داریوش ارجمند، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان نسبت به فضای فرهنگی کشور گلایه کرد. به گزارش «وطنامروز»، داریوش ارجمند که در چند هفته اخیر بهواسطه انتقادات تند و تیزش به فضای مبتذل حاکم بر سینمای ایران بویژه آثار کمدی در حال اکران از جمله فیلم سینمایی «هزارپا» مورد توجه رسانهها قرار گرفته بود، بتازگی فیلمنامه «شنیدم گوسفندی را بزرگی» را با قلم خود راهی بازار کتاب کرده است. ارجمند در تازهترین گفتوگوی خود با «خبرآنلاین» با اشاره به فرهنگ غنی ایران که در حال فراموشی است، بیان کرد: «فرهنگ ما فرهنگ جاودانه و بزرگی است، من فکر میکنم هر کس هرچقدر که میتواند باید به رشد بیشتر آن کمک کند، متاسفانه این فرهنگ غنی در حال فراموش شدن است، سعدی ما فراموش شده است، با حافظمان فال میگیرند، قرآن را فقط در قبرستان میخوانند». این بازیگر با گلایه از آثار سطحی در حوزه کتاب افزود: «من همیشه وظیفهای را روی دوشم احساس میکردم و هنوز هم همینطور هستم. به همین دلیل روی پژوهشی درباره سعدی کار میکنم. چون احساس میکنم از غربزدگی و این حجم از کارهای ترجمهشده و سکس و خشونتی که تمام وجود ما را گرفته خسته شدیم. مواردی که با فرهنگ ما مغایر است. من از این ادا و اصولهای غربی خسته شدم و واقعا خودم دوست داشتم برای هنرهای دراماتیک این مرز و بوم قدمی بردارم. اینکه من بخواهم مثلا ادای فرانسویها را دربیاورم و الفاظ قلمبه سلمبه در نوشتههایم به کار ببرم و درگیر پستمدرنیسم، پستدراماتیک و پستهمهچیز شوم برای شخص من خستهکننده شده است. دیدگاه من این است که ما باید به ریشههای خودمان برگردیم. در همه جای دنیا همه کسانی که به دنبال کار دراماتیک بودند اول سراغ افسانهها و قصهها و ادبیات خودشان رفتند و یک اثر هنری و دراماتیک پدید آوردند. فقط ما هستیم که اینها را رها کردیم، نه سراغ مرزباننامه رفتیم، نه سراغ فردوسی و سعدی. البته بودند کسانی که در این زمینهها کار کردند ولی به نظرم برای کشوری با 10 هزار سال تاریخ این کارها کافی نیست.