printlogo


کد خبر: 200649تاریخ: 1397/8/1 00:00
اخبار

ترامپ باید پاسخگوی «خاشقجی‌گیت» باشد
حسین امیرعبداللهیان، مشاور و دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود به ماجرای قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی و حمایت آمریکا از این ماجرا اشاره کرد و نوشت: «ترامپ باید به‌خاطر ماجرای «خاشقجی‌گیت» و حمایت از جوخه ترور ریاض به جهان پاسخ دهد. همزمان سعودی ناقض حقوق‌بشر در یمن، بحرین و عامل قتل خاشقجی باید از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل اخراج شود».

امروز؛ جلسه غیرعلنی مجلس  با حضور ظریف درباره CFT
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس از برگزاری نشست غیرعلنی خانه ملت با حضور مسؤولان مربوط برای بررسی لوایح مربوط به FATF از جمله CFT خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با مهر، از برگزاری جلسه روز سه‌شنبه یکم آبان‌ماه (امروز) مجلس به صورت غیرعلنی خبر داد و اظهار داشت: قرار است با حضور آقایان ظریف و عراقچی درباره آخرین مسائل مربوط به الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT)  گزارشی به مجلس ارائه شود. وی تصریح کرد: قرار است رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین 3 تن دیگر از نمایندگان در این جلسه دیدگاه‌های خود در این‌باره را مطرح کنند.

مذاکرات آمریکا با سوئیفت  برای قطع دسترسی ایران
وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت این کشور در حال مذاکره با مقامات سوئیفت برای قطع دسترسی ایران به این سامانه است. به‌گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، استیو منوچین گفته است آمریکا می‌خواهد از قطع همکاری سوئیفت با ایران مطمئن شود. وی همچنین مدعی شد آمریکا بزودی بانک‌هایی که مجاز به همکاری با ایران برای امور بشردوستانه هستند را مشخص خواهد کرد. وی با بیان اینکه وزارت خزانه‌داری در حال مذاکره با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران به این سامانه است، افزود: می‌توانم این اطمینان را به شما بدهم که تراکنش‌های مرتبط با مبادلات تحریم‌شده از طریق سوئیفت یا هر مکانیزم پرداخت دیگری رخ نخواهد داد. تمرکز ما بر این مساله است که تحریم‌ها اعمال شود. 

رئیس موساد: اگر ایران شکست نخورد، بی‌خانمان می‌شوم
«یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه محور مقاومت در غرب آسیا، مدعی شد ایران در پس همه تهدیدها علیه تل‌آویو است. به گزارش فارس، کوهن طی سخنرانی در همایش بودجه‌بندی در وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی، چالش‌های معاصر پیش‌ روی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی را اینگونه برشمرد: «دستگاه‌های امنیتی کشورهای خارجی، فناوری‌های سایبری، سامانه‌های تشخیص هویت پیشرفته، تروریسم و نیروهای دشمن». به نوشته رویترز، وی با نشان دادن تصویری از برخی بازیگران منطقه‌ای، اذعان کرد ایران، حزب‌الله، دولت سوریه، عراق، روسیه و آمریکا در حال شکل دادن به واقعیت غرب آسیا هستند. در این تصویر ایران، سوریه، عراق و لبنان از طریق یک هلال به یکدیگر متصل شده‌اند که کوهن آن را هلال شیعی توصیف کرد. در پایین این هلال تصویر کوچکی از 2 ولیعهد ریاض و ابوظبی قرار گرفته و رئیس موساد مدعی است دولت‌های سنی منطقه توسط این هلال شیعی به محاصره درآمده‌اند. کوهن، سازمان موساد را نوک پیکان تقابل رژیم صهیونیستی با تهدیدات ایران از جمله برنامه هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و حمایت تهران از گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله جنبش «حماس» توصیف کرد. رئیس موساد با بیان اینکه شکست خوردن توسط ایران را بیشتر ترجیح می‌دهد تا شکست دادن آن، افزود: «یک مقام آمریکایی اخیرا از من پرسید چه اتفاقی می‌افتد اگر ما بر ایران غلبه کنیم و آن را شکست دهیم؟ به او گفتم اگر ایران شکست بخورد، من بیکار می‌شوم. ولی اگر ایران شکست نخورد، بی‌خانمان می‌شوم. من حالت دوم را ترجیح می‌دهم».
 


Page Generated in 0/0053 sec