printlogo


کد خبر: 200610تاریخ: 1397/8/1 00:00
اخبار

تغییر در مدیریت انجمن قلم
در نخستین جلسه هیأت ‌مدیره جدید انجمن قلم ایران، محسن پرویز به ریاست انجمن برگزیده شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در نخستین نشست هیأت‌مدیره جدید انجمن قلم، پس از ارزیابی اعضا از مجمع عمومی برگزار شده در چهارشنبه هفته گذشته و خواندن بندهایی از اساسنامه انجمن در ارتباط با جایگاه و وظایف هیأت‌مدیره، رئیس، نایب‌رئیس، دبیر و خزانه‌دار، اعضای هیأت مدیره به انتخاب 4 نفر از میان خود برای تصدی مسؤولیت‌های یادشده پرداختند. در نتیجه، محسن پرویز به عنوان رئیس، پدرام پاک‌آیین به عنوان نایب‌رئیس، راضیه تجار به عنوان دبیر و عباسعلی براتی‌پور به عنوان خزانه‌دار برگزیده شدند. در مجمع عمومی انجمن قلم ایران که روز پنجشنبه ٢۵ مهرماه برگزار شد، محسن پرویز، راضیه تجار، پدرام پاک‌آیین، عباسعلی براتی‌پور، رضا اسماعیلی، کامران پارسی‌نژاد و سیداحمد میرزاده به عنوان اعضای هیأت‌مدیره انتخاب شدند.


۶۳۴ مستند به مسابقه ملی سینما حقیقت رسید
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت آمار فیلم‌های مستند ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، با پایان مهلت ارائه‌ فیلم به بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، تعداد 634 فیلم مستند در دبیرخانه این رویداد ثبت و کار انتخاب آثار منتخب جشنواره آغاز شد. این تعداد شامل 70 فیلم مستند بلند، 169 فیلم مستند نیمه‌بلند و 395 فیلم مستند کوتاه است. کارگردانان 252 فیلم مستند همزمان متقاضی شرکت در بخش جایزه شهید آوینی ویژه‌ مستندهای حوزه مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس هم شده‌اند. اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» جشنواره سینماحقیقت در 3 گروه مستندهای کوتاه (تا 40 دقیقه)، نیمه‌بلند (40 تا 70 دقیقه) و بلند (بالای 70 دقیقه) در نیمه دوم آبان‌ماه 97 اعلام خواهد شد. مستندهای جایزه شهید آوینی هم پس از اعلام آثار منتخب بخش مسابقه ملی معرفی می‌شوند.


زمان اجرای نمایش «رسول» مشخص شد
زمان اجرای نمایش «رسول» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی سعید اسماعیلی در بوستان نوروز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد مشخص شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این نمایش را گروه تئاتر فصل شیدایی از ششم آبان‌ماه و همزمان با ایام اربعین حسینی روی صحنه می‌برد. اجرای این نمایش بزرگ میدانی تا 18 آبان‌ماه ادامه دارد و در این نمایش علاوه بر بازی حمیدرضا نعیمی، کاظم هژیرآزاد و حبیب دهقان‌نسب، 8 بازیگر دیگر به ایفای نقش می‌پردازند که در کنار بازیگران اصلی بیش از 150 هنرور نیز بازی می‌کنند. میزبان این اثر نمایشی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد است که امروز به عنوان قطب فرهنگی در نقطه مرکزی پایتخت میزبان شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی است.

طلوع بیست‌وهشتمین «خورشید کاروان» از تالار وحدت
«خورشید کاروان» کاری از موسسه فرهنگی- هنری فدک است که در بیست‌وهشتمین سال اجرای متوالی خود امسال به میزبانی بنیاد رودکی و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 7 تا 17 آبان در تالار وحدت همه‌روزه روی صحنه می‌رود. به گزارش فارس، «خورشید کاروان» با بهره‌گیری از داستان مشهور سر مبارک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و «دیر راهب» به واقعه پس از عاشورا می‌پردازد که تاکنون در سالیان متوالی اجراهای خود در شهرهای مختلف کشور و همچنین اجراهای کشورهای دیگر نظیر انگلیس، هلند و امارات میزبان قریب به یک میلیون و 500 هزار نفر از علاقه‌مندان اهل‌بیت(ع) بوده است و عنوان یکی از پرمخاطب‌‌‌‌‌ترین نمایش‌‌های تاریخ کشور را کسب کرده است. این اثر ملی بر اساس نمایش «هیهات» اثر زنده‌یاد ابوباسم حیادار و بازنویسی مهدی متوسلی است که در بیست‌وهشتمین سال اجرای خود شاهد نقش‌آفرینی جلیل فرجاد، فرهاد بشارتی، کرامت رودساز، اسدالله بابایی، مهدی امینی و کارگردانی محمود فرهنگ و همچنین گروه همسرایی به سرپرستی محمد سراج است.


Page Generated in 0/0049 sec