printlogo


کد خبر: 200761تاریخ: 1397/8/3 00:00
اخبار

رونمایی از الگوی ۵۰ ساله تودهنی به بدخواهان انقلاب بود
عضو هیأت‌‌رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه اصل رونمایی از سند ارزشمند الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت به معنای تدبیر و دوراندیشی نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: این دوراندیشی مقام معظم رهبری است که جمعی از فرهیختگان را گمارده‌اند تا چنین سند ارزشمندی را تهیه کنند؛ سندی که سند بالادستی است و پس از تصویب، همه مسؤولان نظام باید با توجه به آن، برنامه‌ریزی کنند. عضو هیأت‌‌رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه رونمایی از این سند، گویای آن است که دشمنان انقلاب در آسیب رساندن به نظام کور خوانده‌اند، تصریح کرد: این سند، به معنای آن است که بحمدلله این نظام، شجره طیبه تنومندی است که برای ۵۰ سال آینده خود برنامه‌‌ریزی و تدبیر دارد. آیت‌الله خاتمی افزود: رونمایی از سند اولیه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، تودهنی محکمی به بدخواهان انقلاب اسلامی است.

صدور کیفرخواست برای ۸ متهم پرونده فعالان پوششی محیط‌زیست
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: تحقیقات پرونده فعالان محیط‌زیست روز سه‌شنبه به سرانجام رسید و کیفرخواست برای 8 نفری که تعقیب شده بودند، صادر شده و آماده ارسال به دادگاه است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی در حاشیه نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی در پاسخ به سؤالی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فعالان پوششی محیط‌زیست اظهار کرد: حدود 20 روز پیش تحقیقات درباره متهمان این پرونده به پایان رسیده بود اما به دلیل نواقصی که داشت به شعبه بازپرسی بازگشت. وی افزود: بازپرس چندی پیش از مراجع ذی‌صلاح مرتبط با امور نظامی در این پرونده استعلام گرفته بود که این مراجع پاسخ دقیق، روشن و گزارش مبسوطی به استعلام بازپرس داده بودند و بر اساس آن مشخص شد اقداماتی که تعدادی از متهمان این پرونده انجام داده‌اند، تقرب جستن به اماکن نظامی در پوشش اقدامات زیست‌محیطی‌ و کسب اطلاعات نظامی این محیط‌ها بوده است، لذا درباره 4 نفر از متهمان، عناوین اتهامی توسط بازپرس به دلیل تکمیل تحقیقات تغییر کرد. جعفری‌دولت‌آبادی خاطرنشان کرد:‌ دستگاه قضا بر اساس محتویات پرونده، ادله موجود، تحقیقات، استعلامات و نظرات کارشناسی انجام شده، تحقیقات را انجام می‌دهد که بر این اساس تحقیقات این پرونده روز سه‌شنبه به سرانجام رسید و کیفرخواست برای 8 نفری که تعقیب شده بودند، صادر شده و آماده ارسال به دادگاه است. دادستان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده اخلالگران اقتصادی نیز گفت: با هماهنگی میان بانک مرکزی، دادستانی تهران، وزارت کشور و پلیس، خرید و فروش ارز در معابر ممنوع اعلام شد و جمع‌آوری در این زمینه ادامه پیدا کرد که روز گذشته 20 نفر دیگر از متهمان ارزی دستگیر شدند. وی تاکید کرد: خرید و فروش ارز در معابر ممنوع است و جرم تلقی می‌شود و اگر کسی خواست خرید و فروش ارز انجام دهد باید به صرافی مراجعه کند.

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا شد
سردار ایوب سلیمانی به جانشینی فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد. به گزارش مهر، با پیشنهاد فرمانده ناجا و تصویب فرمانده معظم کل قوا، سردار ایوب سلیمانی به عنوان جانشین فرمانده ناجا و سردار محمدعلی نوری‌نژاد به عنوان معاون هماهنگ‌کننده ناجا منصوب شدند. پیش از این سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا بود که به دبیری ستاد مبارزه با موادمخدر منصوب شد.

۵ آبان؛ جلسه رأی‌اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس
عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: نشست بررسی رأی اعتماد وزرای پیشنهادی شنبه در مجلس برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، علی‌اصغر یوسف‌نژاد با بیان اینکه جلسه رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی دولت، روز شنبه 5 آبان در صحن علنی قوه مقننه برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جلسه از ساعت 13 آغاز می‌شود. وی ادامه داد: زمان ثبت‌نام نمایندگان به منظور اعلام موافقت و مخالفت با وزرای پیشنهادی از ساعت 10 صبح تا ساعت 13 در مقابل در شمالی صحن همانند طرح‌ها و لوایح انجام می‌شود که 2 نفر موافق و 2 نفر مخالف براساس قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند. نماینده ساری در مجلس همچنین اعلام کرد مجلس روز یکشنبه (6 آبان) هم نشست علنی خواهد داشت.


Page Generated in 0/0055 sec