printlogo


کد خبر: 200673تاریخ: 1397/8/2 00:00
اخبار

زندگی و معیشت مردم بسیار سخت شده است
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اگر دستگاه‌های کنترل‌کننده وجود نداشته و نظارت نشود مشکلات زیادی در کشور ایجاد می‌شود، گفت: دلسوزی بیشتری در زمینه نظارت[بر قیمت] کالاها و اجناس شود چون آبروی کشور در این زمینه است. به گزارش تسنیم، آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی ظهر دیروز در دیدار رئیس سازمان استاندارد و جمعی از مدیران این سازمان اظهار داشت: افرادی که مسؤولیتی به عهده دارند باید در زمینه خدمت‌رسانی به مردم هیچ کوتاهی نکنند و تنها هدف آنها رضای الهی باشد، سازمان استاندارد کشور دارای مسؤولیت سنگینی است چون امور غذای کشور هم در دست این سازمان است. استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: اگر کوچک‌ترین خیانتی در سازمان استاندارد کشور شود جامعه دچار مشکل می‌شود و همچنین اگر اجناسی که عرضه می‌شود دچار مشکل باشد مردم با مشکل روبه‌رو می‌شوند. مرجع تقلید شیعیان با اشاره به گرانی و مشکلات کشور عنوان کرد: زندگی و معیشت مردم سخت شده است و این موضوع فساد به همراه دارد، سازمان استاندارد باید بسیار مراقب باشد چون راه خیانت زیاد شده است. آیت‌‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه اگر دستگاه‌های کنترل‌کننده وجود نداشته باشند و نظارت کافی نشود مشکلات زیادی در کشور ایجاد می‌شود، گفت: باید دلسوزی بیشتری در زمینه نظارت [بر قیمت] کالاها و اجناس شود چون آبروی کشور در این زمینه است و اگر تقلبی شود اعتبار کشور کاهش پیدا می‌کند.

نقش دلار 4200 تومانی در ایجاد وضعیت ارزی فعلی کشور
دادستان تهران با تاکید بر اینکه مفسدان باید بدانند دستگاه قضایی سراغ آنها می‌رود، تصریح کرد: مکمل این برخوردها، توجه به امنیت اقتصادی است. قوه‌قضائیه حامی سرمایه‌گذاری مشروع است و معتقد است نباید با بگیر و ببندها مانعی بر سر راه سرمایه‌گذار ایجاد شود. عباس جعفری‌دولت‌آبادی در نشستی با مدیران مسؤول سایت‌ها و روزنامه‌های اقتصادی در رابطه با نرخ ارز گفت: در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان تعیین شد و به همین لحاظ تقاضاهای ثبت ‌سفارش کالا افزایش یافت، وضعیت ارزی کشور آسیب دید و دولت با تاثیر ارز بر قیمت‌ها مواجه شد، قیمت ارزی که تا 4 هزار تومان خرید و فروش می‌شد تا سقف ۱۸‌هزار تومان بالا رفت. به گزارش مشرق، دادستان تهران در رابطه با فلسفه برخورد با سایت‌هایی که به صورت غیرواقعی قیمت ارز را اعلام می‌کردند، اظهار کرد: زمانی که التهابات اوج گرفت، در یکی از شهرها تا ساعت یک بامداد مردم در خیابان ارز می‌خریدند. این امر نشان‌دهنده نگرانی مردم است. عده‌ای هم از طریق سایت‌ها قیمت‌های غیرواقعی اعلام می‌کردند. وقتی این سایت‌ها از سوی دادستانی مسدود شد، التهابات کاهش پیدا کرد چون قیمت ارز بر اساس علت‌های واقعی تعیین نمی‌شد. دادستانی باید جامعه را به سمت آرامش ببرد و لذا با مدیران این سایت‌ها برخورد کرد تا قیمت ارز تثبیت شود. وی با اشاره به افزایش مطالبات اجتماعی از قوه‌قضائیه، تاکید کرد: با توجه به راه‌اندازی شعب ویژه و رسیدگی توامان با لحاظ دقت، سرعت و قاطعیت به پرونده‌های اخیر اقتصادی، امیدواری مردم به قوه‌قضائیه افزایش پیدا کرده است.

برای نوامبر تحریمی باقی نمانده
سفیر ایران در روسیه گفت: تمام تحریم‌هایی که واشنگتن می‌خواست اعمال کند، دیگر اعمال کرده است. برای ماه نوامبر چیزی باقی نمانده است. طبیعی است برخی شرکت‌های اروپایی منافع بسیاری در آمریکا دارند و ایران را ترک کردند؛ برای مثال شرکت توتال ولی بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز تاکنون در بازار ایران فعال هستند و قصد دارند به فعالیت خود ادامه دهند. مهدی سنایی در گفت‌وگو با «ایزوستیا»  گفت: فکر می‌کنم روشی که آمریکایی‌ها به کار می‌گیرند، باعث خواهد شد شرکت‌ها در درازمدت به فکر کاهش وابستگی خود به اقتصاد آمریکا و دلار آمریکا باشند. در شرایط تحریم، نقش شرکت‌های بزرگ بر خلاف بنگاه‌‌های تجاری خرد و متوسط کاهش خواهد یافت. تحریم چیز خوشایندی نیست. وی افزود: تحریم تاثیر منفی در وهله اول بر مردم عادی می‌گذارد ولی واقعیت این است که روش آمریکایی‌ها تمام کشورهای جهان و حتی دوستان واشنگتن را مجبور کرد به فکر آن باشند که ضروری است در وهله اول متکی بر اقتصاد ملی باشند و وابستگی به آمریکا را کاهش دهند. سنایی در پایان تاکید کرد: تحریم‌ها نمی‌توانند اقتصاد ایران را بشکنند. تحریم‌ها نمی‌توانند قاطعیت و اراده مردم و مقامات ایران را متزلزل کنند. تحریم‌ها مسلماً تاثیر موضعی خواهند داشت ولی ایران راه را دیگر طی کرده است.


Page Generated in 0/0076 sec