printlogo


کد خبر: 200679تاریخ: 1397/8/2 00:00
اخبار

رئیس اتاق تهران:
بسیاری از مدیران اقتصادی  حتی یک‌بار ال‌سی باز نکرده‌اند!
رئیس اتاق بازرگانی تهران در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی بورس از تصمیم‌گیری‌ و سیاست‌گذاری بدون مشورت با بخش خصوصی انتقاد کرد. مسعود خوانساری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل اقتصاد و کشور به‌طور تاریخی، مساله عدم تصمیم‌گیری و تصمیمات دیرهنگام است، گفت: در مسائلی چون گروگانگیری، جنگ، برجام یا پیوستن به FATF هم دچار همین مشکل بوده‌ایم که یا تصمیم نگرفتیم یا آنقدر دیر تصمیم گرفتیم که از برخی مزایای تصمیم محروم شدیم. در تمام تصمیم‌گیری‌ها به دلیل اینکه دیر وارد گود شده‌ایم، 2 قطب خادم و خائن ایجاد شده است. وی با تاکید بر اینکه‌ بسیاری از مدیران اقتصادی کشور حتی تجربه‌ یک بار گشایش ال‌سی را ندارند و تاکنون یک پروژه صادراتی نداشته‌اند، افزود: همین مدیران براحتی برای اقتصاد کشور تصمیم می‌گیرند. خوانساری سپس به نتایج نظرسنجی انجام‌شده از فعالان اقتصادی‌ توسط اتاق تهران پرداخت و گفت: حدود ۷۵ درصد از افرادی که مورد نظرسنجی قرار گرفته‌اند، معتقدند وضعیت بخش خصوصی روزبه‌روز بدتر ‌می‌شود و 79 درصد نیز معتقد بودند‌ اقتصاد کشور نیز وضعیت نامساعدتری پیدا ‌می‌کند. به همین دلایل است که بخش‌خصوصی وارد سرمایه‌گذاری نمی‌شود. وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال 96 مساوی با سرمایه‌گذاری سال 1356 بوده‌ و این بدان معناست که هیچ تفاوتی در این 40‌سال برای سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی در این ایران به‌وجود نیامده است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس:
هر وقت درآمد مردم ۶ میلیون شد  قیمت بنزین را آزاد کنید
اگر مشکل اشتغال در کشور حل شود و هر ایرانی ماهانه درآمدی بالای ۶ میلیون تومان داشته باشد قطعا در این شرایط می‌توان قیمت بنزین را آزاد و منطقی کرد و با فروش بنزین نیز درآمدزایی برای دولت شکل می‌گیرد. به گزارش تسنیم، عضو کمیسیون انرژی مجلس از زمزمه سهمیه‌‌‌بندی دوباره بنزین احتمالا دونرخی شدن آن و ایجاد سامانه‌‌های هوشمند در جایگاه‌‌های سوخت خبر داد. هدایت‌الله خادمی درباره ضرورت سهمیه‌بندی حامل‌‌های انرژی اظهار داشت: سیستم هوشمند و کارت سوخت موجب شفاف‌سازی، کاهش واردات، قاچاق و مصرف سوخت شد. خادمی ادامه داد: افزایش قیمت سوخت بر صدها محصول و کالای مورد استفاده مردم اثر می‌گذارد بنابراین باید در کنار افزایش قیمت حامل‌‌های انرژی میزان حقوق مردم نیز افزایش یابد زیرا اقشار آسیب‌پذیر قادر به پرداخت قیمت‌های بالا برای حامل‌‌های انرژی نیستند. خادمی در پاسخ به اینکه کدام یک از سناریوهای افزایش قیمت بنزین در مجلس مورد توجه نمایندگان است، تصریح کرد: افزایش 600 تومانی قیمت سوخت در لایحه‌ای که دولت برای سال 96 به مجلس آورد عنوان شده بود که مجلس آن را نپذیرفت.


توزیع سبد ۶۰۰ هزار تومانی کالا
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فروشگاه‌‌های توزیع‌کننده بسته حمایتی در ۱۰ روز اول آبان تعیین می‌شود، گفت: این بسته‌ها تا پایان سال ۱۳۹۷ و به شکل غیرمستمر در 3 مرحله و در مجموع با مبلغ ۶۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود و دستگاه‌های تامین‌کننده منابع آن موظف هستند هرچه سریع‌تر منابع مورد نیاز را تامین کنند. به گزارش تسنیم، با تصمیم دولت قرار بر این است بزودی 9 میلیون نفر از افراد تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی سبد حمایتی دریافت کنند. براساس مصوبه مجلس این بسته در اختیار افرادی که درآمد کمتر از 3‌میلیون تومان دارند قرار خواهد گرفت.

حذف ۷ کالا از دریافت ارز دولتی
7 قلم کالا از فهرست گروه یک کالایی برای دریافت ارز دولتی، خارج و به فهرست گروه 2 اولویت کالایی اضافه شدند. به گزارش تسنیم، 7 قلم کالا از فهرست گروه یک کالایی برای دریافت ارز رسمی 4200 تومانی خارج و به فهرست گروه 2 اولویت کالایی اضافه شدند. این کالاها شامل پودر کاکائو، فریت‌های شیشه‌ای، لیبل‌ها، مداد و مدادرنگی و چسباننده‌ها بر اساس کائوچو و پلیمرهاست.


Page Generated in 0/0066 sec