printlogo


کد خبر: 200698تاریخ: 1397/8/2 00:00
اخبار

داوود میرباقری فیلم حضرت خدیجه(س) را کارگردانی نمی‌کند
تهیه‌کننده فیلم سینمایی حضرت خدیجه(س) گفت داوود میرباقری کارگردانی این اثر را برعهده نخواهد داشت. به گزارش فارس، محمد خزاعی درباره ساخت فیلم سینمایی حضرت خدیجه(س) گفت: فیلمنامه فیلم سینمایی حضرت خدیجه(س) که توسط داوود میرباقری نوشته شده، بتازگی به پایان رسیده و آماده تولید است.  وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است فیلم سینمایی حضرت خدیجه(س) را داوود میرباقری کارگرانی کند، بیان کرد: ما بسیار علاقه‌مند بودیم این فیلم سینمایی را آقای میرباقری کارگردانی کنند اما به این علت که او مشغول ساخت سریال «سلمان فارسی» است، نمی‌تواند در این پروژه حضور داشته باشد. پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند اگر تا پایان سال جاری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» کلید نخورد، میرباقری فیلم سینمایی «حضرت خدیجه(س)» را کارگردانی خواهد کرد. 

سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر فراخوان داد
دبیرخانه سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر فراخوان این دوره از جشنواره را منتشر کرد. به گزارش «وطن امروز»، سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از تاریخ ۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود. این چهارمین دوره‌ای است که میرکریمی، نویسنده و کارگردان سینمای ایران دبیری جشنواره را برعهده دارد. شروع ثبت‌نام فیلم‌های متقاضی شرکت در این رویداد سینمایی در سایت جشنواره بیستم اکتبر ۲۰۱۸ مصادف با ۲۸ مهرماه ۹۷ است و اول اسفندماه ۹۷ مهلت ثبت‌نام در سایت به پایان می‌رسد. همچنین صاحبان آثار تا روز ششم اسفندماه مهلت دارند فیلم خود را به دفتر جشنواره تحویل دهند.   این رقابت سینمایی در بخش‌های اصلی و جانبی برگزار می‌شود که بخش اصلی آن شامل سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل)، جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) و جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها) می‌شود. متن کامل فراخوان و شرایط شرکت در سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سایت جشنواره به آدرس  www.fajriff.com/fa در دسترس است.

انتصاب مدیر بخش «اسلام‌هراسی» جشنواره فیلم «مقاومت»
سیدمحمد حسینی به عنوان مدیر بخش «اسلام‌هراسی و ایران‌ستیزی در سینمای غرب» جشنواره فیلم «مقاومت» معرفی شد. به گزارش «وطن امروز»، طی حکمی از سوی محمد خزاعی، دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، سیدمحمد حسینی به عنوان مدیر بخش «اسلام‌هراسی و ایران‌ستیزی در سینمای غرب» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» منصوب شد. بخش «اسلام‌هراسی و ایران‌ستیزی در سینمای غرب» در جشنواره بین‌المللی مقاومت با هدف کالبدشکافی و رازگشایی پشت‌پرده فیلم‌ها و سریال‌های ضداسلامی و ضدایرانی طراحی شده است که چند نمونه از آثار مطرح روز سینما و تلویزیون غرب در این زمینه همراه با اکران با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح به دبیری محمد خزاعی طی روزهای ۵ تا ۹ آذرماه در تهران برگزار می‌شود.


انتشار داستان جدید رحماندوست برای نوجوانان
«این تری‌زی، آن تری‌زی» تازه‌ترین اثر داستانی مصطفی رحماندوست برای مخاطبان نوجوان است که از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. به گزارش فارس، رحماندوست که در سال‌های اخیر بیش از هر چیز با سروده‌ها و داستان‌های کودکانه خود که جنبه آموزشی دارد برای مخاطبان کودک نام‌آشنا بوده است؛ در این اثر تازه سعی کرده به شکلی نوین دست به ارائه مفاهیم انسانی و در عین حال آموزش اصول اساسی زیست اجتماعی برای مخاطبان خود بزند. کتاب نیستان «این تری‌زی، آن تری‌زی» را در 36 صفحه و با قیمت 36 هزار تومان منتشر کرده است.


Page Generated in 0/0067 sec