایش گذاشت. این رزمایش بزرگ نماد وحدت و ایستادگی و پیشرفت است و نشان داد عظمت ملت بزرگ ایران اسلامی جاودانه است و آرمان‌هایش بلند و فراتر از توان دشمنان برای دستیابی به اهداف شیطانی است. ما نمایندگان مردم ضمن تقدیر و تشکر از سازمان بسیج مستضعفین در برگزاری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج تحت عنوان سپاهیان حضرت محمدرسول‌الله(ص) که شکوه و اقتدار جدیدی از نظام در آستانه 40 سالگی انقلاب را ارائه داد به تأسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج را کلید حل مشکلات کشور دانسته و حمایت مجلس را از بسیج در پیشرفت و آبادانی کشور و مقابله با توطئه‌های نظام استکباری اعلام می‌کنیم».
 


Page Generated in 0/0061 sec