printlogo


کد خبر: 200731تاریخ: 1397/8/3 00:00
چهره‌ها

دیدار پادشاه بحرین  با خاخام یهودی
کشورهای عربی حوزه خلیج‌ فارس از زمان ولایتعهدی محمد بن‌سلمان در عربستان سعودی، گام‌های بلندی را برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی برمی‌دارند و مقام‌های این کشورها دیدارها و نشست‌های علنی با طرف اسرائیلی برگزار می‌کنند.
گزارش‌ها حاکی‌ است که حمد بن‌عیسی، پادشاه بحرین با مارک اشنایر، خاخام یهود که رئیس مرکز همزیستی مسالمت‌آمیز بین‌المللی حمد است و اعضای جمعیت «این همان بحرین است»، دیدار کرد. اعضای این مرکز همان اعضای هیات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند که چند ما قبل از فلسطین اشغالی دیدار کرده بودند. پیش‌تر شبکه عبری‌زبان «ای 24نیوز» به نقل از یک مسؤول بلندپایه بحرینی فاش کرد، بحرین نخستین‌کشور عرب حاشیه خلیج‌فارس خواهد بود که به طور علنی از روابط دیپلماتیک با اسرائیل خبر خواهد داد و دیگر اسرائیل را دشمن نمی‌داند.

بری درباره فروپاشی اقتصاد لبنان هشدار داد
رئیس پارلمان لبنان زنگ خطر درباره پیامدهای تشکیل نشدن کابینه جدید این کشور را به صدا درآورد و گفت: لبنان تا فروپاشی اقتصادی تنها چند هفته فاصله دارد. نبیه بری در دیدار با چند تن از نمایندگان پارلمان گفته است: در صورتی که دولت تشکیل نشود و پول‌هایی که در کنفرانس «پاریس 4» به لبنان وعده داده شد، نرسد، اقتصاد لبنان ظرف چند هفته و نه حتی چند ماه با خطر فروپاشی روبه‌رو خواهد بود.
هشدار رئیس پارلمان لبنان در شرایطی مطرح می‌شود که سعد حریری، حدود 5 ماه پیش با کسب حمایت اکثریت اعضای پارلمان جدید از سوی میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان به عنوان نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه معرفی شد اما وی هنوز نتوانسته ماموریت خود را به سرانجام برساند. اختلاف بر سر سهمیه احزاب و گروه‌ها در کابینه، اصلی‌ترین عامل تشکیل نشدن دولت بوده است. لبنان با داشتن بیش از 150 درصد بدهی خارجی نسبت به تولید ناخالص داخلی خود، سومین کشور از نظر بدهی خارجی در جهان است.

مکرون از طرح فرانسوی «معامله قرن» رونمایی می‌کند
تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه مقدمات رونمایی از طرحش برای صلح در خاورمیانه را آماده می‌کند تا جایگزین طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» شود. این موضوع را الون اوشفیتز، رئیس کمیته سیاسی وزارت خارجه اسرائیل در جلسه‌ای محرمانه اعلام کرده است. این دیپلمات اسرائیلی اعلام کرده که پاریس طرح صلح را بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا اعلام خواهد کرد. به گفته وی، مکرون به مشاورانش اعلام کرده حل و فصل بحران خاورمیانه هیچ‌گاه از دستور کار فرانسه خارج نخواهد شد.
وی هشدار داد که این مساله پیامدهای بدی برای اسرائیل خواهد داشت و احتمالا به از بین رفتن موضع مثبت درباره تل‌آویو منجر خواهد شد.
 
باغچلی به ائتلاف با اردوغان پایان داد
در پی انتشار اخبار مختلف مبنی بر اختلافات میان حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه درباره برخی مسائل مختلف، دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی در نشست پارلمانی اعلام کرد دیگر ائتلاف با حزب حاکم برای انتخابات محلی که قرار است در ۳۱ ماه مارس ۲۰۱۹ برگزار شود، وجود نخواهد داشت. وی ادامه داد: ما کاندیدای مدنظر خودمان را معرفی خواهیم کرد. در ۳۱ ماه مارس مردم برای انتخاب شهردار در سراسر ترکیه از جمله آنکارا و استانبول به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. مناقشات بر سر قانون پیشنهادی عفو باعث افزایش تنش‌ها میان 2 حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی  شده و تضعیف «ائتلاف جمهور» میان 2 حزب را به همراه داشته است.


Page Generated in 0/0068 sec