printlogo


کد خبر: 200684تاریخ: 1397/8/2 00:00
اخبار

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد
برپایی درمانگاه طب سنتی  در اربعین ۹۷
معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از برپایی درمانگاه طب سنتی برای نخستین‌بار در ایام اربعین خبر داد. علی حیدری به فارس گفت: نخستین ‌تیم آکادمیک طب سنتی جمعیت هلال‌احمر متشکل از ۲۶ نفر شامل پزشک متخصص طب سنتی و ماساژور خدماتی در حیطه طب سنتی به زائران ارائه می‌کنند. وی افزود: یکی از بیماری‌های شایع در مسیر اربعین، دردهای مفاصل، اسکلتی و عضلانی و همچنین دردهایی است که در طول مسیر اربعین مشکلاتی را برای زائران به وجود می‌آورد.
حیدری تصریح کرد: رویکرد این تیم ارائه خدمات با بهترین کیفیت و به بهترین نحو به زوار مسیر پیاده‌روی اربعین است. معاون عتبات  عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به برپایی این درمانگاه در مسیر ورودی کربلای معلا و در منتظم‌الحسین افزود: خدمات این تیم در کنار خدماتی که برای دردهای کف پا، تاول و زخم‌ها انجام می‌شود، ارائه می‌شود.

فرمانده مرزبانی کشور اعلام کرد
عزیمت 700 هزار زائر به عراق  از مرزهای سه‌گانه
فرمانده مرزبانی کشور گفت: 700 هزار نفر زائر اربعین شامل اتباع ایرانی و غیرایرانی از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرزهای سه‌گانه کشور وارد خاک عراق شده‌‌‌اند. به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی اظهار داشت: این تعداد زائر با گذرنامه و روادید و به صورت قانونی وارد خاک عراق شده‌‌‌اند. وی افزود: دوشنبه‌شب گذشته 93 هزار زائر از مرز مهران کشور را ترک کرده و برای شرکت در مناسک اربعین حسینی وارد کشور عراق شده‌‌‌اند. فرمانده مرزبانی کشور یادآور شد: عبور این تعداد زائر به صورت قانونی در یک شب نشانه عملیات مشترک اربعین از 2 کشور ایران و عراق بوده که در جهان بی‌مانند است. رضایی یادآور شد: امنیت بالایی در مرزهای سه‌گانه کشور برقرار است که حتی این امنیت و نظم امسال قابل قیاس با سال‌‌های گذشته نیست. وی تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد و موضوع خاصی در مرزهای سه‌گانه و مسیر تردد زائران مشاهده نشده و امنیت زائران به صورت دائمی رصد و کنترل می‌شود. گفتنی است تاکنون حدود 58 درصد زائران اربعین 97 معادل 435 هزار نفر از طریق مرز مهران تردد داشته‌اند.

اجرای طرح خادم‌یاران حسینی
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به تشریح جزئیات طرح نوجوانان خادم‌یاران حسینی پرداخت. به گزارش «وطن‌امروز»، حسین تاریخی به طرح نوجوانان خادم‌یاران حسینی اشاره کرد و افزود: در این طرح نوجوانان عازم به پیاده‌روی در 3 گروه بهداشت مسیر پیاده‌روی، کمک به سالمندان و همراهی در برگزاری نماز جماعت باکیفیت تقسیم شده و با بازوبندهای اختصاصی در مسیر، خدمت‌رسانی می‌کنند. تاریخی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از این دانش‌آموزان در قالب موکب‌های سیار با لباس متحدالشکل پیرامون اقداماتی چون توزیع هدیه به نوجوانان عراقی، گروه‌های امدادی، گروه‌های خدمات به زائران و ارتباط نوجوان بین‌الملل فعالیت می‌کنند. وی به طرح زیارت به‌ نیابت از شهدای دانش‌آموز نیز اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی شده ۶ هزار پیکسل عکس شهدای دانش‌آموز در موکب‌ها و بین مسیر برای زیارت به ‌نیابت از شهدای نوجوان توزیع شود.  دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عضوگیری باشگاه بین‌المللی ضدصهیونیست نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اقدامات اخیر رژیم منحوس اشغالگر قدس، باشگاه دانش‌آموزی بین‌المللی ضدصهیونیست با هدف جریان‌سازی ضداستکباری تشکیل شده است که در مسیر پیاده‌روی و موکب‌های در مسیر این باشگاه به علاقه‌مندان عضویت در آن خدمات ارائه می‌دهد. سازماندهی بین‌المللی این اعضا در باشگاه یکی از مهم‌ترین اهداف حضور و فعالیت در مسیر اربعین است. وی گفت: امسال هم در حاشیه راهپیمایی 13 آبان غرفه‌های فرهنگی و هنری خدماتی را ارائه می‌دهند.


Page Generated in 0/0069 sec