printlogo


کد خبر: 200708تاریخ: 1397/8/2 00:00
چهارگوشه

دیدار ابومازن با سلطان قابوس
قابوس بن‌سعید، پادشاه عمان پس از مدت‌ها که از انظار عمومی غایب بود، دوشنبه در کاخ البرکه در شهر مسقط میزبان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود. محمود عباس (ابومازن) در دیدار با سلطان قابوس به بررسی آخرین تحولات مساله فلسطین، به رسمیت شناختن شهر قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، روابط دوجانبه فلسطین-عمان و راه‌های توسعه آن پرداخت. سلطان قابوس مدتی است از حضور در مناسبت‌ها خودداری می‌کند. او در جشن استقلال عمان در نوامبر سال گذشته حضور داشت و پیش از آن در مراسم استقبال از شاهزاده انگلیس دیده شد.

پیدا شدن بمب در نزدیکی خانه جورج سوروس
روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده یک بسته انفجاری در صندوق پستی یک میلیاردر یهودی معروف آمریکایی در نزدیکی خانه او در نیویورک پیدا شده است. یکی از کارگران خانه جورج سوروس که به پدر انقلاب‌های رنگی معروف است، در شهر بدفورد ایالت نیویورک متوجه یک وسیله مشکوک در صندوق پستی این میلیاردر یهودی شد و موضوع را به پلیس خبر داد.
 این وسیله مشکوک یک بسته انفجاری بود و نیروهای پلیس بعد از حضور در صحنه آن را به صورت کنترل‌شده منفجر کردند. پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) دیروز اعلام کرد نیروهای این سازمان در حال تحقیق درباره این موضوع هستند اما هیچ خطری ساکنان بدفورد را تهدید نمی‌کند.
 
سفر سرزده مقام آمریکایی به سوریه
ژنرال ژوزف ووتل، فرمانده ارشد آمریکا در خاورمیانه سفری اعلام‌نشده به پایگاه نظامی آمریکایی التنف در جنوب سوریه داشته و در جریان این سفر بر لزوم ادامه حضور نظامی آمریکا در این مکان «هم به منظور مقابله با باقیمانده‌های گروه تروریستی داعش و هم به منظور عمل به عنوان یک اهرم علیه فعالیت‌های ایران» تاکید کرد. ژنرال ووتل در سخنانی در این پایگاه مدعی شده که نیروهای موسوم به ائتلاف ضدداعش بخش بزرگی از گروه‌های شورشی که خاک سوریه را اشغال کرده‌اند را حذف کرده است. این در حالی است که از نظر دولت سوریه و براساس قوانین بین‌المللی حضور خود آمریکا در خاک سوریه هم غیرقانونی است و مجوز دولت سوریه را ندارد و حاکمیت مستقل این کشور را نقض کرده است.

اذعان ترامپ به منفور بودن خود در جهان
رئیس‌جمهور آمریکا که در یک تجمع انتخاباتی در شهر هیوستن ایالت تگزاس سخنرانی می‌کرد، اذعان کرد در خارج از آمریکا از محبوبیت برخوردار نیست.
دونالد ترامپ خطاب به طرفدارانش گفت: آمریکا بار دیگر از احترام برخوردار شده است؛ زیرا ما آمریکا را در اولویت نخست قرار داده‌ایم. من یک فرد ملی‌گرا هستم و از شما نیز می‌خواهم از این عبارت «اول آمریکا» استفاده کنید. من در خارج از آمریکا از محبوبیت برخوردار نیستم، چرا که به دیگران اجازه نمی‌دهم از آمریکا سوءاستفاده کنند! وی گفت: ما از ثروتمندترین کشور‌های جهان حمایت می‌کنیم و آنها به لحاظ تجاری از ما استفاده می‌کنند اما این دوران دیگر گذشته است. ترامپ در بخشی دیگر از اظهاراتش به تعریف و تمجید از عملکرد دولتش پرداخت و گفت: بار دیگر مالیات‌ها را کاهش خواهیم داد. ما با بیکاری مواجه هستیم و نمی‌خواهیم بیگانگان به طور غیرقانونی به کشور ما وارد شوند. ما به ساخت دیوار به شکل سریع نیاز داریم تا از این طریق از کشورمان حمایت کنیم. از 15 سال پیش تاکنون نرخ بیکاری در آمریکا به کمترین حد خود رسیده است. اقتصاد آمریکا در حال ارتقا یافتن است و ما از چین جلو خواهیم زد.


Page Generated in 0/0065 sec