printlogo


کد خبر: 200757تاریخ: 1397/8/3 00:00
اخبار

 تأسیس کانال پرداختی بانکی  بین ایران و اروپا
معاون وزیر نفت از برگزاری جلسات کارشناسی بین ایران و اتحادیه اروپایی برای تأسیس کانال پرداختی بانکی خبر داد. امیرحسین زمانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: جلسات کارشناسی با اتحادیه اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) برای تأسیس کانال پرداختی بانکی و مسائل نفتی و حمل‌ونقل در جریان است. وی افزود: امیدواریم این کانال پرداختی تا قبل از ۱۳ آبان تأسیس شود. بر اساس این گزارش، ایران و اتحادیه اروپایی پس از اینکه آمریکا از برجام خارج شد و اعلام کرد نفت ایران را تحریم خواهد کرد، شروع به مذاکره حول محور مسأله صادرات نفت ایران کرده‌اند.


«گروه جاوید»  مجوز بانک مرکزی ندارد
گروه جاوید (کارگزار تامین سرمایه بازار املاک و مستغلات) فاقد مجوز فعالیت از بانک مرکزی در حوزه تامین مالی خرید مسکن است. به گزارش «وطن امروز»، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به تازگی مـجموعه‌ای با عنوان «گروه جاوید (کارگزار تامین سرمایه بازار املاک و مستغلات)» با سوء‌استفاده از اسامی برخی شرکت‌های لیزینگ دارای مجوز از بانک مرکزی مبادرت به انجام تبلیغات درباره تامین مالی متقاضیان خرید مسکن در شهر تهران کرده است. با توجه به اینکه مجموعه اشاره شده فاقد مجوزهای لازم از بانک مرکزی به منظور ارائه تسهیلات است، از شهروندان گرامی درخواست می‌شود از هرگونه سرمایه‌گذاری و همکاری با این گروه خودداری کنند. قابل تاکید است موضوع توقف فعالیت گروه جاوید از طریق مراجع قضایی و انتظامی در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

کانون سراسری انبوه‌سازان ادعا کرد
تخلفات گسترده در  بیمه‌ کارگران ساختمانی
کانون سراسری انبوه‌سازان در نامه‌ای به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور با اعلام بلاتکلیفی بیمه کارگران ساختمانی، ادعا کرد در این حوزه تخلفات گسترده‌ای انجام شده است. به گزارش تسنیم، در نامه جمشید برزگر، رئیس کانون سراسری انبو‌ه‌سازان به معاون حقوقی رئیس‌جمهوری آمده است: «طبق مصوبه کمیته ماده 12 قانون احکام دائمی توسعه کشور درباره ماده 5 قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، قرار شد سازمان تامین اجتماعی به همراه سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها نسبت به تنظیم تفاهمنامه مشترک که متضمن موارد مورد تاکید آن معاونت و رفع مشکلات و نگرانی‌های بخش خصوصی باشد،‌ اقدام کنند ولی تا لحظه تنظیم این نامه اقدام خاصی در این‌باره انجام نشده و وضعیت بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و پرداختی‌های سازندگان از این بابت کاملا بلاتکلیف است. لذا خواهشمند است با امعان نظر به موضوع یادشده امر به مساعدت فرموده تا پیگیری‌های لازم از سازمان تامین اجتماعی انجام شود و در عین حال می‌دانید با توجه به تخلفات گسترده انجام شده در این حوزه، بخش خصوصی فعال در صنعت مسکن و ساختمان این حق را خواهد داشت که از طریق مراجع ذی‌صلاح نظیر دیوان محاسبات، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و... نسبت به احقاق حقوق تضییع شده اقدام کند».


حجتی برای حل مشکلات کشاورزان تلاش جدی نکرد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: حجتی جدیتی در پیگیری مشکلات کشاورزان نداشته و بیشتر سعی می‌کند همسو با ارکان دولت پیش برود که این مساله باعث نارضایتی کشاورزان شده است. علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره طرح استیضاح محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی مدتی است از طرف نمایندگان زیر سوال است و مهم‌ترین دلیل آن هم عدم نظارت روی قیمت واردات نهاده‌های کشاورزی است که برای واردات آن ارز دولتی گرفته شده اما قیمت آن بشدت افزایش یافته است. وی افزود: عدم کنترل و اشراف بر بیماری‌های طیور بویژه در سال گذشته که باعث از بین رفتن درصد بالایی از مرغ‌ها در کشور شد نشان می‌دهد این وزارتخانه در برنامه‌‌ریزی زیر سوال است و توانایی خوبی از خود نشان نداده است.


Page Generated in 0/0054 sec