printlogo


کد خبر: 200799تاریخ: 1397/8/5 00:00
اخبار

استاندار کرمانشاه اعلام کرد
پرداخت 1500 میلیارد تومان  برای امهال وام زلزله‌زدگان
استاندار کرمانشاه گفت: دولت یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت امهال 2 ساله وام‌های مردم مناطق زلزله‌زده غرب استان به بانک مرکزی پرداخت می‌کند. به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند اظهار داشت: دولت در راستای کمک به زلزله‌زدگان ۱۱ هزار میلیارد تومان بار مالی را تقبل کرده است. وی افزود: همچنین دولت 2 هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت سود وام‌های 4 درصد را به زلزله‌زدگان پرداخت می‌کند. استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: مردم‌ شهرستان‌های ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب هنوز در کانکس هستند و امکان دارد بارندگی‌ها برای آنان مشکل‌ساز شود.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد
ورود سامانه جدید بارشی به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی و مرکزی کشور خبر داد. احد وظیفه با اشاره به آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی به ایسنا افزود: با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در قسمت‌هایی از مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران بارش باران،‌ گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد،‌ خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه امروز (شنبه) در شمال‌غرب و غرب کشور تضعیف می‌شود، اظهار داشت: عمده فعالیت این سامانه در جنوب‌غرب کشور،‌ دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور ادامه پیدا می‌کند. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: همچنین با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش محسوس دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی رخ خواهد داد به طوری که بارش برف در ارتفاعات البرز نیز دور از انتظار نیست و دریای خزر مواج خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور وعده داد
بازسازی تمام کلاس‌های
 خشت و گلی تا مهر ۹۸
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از وجود ۹۸۰ کلاس خشت و گلی در سطح کشور خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا مهرماه آینده همه این مدارس بازسازی شوند. به گزارش فارس، مهراله رخشانی‌مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ حدود ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داریم که با توجه به وضعیت فضاهای آموزشی پاسخگو نیست، لذا در هزینه کردن این اعتبار، طرح‌های نیمه‌تمام استانی در اولویت قرار دارند. وی افزود: هیچ ردیف اعتباری برای احداث باشگاه رفاهی فرهنگی و همچنین ادارات آموزش‌وپرورش وجود ندارد، لذا مدیران کل نباید ساخت چنین فضاهایی را از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انتظار داشته باشند. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: جمع‌آوری مدارس خشت و گلی در دستور کار ما است، این نوع مدارس در برخی استان‌ها مانند سیستان‌ و بلوچستان وجود دارد و در برخی استان‌ها نیز مدارس سنگی وجود دارد که بازسازی این مدارس هنوز در دستور کار این سازمان نیست. رخشانی‌مهر از وجود ۹۸۰ کلاس خشت و گلی در سطح کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا مهرماه آینده همه آنها بازسازی شوند.


Page Generated in 0/0049 sec