printlogo


کد خبر: 200646تاریخ: 1397/8/1 00:00
اخبار

بررسی جایگاه حقوقی هیأت نظارت بر اجرای سیاست‌های نظام
پژوهشکده شورای نگهبان با همکاری موسسه مطالعات حقوقی عمومی دانشگاه تهران در نظر دارد نشست تخصصی با عنوان «جایگاه حقوقی هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام» را با حضور برخی چهره‌های حقوقی برگزار ‌کند. این نشست با حضور عباسعلی کدخدایی، مجید انصاری، محمد دهقان و هادی طحان‌نظیف در موسسه مطالعات حقوق عمومی برگزار می‌شود.
به گزارش فارس،  این نشست تخصصی امروز سه‌شنبه (اول آبان‌ماه ۹۷) ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

جهانگیری به احتمال زیاد  از دولت می‌رود
الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات جهانگیری که گفته بود «تا این لحظه اجازه برکناری منشی خود را هم پیدا نکرده‌ام»، گفت: به‌نظرم آهنگ، آهنگ رفتن آقای جهانگیری است. وی افزود: من مجموع اخبار و تحلیلم این است که ایشان از دولت خواهد رفت. حضرتی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نوبخت جایگزین جهانگیری شود یا خیر، گفت: چنین چیزی نشنیدم ولی آقای روحانی احتمالا تصمیم گرفته دولتش را هماهنگ‌تر کند.

آخوندی باید درباره اشتباهاتش به قوه‌قضائیه پاسخگو باشد
محمد وحدتی، نماینده مردم بستان‌آباد و عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: درباره عملکرد آقای آخوندی باید بگوییم پاسخگو بودن چنین فردی 2 جنبه دارد. وی افزود: زمانی که یک وزیر می‌خواهد سمت خود را در آن وزارتخانه ادامه دهد،‌ ما می‌گوییم روند و کاری که در پیش گرفتید مورد انتقاد ما است و در همین رابطه استیضاح شکل می‌گیرد که پس از آن روند خود را طی کند.
وحدتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه عملکرد آقای آخوندی مسائل و کم‌کاری‌هایی انجام ‌شده که از لحاظ قضایی قابل پیگیری است،‌ گفت: آقای آخوندی این موارد را حتما در هر زمانی هم باشد باید پاسخگو باشد. نماینده مجلس تصریح کرد:‌ قوه‌قضائیه باید پاسخ دهد و پیگیر باشد که وزارتخانه راه‌وشهرسازی در زمان تصدی آخوندی اشتباهاتی داشته که باید ورود کرده و برخوردهای لازم در این‌باره صورت گیرد.

مجلس پیگیر اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان است
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به منتفی شدن طرح دوفوریتی استثنا کردن برخی بازنشستگان از «قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان»، اظهار داشت: قطعا اثر و هدف نهایی هر قانونی که در آن استثنائاتی لحاظ شود، از بین می‌رود. وی با اشاره به اینکه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان یکی از قوانین مترقی است که اخیرا در مجلس به تصویب رسید، اظهار داشت: اگر همه مسؤولان با رویکردی سازنده با این قانون مواجه شوند، خلأهای نسلی که بعضا بین مدیران پیش آمده، رفع می‌شود. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه اجرای دقیق قانون منع به کارگیری بازنشستگان منجر به رسیدن جوانان به مناصب و مسؤولیت‌های تراز اول کشور می‌شود، تصریح کرد: مخالفت نمایندگان با طرح استثنا کردن برخی بازنشستگان پیش از مطرح شدن در صحن علنی مجلس، کاملا از روی عقلانیت بود، چرا که حتی قابلیت طرح در مجلس را هم نداشت. حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه مجلس با جدیت پیگیر اجرای دقیق این قانون است، بیان کرد: مخالفت مجلس با طرح مستثنا کردن برخی بازنشستگان نتایج بسیار خوبی در راستای اجرای کامل این قانون خواهد داشت؛ ما هر چقدر شفاف‌تر عمل کنیم و جلوی استثنائات را بگیریم، برای اعتمادسازی جامعه نسبت به مسؤولان موثرتر است.
 


Page Generated in 0/0065 sec