printlogo


کد خبر: 200741تاریخ: 1397/8/3 00:00
اخبار

تازه‌ترین خبرها  از «ماجرای نیمروز ۲»
با پایان فیلمبرداری صحنه‌های طاقت‌فرسای جنگی در فاز اول فیلمبرداری #ماجرای_نیمروز_رد_خون در کرمانشاه، گروه تولید در حال ادامه فیلمبرداری فیلم در تهران است. به گزارش «وطن امروز»، داستان این فیلم، در حاشیه یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ معاصر کشور روایت می‌شود و در طول یک ماه گذشته، صحنه‌های جنگی آن در اسلام‌آباد غرب جلوی دوربین رفته است. فیلمبرداری این بخش، طاقت‌فرساترین پلان‌های ماجرای نیمروز ۲ را شامل شده است. در این بخش‌ها، علاوه بر استفاده روزانه چند صد هنرور بومی، بیش از ١٠٠ دستگاه ادوات جنگی سبک و سنگین، چندین فروند هلی‌کوپتر و... که صحنه‌های ویژه‌ای خلق و فیلمبرداری شد، استفاده شده است. اکنون گروه تولید ماجرای نیمروز در تلاش است با تدوین همزمان و کار روی جلوه‌های ویژه کامپیوتری فیلم همزمان با فیلمبرداری، آن را در آخرین روزهای مهلت ارسال فیلم به جشنواره فجر آماده کند. هادی حجازی‌فر،  بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، هستی مهدوی‌فر، حسین مهری، مهدی زمین‌پرداز، امیراحمد قزوینی و با حضور جواد عزتی بازیگران اصلی قسمت دوم «ماجرای نیمروز» هستند. «ماجرای نیمروز: رد خون» جدیدترین اثر موسسه سیمای مهر است که به کارگردان محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی جلوی دوربین است.


بررسی ظرفیت‌های فرهنگی- رسانه‌ای اربعین در «عصر» طالب‌زاده
نادر طالب‌زاده در جدیدترین برنامه تلویزیونی «عصر» به موضوع راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی می‌پردازد. به گزارش «وطن امروز»، برنامه تلویزیونی عصر در جدیدترین قسمت خود میزبان مهدی نصیری، روزنامه‌نگار و نویسنده است تا ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای راهپیمایی میلیونی اربعین را بررسی کند. نصیری در این برنامه درباره نگرانی دشمنان از ظرفیت فراجهانی راهپیمایی بزرگ مسلمانان صحبت می‌کند. به اعتقاد او داعش توسط غرب ساخته شد تا نشانه‌ای غلط از اسلام را به مردم دنیا نشان دهد اما اکنون راهپیمایی اربعین حسینی تبدیل به نشانه‌ای حقیقی از اسلام و سلوک جهادی و عدالت‌خواهانه مسلمانان شده است. پیام فراجهانی و فرادینی این حماسه دقیقا همان نقطه نامطلوب جریان رسانه‌ای اسلام‌ستیز است و به همین دلیل است که این پدیده بزرگ سانسور می‌شود. برنامه تلویزیونی عصر با اجرای نادر طالب‌زاده پنجشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه افق و جمعه‌ها بعد از خبر 14 از شبکه یک پخش می‌شود.


قتل خاشقجی  به سینماهای عربستان کشید
با کشته شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، یک شرکت زنجیره‌ای سینمایی از تعلیق فعالیت خود در عربستان خبر داد. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول، شرکت بریتانیایی Vue به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های زنجیره‌‎ای سینمایی دنیا پروژه در حال اجرای خود در ۳۰ سینمای عربستان را به حالت تعلیق درآورد. روزنامه گاردین در گزارشی به نقل از تیم ریچارد، از مدیران ارشد و بنیانگذار شرکت Vue آورده است: «مانند دیگر شرکت‌ها نگرانیم. منتظریم ببینیم در هفته‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد». همچنین ریچارد از حضور نیافتن شرکت Vue در کنفرانس موسوم به آینده سرمایه‌گذاری در عربستان در ۲۳ تا ۲۵ اکتبر برابر با یک تا ۳ آبان ماه خبر داده است. با رفع قانون ممنوعیت سینما، سال گذشته عربستان اعلام کرده بود قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در مجموع ۳۰۰ سینما در سراسر این کشور بسازد. پیش‌تر دیوید شویمر، مدیرعامل بورس لندن (LSE) سفر خود به عربستان سعودی برای شرکت در این کنفرانس را لغو کرده بود.


Page Generated in 0/0049 sec