printlogo


کد خبر: 200788تاریخ: 1397/8/5 00:00
اخبار

ریشه مشکلات اقتصادی  به نحوه بودجه‌ریزی بازمی‌گردد
خطیب موقت جمعه تهران، ریشه مشکلات اقتصادی کشور را به نحوه بودجه‌ریزی مرتبط دانست و گفت: نظام بودجه‌ریزی کشور بر اساس هزینه است و این به افزایش هزینه‌ها و کاهش کارآیی بودجه می‌افزاید. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد با اشاره به لایحه بودجه سال 98، اظهار داشت: نقش بودجه در اداره کشور و تحقق سیاست‌های کلان نظام که رهبر معظم انقلاب ابلاغ فرموده‌اند، کلیدی است. وی افزود: تحلیلگران می‌گویند اگر می‌خواهید با توانایی و کیفیت کسانی که کشور را اداره می‌کنند، آشنا شوید، بودجه آن کشور را مورد بررسی قرار دهید، چرا که بودجه بیانگر نحوه مدیریت کشور است. خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه بدون تردید ریشه مشکلات اقتصادی کشور به نحوه بودجه‌ریزی بازمی‌گردد،‌ گفت: نظام بودجه‌ریزی کشور بر اساس هزینه است و این به افزایش هزینه‌ها و کاهش کارآیی بودجه می‌افزاید و وابستگی به درآمدهای نفت را افزایش می‌دهد و دولت را بزرگ و ناکارآمد می‌کند.

نیازمند تغییر نگرش مسؤولان اقتصادی هستیم
عضو شورای مرکزی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با انتقاد از انفعال در اجرای اقتصاد مقاومتی، این امر را نیازمند تغییر نگرش در مسؤولان اقتصادی کشور دانست. سیدمحمد حسینی، در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اجرای دقیق و درست سند اقتصاد مقاومتی با نگاه جریان غربگرا که الگوی‌شان اقتصاد سرمایه‌داری است، هماهنگ نخواهد بود و به نظر می‌رسد اتفاق خاصی  در این مساله نخواهد افتاد. حسینی ادامه داد: باید یک تغییر نگرش در مسؤولان اقتصادی کشور صورت گیرد تا شاهد نتیجه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم. وی با اشاره به تجربه بدون دستاورد برجام و متمرکز بودن تمام توان دولت بر موضوع سیاست خارجی، تصریح کرد: البته یک تجربه 5 ساله پیش روی ماست که بدانیم دلبستگی به غرب و امیدواری به آن نتیجه نداشته است.

انتقاد یک نماینده  از سفرهای خارجی نمایندگان
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: سفرهای نمایندگان و گروه‌های دوستی پارلمانی در شرایط فعلی اقتصادی هیچ توجیهی ندارد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سفر 3 تن از نمایندگان به برزیل، گفت: اگر سفرهای نمایندگان و گروه‌های دوستی پارلمانی، هدفمند و برای مردم و کشور نتیجه‌ای در بر داشته باشد و برای پیگیری خواسته‌ای انجام شود، می‌تواند قابل توجیه باشد. وی ادامه داد: اینکه برخی نمایندگان به کشوری سفر کنند، نتیجه چندانی هم دربر نداشته باشد و در عمل بیشتر حالت گردشگری داشته باشد، اقدام درستی نیست. این سفر‌ها باید دستاورد محسوسی برای مردم داشته باشد، بنابراین ما خواستار این هستیم هر سفری که گروه‌های دوستی پارلمانی انجام می‌دهند در پایان به نمایندگان گزارش دهند که چه نتیجه‌ای از این سفر برای مردم و کشور حاصل شده است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بعضا دیده شده بهترین نوع بلیت هواپیما، هتل و غذا از سوی این گروه‌ها انتخاب و سفارش داده شده است  که چنین مخارجی هزینه سفرها را چندین‌برابر می‌کند.

عربستان در جایگاهی نیست  که علیه ایران حرف بزند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «عربستان در جایگاهی نیست که علیه ایران حرف بزند»، خاطرنشان کرد عربستان افتضاح بزرگ تاریخی را در قتل خاشقجی انجام داد. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اقدام اخیر عربستان در قرار دادن نام سپاه پاسداران و سردار سلیمانی در لیست گروه‌های تروریستی گفت: عربستان در جایگاهی نیست که علیه ایران حرف بزند. عربستان خود متهم ردیف اول است اما می‌خواهد افکار عمومی دنیا را منحرف کرده و از این حرف‌ها می‌زند. سردار سلیمانی افتخار ملی ما است و مبارزه ایشان با تروریسم بیشترین سهم و نقش را در بین همه کشورهای منطقه داشته است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «عربستان نماد تروریسم دولتی است»، افزود: عربستان افتضاح بزرگ تاریخی را در قتل خاشقجی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی انجام داد.


Page Generated in 0/0052 sec