printlogo


کد خبر: 200674تاریخ: 1397/8/2 00:00
اخبار

انهدام 3 تیم تروریستی در خوزستان
وزیر اطلاعات گفت: در چند روز اخیر 3 تیم تروریستی در استان خوزستان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند. به گزارش ایرنا، محمود علوی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه در جمع خبرنگاران تعداد اعضای دستگیر شده این 3 تیم را 15 نفر عنوان کرد و افزود: بنا به ادعای بازداشت‌شدگان اعضای این باند تروریستی قصد انجام عملیات انتحاری و به شهادت رساندن تعدادی از زائران اربعین حسینی را داشتند که با نیت پاک زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) و همت سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند. وی اظهار داشت: آمریکا با همراهی صهیونیست‌ها و آل‌سعود تلاش می‌کند ایران اسلامی را با شیوه‌‌های مختلف دچار مشکل کند و در این راستا با سرمایه‌‌گذاری روی جریان‌‌های تجزیه‌طلب و تکفیری آنها را به انجام اقدامات تروریستی تشویق می‌کند. وزیر اطلاعات افزود: به فضل الهی از هر 100 اقدام ضدامنیتی که برای انجام آنها در ایران تلاش و برنامه‌‌ریزی شده 99 اقدام کشف و خنثی شده و این تعداد کشف شدن تیم تروریستی در سطح دنیا و در سطح دستگاه‌های اطلاعاتی جهان بی‌نظیر است. علوی اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت در کشورهایی مانند فرانسه از هر 10 اقدام تروریستی تنها 6-5 اقدام کشف می‌شود و مابقی از سوی تروریست‌ها عملیاتی می‌شود و این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران از هر 100 اقدام تروریستی 99 اقدام کشف شده است، چرا که گروه‌‌های تروریستی زیر فشار و ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار دارند. وی با تاکید بر آمادگی صددرصدی سربازان گمنام امام زمان(عج) در راستای تامین امنیت تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در این ایام شب و روز در فعالیت هستند و برای آرامش مردم کار و تلاش می‌کنند و با آمادگی کامل اجازه نخواهند داد دشمنان دست به اقدامات تروریستی بزنند.

وحدت مردم سوریه موجب پیروزی بر تروریسم شد
اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه حماه سوریه با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به رسیدن سوریه به ثبات و اینکه دولت، مردم و ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم موفق عمل کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از تعیین سرنوشت سوریه توسط مردم این کشور و بدون دخالت خارجی حمایت می‌کند.
 امیرعبداللهیان در ادامه گفت: ایران همواره حامی مردم و دولت سوریه در مقابله با تروریسم است و این حمایت را یک وظیفه دینی و انسانی با هدف کمک به امنیت و ثبات منطقه و سوریه می‌داند.
 وی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت مردم سوریه در برابر دشمنان گفت: امروز سوریه به‌رغم مشکلات فراوان در جنگ با تروریسم پیروز شده و اینکه این وحدت منجر به حفظ تمامیت ارضی سوریه شده است اهمیت بالایی دارد.

سفر جابری‌انصاری به روسیه
میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه از سفر همتای ایرانی خود به مسکو خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین جابری‌انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران برای گفت‌وگو با مقامات روسیه به مسکو سفر می‌کند. بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه  در این رابطه گفت جابری‌انصاری چند روز در مسکو خواهد بود و مذاکرات در محل وزارت خارجه روسیه برگزار خواهد شد. وی با اعلام سفر همتای ایرانی خود به مسکو تصریح کرد: من نیز به همراه سرگئی ورشینین (معاون وزیر خارجه روسیه) با همتای ایرانی خود دیدار خواهم داشت. حسین جابری‌انصاری آخرین بار برای شرکت در نشست سوچی به روسیه سفر کرده بود.

بازدید صالحی
 از سایت هسته‌ای اصفهان
رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در سایت اصفهان از آخرین دستاوردهای شرکت سوخت رآکتورهای هسته‌ای(سوره) بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پروژه‌های جاری این شرکت قرار گرفت. به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی روز دوشنبه 30 مهرماه با حضور در سایت اصفهان از آخرین دستاوردهای شرکت سوخت رآکتورهای هسته‌ای (سوره) بازدید و از نزدیک روند پروژه‌های جاری این شرکت را پیگیری کرد. صالحی در این بازدید از برخی پروژه‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و دستور رئیس‌جمهور (پس از خروج آمریکا از برجام) بازدید کرد.
 


Page Generated in 0/0076 sec