printlogo


کد خبر: 200845تاریخ: 1397/8/6 00:00
چهارگوشه

چه کسی بمب به دفتر ترامپ فرستاد؟
مرد  مظنونی که به خاطر ارسال بسته‌های پستی حاوی «بمب‌های لوله‌ای» برای چهره‌های سرشناس حزب دموکرات آمریکا دستگیر شده است، فردی ۵۶ ساله و از طرفداران دوآتشه دونالد ترامپ است. پلیس آمریکا می‌گوید: «سزار سایوک» 56 ساله را در ارتباط با پرونده ارسال بسته‌های مشکوک پستی در ایالات فلوریدا بازداشت کرده است. وی که از هواداران پروپاقرص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و یک بدنساز آماتور است، دارای سابقه کیفری است. سایوک متولد نیویورک بوده و به عنوان یکی از طرفداران رسمی حزب جمهوری‌خواه نام خود را ثبت کرده است. او در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده‌ای از ترامپ اعلام حمایت کرده است. وی در سال 2002 به دلیل تهدید به بمب‌گذاری دستگیر و با یک سال مجازات تعلیقی روبه‌رو شده بود. وکیل سایوک، او را مردی آشفته توصیف کرد که توانایی کنترل احساساتش را ندارد. وی چندین بار دیگر نیز در دهه 90 میلادی و در سال‌های 2004، 2013 و 2014 به دلیل ارتکاب جرائم مختلفی از جمله دزدی و ضرب و جرح بازداشت شده بود.

راست‌های افراطی پیشتاز انتخابات برزیل هستند
نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد در آستانه دور دوم انتخابات ۲۸ اکتبر، نامزد راست‌های افراطی در ریاست‌جمهوری برزیل با اختلاف بسیاری از رقیب چپ‌گرایش جلوتر است. نظرسنجی آیبوپ نشان می‌دهد ژائیر بولسونارو با حمایت ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان روبه‌رو است و فرناندو حداد، ‌رقیب چپ‌گرای او مورد حمایت ۴۱ درصدی مردم قرار دارد. آیبوپ در مصاحبه با ۲۵۰۶ تن به این نتایج دست یافت.

ترامپ: پیروزی من در انتخابات «بدترین» اتفاق برای روسیه بود
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا معتقد است پیروزی او در انتخابات سال 2016 ایالات متحده بدترین چیزی بوده که می‌توانسته برای روسیه اتفاق بیفتد. البته وی در عین حال یادآور شد ضرورت دارد روابط با روسیه سر و سامان بگیرد. ترامپ در سخنرانی بین طرفدارانش در ایالت کارولینای شمالی گفت: «من صادقانه به شما می‌گویم؛ بدترین چیزی که می‌توانسته برای روسیه اتفاق بیفتد، پیروزی من در انتخابات بود. البته لازم است روابط با روسیه، با چین حتی با کره‌شمالی، با کره‌جنوبی و ژاپن و با سایر کشورها سر و سامان بگیرد؛ این مساله مثبتی است، نه مساله‌ای منفی.  ما به کسب نتایج مثبت در روابط بین‌المللی ادامه خواهیم داد».

هیگینز برای یک دوره 7 ساله دیگر رئیس‌جمهوری ایرلند ماند
مایکل دی هیگینز برای یک دوره 7 ساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری ایرلند برگزیده شد. این شاعر ایرلندی که از اعضای حزب کارگر است قرار است مذاکرات با اتحادیه اروپایی و انگلیس را در دوران بریگزیت هدایت کند. هیگیز از حامیان محیط‌زیست و حقوق بشر به شمار می‌رود و سیاست‌های او طی سال‌های گذشته با اعتراضات اندکی در ایرلند همراه بوده است. مساله مرز مشترک میان انگلیس و اتحادیه اروپایی که خط مبنای آن ایرلند است از مسائلی است که همواره توسط لندن و بروکسل مورد مناقشه بوده است. دوبلین در شرایط جدید مجبور خواهد بود سیاست‌های سختگیرانه‌ای را برای طرف انگلیسی اتخاذ کند. هیگینز نهمین رئیس‌جمهوری ایرلند به شمار می‌رود و ریاست‌جمهوری در ایرلند یک پست تشریفاتی است. پیش از هیگینز، مری مک آلیس در این مسند ایفای نقش می‌کرد که با آشتی با انگلیس و صلح با نیروهای پروتستان در ایرلند شمالی به نقش ریاست‌جمهوری وزنی متفاوت داد.


Page Generated in 0/0063 sec