printlogo


کد خبر: 200796تاریخ: 1397/8/5 00:00
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد
خروج یک میلیون و 500 هزار نفر از مرزها

گروه اجتماعی: دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از آخرین آمار خودرو‌های کاپوتاژ شده خبر داد و گفت: سال گذشته مهر اربعین در روادید می‌خورد اما امسال این مهر حذف شده است و روادید‌ها تا 2 ماه اعتبار دارد.
شهریار حیدری به میزان گفت: از مرز مهران ۴۷33 خودرو کاپوتاژ شده است که از این تعداد ۲۹۱۱ دستگاه سواری، ۱۶۱۵ اتوبوس، ۱۱۷ لبه‌دار، ۲۲ مینی‌بوس، ۶۰ آمبولانس و 7 موتوسیکلت امدادی بوده است. وی گفت: ۳۰۰ خودرو کاپوتاژ و وارد خاک عراق شده است و ۲۵۰ خودروی باقیمانده نیز که شامل اتوبوس و سواری شخصی است کاپوتاژ و از کشور خارج می‌شود. حیدری با بیان اینکه امسال یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای یک‌میلیون و ۷۸۰ هزار نفر روادید صادر شده است، افزود: یک میلیون و 500 هزار نفر تاکنون از مرزهای زمینی و هوایی کشور خارج شده‌اند. وی تصریح کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح تا ساعت ۲۴ شنبه ادامه داشته و روادید‌ نیز تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه صادر می‌شود.  
ارائه خدمات امدادی به ۳۴ هزار زائر اربعین
علاوه بر این رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات امدادی به ۳۴ هزار و ۶۱ زائر اربعین حسینی(ع) در قرارگاه‌های مرزی مهران، شلمچه، چذابه و میرجاوه خبر داد. مرتضی سلیمی درباره آخرین وضعیت ارائه خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: طرح امداد و نجات اربعین حسینی(ع) از ‌شنبه 21 مهر آغاز شده و با افزایش فعالیت به‌میزان 6 روز نسبت به سال قبل، تا 11 آبان ادامه دارد. این مقام مسؤول در جمعیت هلال‌احمر به آمادگی کامل 477 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری در سراسر کشور برای پوشش امدادی زائران اشاره کرد و گفت: علاوه بر این پایگاه‌ها، 80 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری استان‌های معین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خارجی نیز در آماده‌باش کامل قرار دارند.
سلیمی راجع به فعال‌سازی 87 پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار در استان‌های مرزی ایلام، خوزستان و کرمانشاه گفت: در مدت گذشته از اجرای این طرح، 34 هزار و 61 زائر اربعین حسینی از خدمات امدادی پایگاه‌های امداد و نجات در قرارگاه‌های مرزی بهره‌مند شدند. این مقام مسؤول در جمعیت هلال‌احمر افزود: از این تعداد 125 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند، 16 هزار و 152 نفر زائر از خدمات سرپایی بهره‌مند شدند، 9 هزار و 53 نفر خدمات پزشکی مانند تست فشار و قند خون دریافت کرده و 8 هزار و 731 زائر نیز اسکان داده شدند.
بازدید تولیت آستان قدس از بیمارستان رضوی
تولیت آستان قدس رضوی از سامانه سیار درمانی رضوی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی بازدید کرد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ضمن بازدید از این بیمارستان و دلجویی از بیماران بر اتحاد بین 2 ملت ایران و عراق و وفاق هرچه بیشتر میان ایرانیان و عراقی‌ها تاکید کرد. وی برپا داشتن و تعظیم شعائر و مناسبت‌های مذهبی را یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تعمیق روابط بین ملت‌‌های مسلمان دانست و گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی نشانه بزرگ اتحاد ملت ایران با ملت عراق است و در این مسیر باید تا آنجایی که می‌توانیم بهترین امکانات را در اختیار زائران ایرانی و عراقی قرار دهیم که ارائه خدمات درمانی از مهم‌ترین آنهاست. گفتنی‌ است، بیمارستان سیار ۶۰ تخت‌خوابی رضوی واقع در عمود ۶۰۳ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا برای دومین سال پیاپی با امکاناتی نظیر اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی و نیز با بهره‌مندی از حضور بیش از ۱۴۰ خادمیار و درمانگر اعم از پرستار، کمک‌پرستار، پزشک متخصص و فوق‌تخصص به‌عنوان بزرگ‌ترین سامانه درمانی این مسیر در حال ارائه خدمات درمانی رایگان به زائران حسینی است.
راه‌اندازی مجهز‌ترین داروخانه مرزی در چذابه
همچنین نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز گفت: امسال دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز و داروسازان استان خوزستان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با تشکیل کمیته‌های تخصصی ویژه در راستای خدمت‌رسانی مطلوب و شایسته به زوار تلاش کردند تا بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین داروخانه مرزی کشور در مرز چذابه راه‌اندازی شود.  هومن اعتمادی از راه‌اندازی مجهز‌ترین داروخانه مرزی کشور در مرز چذابه خبر داد و گفت: کارشناسان دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در کنار همکاران داروساز استان خوزستان در داروخانه مرزی چذابه که یکی از مجهز‌ترین داروخانه‌های کشور به شمار می‌رود، به صورت ٢٤ساعته و شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به زوار هستند تا دور از هرگونه دغدغه درمانی و دارویی به زیارت و انجام اعمال معنوی بپردازند. اعتمادی خاطرنشان کرد: در  هر شیفت ۲ یا ۳ پزشک داروساز برای ارائه خدمات دارویی لازم به مراجعه‌کنندگان در داروخانه حضور خواهند داشت.
خدمت‌رسانی ۵۳ موکب اوقاف به زائران اربعین
از سوی دیگر معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در جریان بازدید از موکب این سازمان در مرز شلمچه گفت: خدمت‌رسانی سازمان اوقاف به زائران اربعین در قالب ۵۳ موکب در ایران و عراق انجام می‌شود. حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در جریان بازدید از موکب این سازمان در مرز شلمچه درباره خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: خدمت‌رسانی سازمان اوقاف به زائران اربعین در قالب ۵۳ موکب در شهر‌های عراق و 3 مرز چذابه، شلمچه و مهران انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه ۳۴ موکب در داخل کشور و ۱۹ موکب در شهر‌های مقدس عراق برپا شده است، تصریح کرد: خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تا بازگشت کامل آنان به کشور ادامه می‌یابد. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اسکان، تغذیه، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، خدمات پزشکی و بهداشتی و توزیع بسته‌های فرهنگی را از مهم‌ترین خدمات ارائه شده از سوی مواکب اوقاف اعلام کرد.


Page Generated in 0/0077 sec