printlogo


کد خبر: 200826تاریخ: 1397/8/5 00:00
اخبار

میزبانی جام‌جهانی فوتسال به ایران نرسید
فیفا کشور لیتوانی را به عنوان میزبان جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۰ انتخاب کرد.
فیفا روز جمعه در کیگالی، پایتخت رواندا  تشکیل جلسه داد و بالاخره بعد از یک سال تاخیر، میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۰ فوتسال توسط اینفانتینو، رئیس فیفا اعلام شد.  بر این اساس، لیتوانی به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شد تا برای دومین بار، بعد از میزبانی اسپانیا در سال ۱۹۹۶، این رویداد در یک کشور اروپایی برگزار شود.
ایران، نیوزیلند، ژاپن و لیتوانی 4 نامزد نهایی برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۰ فوتسال بودند.  چندی پیش مهدی تاج در سفر به سوییس و دیدار با اینفانتینو بر علاقه ایران به گرفتن این میزبانی تاکید کرده بود.
این برای نخستین‌بار بود که فدراسیون فوتبال برای گرفتن میزبانی جام‌جهانی فوتسال درخواست ارسال می‌کرد و از یک سال پیش تمام فرم‌های مربوط توسط نهادها و وزارتخانه‌ها در کشورمان امضا شد اما به نظر می‌رسد مشکلاتی از جمله عدم ورود بانوان به ورزشگاه‌ و نبود هتل‌های مناسب باعث شد این میزبانی به ایران نرسد.

قدوس نامزد مهاجم سال فوتبال سوئد
سامان قدوس در کنار زلاتان ایبراهیموویچ
و اولا تایوونن نامزد دریافت جایزه مهاجم سال فوتبال سوئد شد. به نقل از اکسپرس، نامزدهای بخش‌های مختلف برترین‌های فوتبال سوئد اعلام شد که در این بین نام سامان قدوس نیز در میان برترین مهاجمان سال دیده می‌شود.  نزدیک به ۲۰ روز دیگر مراسم برترین‌های فوتبال سوئد برگزار خواهد شد و درخشش سامان قدوس در تیم اوسترشوندز و آمیان فرانسه باعث شده است تا این بازیکن در کنار زلاتان ایبراهیموویچ و اولا تایوونن در بخش بهترین مهاجم سال نامزد شود.  قدوس که در تیم آمیان فرانسه بازی می‌کند، می‌تواند امیدوار به دریافت این جایزه باارزش در جشن سالانه فوتبال سوئد باشد.  او در بازی این هفته تیمش برابر پاری‌سن‌ژرمن نیز حاضر بود ولی نتوانست مانع از شکست سنگین تیمش شود.

2 بازیکن پرسپولیس در جمع برترین‌های هفته لیگ قهرمانان آسیا
سیامک نعمتی و علیرضا بیرانوند در جمع 8 بازیکن برتر این هفته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند. کنفدراسیون فوتبال آسیا 8 بازیکن برتر این هفته لیگ قهرمانان آسیا (دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی) را اعلام کرد که سیامک نعمتی به عنوان چهارمین و علیرضا بیرانوند به عنوان ششمین بازیکن برتر انتخاب شده‌اند. دژان دامیانوویچ، بازیکن تیم سوون سامسونگ کره جنوبی در این رده‌بندی با امتیاز 6/7 به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شده است.  لیم سانگ، همبازی دامیانوویچ هم با 2/7 در رده دوم قرار دارد. سرجینیو، بازیکن تیم کاشیما با 2/7، سیامک نعمتی از پرسپولیس با 1/7، دایگو نیشی از کاشیما با 9/6، علیرضا بیرانوند از پرسپولیس با 8/6، وو یونگ و بغداد بونجاح از السد هم با ۶/۶ و 5/6 در رده‌های بعدی برترین بازیکنان هفته لیگ قهرمانان آسیا
قرار دارند.

تراشتگن: اوایل حضورم در بارسا  به فکر انتقال به تیمی دیگر بودم
دروازه‌بان اصلی تیم فوتبال بارسلونا در مصاحبه‌ای فاش کرد در ماه‌های اولیه حضورش به فکر انتقال به تیمی دیگر بود.
مارک آندره تراشتگن هم‌اکنون پنجمین سال حضورش را نزد کاتالان‌ها سپری می‌کند.
او اکنون به عنوان دروازه‌بان اصلی از دروازه تیم لیونل مسی و یارانش مراقبت می‌کند. البته در یکی، دو سال ابتدایی بیشتر نقش گلر ذخیره را داشت و از این رو فکر انتقال به تیمی دیگر به ذهنش خطور کرده بود.
او اظهار داشت: در 2 سال اول ذخیره کلودیو براوو بودم و شرایط بسیار سختی داشتم. چند مرتبه فکر اینکه به تیمی دیگر بروم،‌ به ذهنم خطور کرد.
گلر ژرمنی در 3 سال بعد به دروازه‌بان اصلی تیم تبدیل شد. آنقدر در مسابقات درخشید تا عنوان یکی از بهترین گلرهای کنونی جهان را به خود اختصاص داد.
دروازه‌بان 26 ساله بارسا افزود: بابت حمایتی که زوبی‌زاره‌تا از من در باشگاه کرد، بسیار ممنون هستم. هیچوقت در بارسلونا نبودم اما او بیشترین اطلاعات را به من داد و راهنمایی‌ام کرد.
 


Page Generated in 0/0056 sec